Anbefal en god kattebakke :)

Som overskriften siger, kunne jeg godt bruge nogle anbefalinger mht. en god kattebakke.

Lige pt. har jeg 6 katte i pleje (5 killinger + mormis) og har valgt at adoptere den ene af killingerne :hjerte:
Den kattebakke jeg har i øjeblikket er en jeg har lånt af Inges Kattehjem, så jeg skal til at tage mig sammen til at finde en god bakke - og der er simpelthen ALT for mange at vælge imellem :uha:

Da min lille Buller-pige er af den slags, der tror at hun skal grave hele vejen til Kina hver gang hun er i bakken, skal det være en med låg - mit badeværelse ligner en sandkasse i øjeblikket :stuck_out_tongue:
Det er også planen at Buller på et tidspunkt skal have en ven/veninde (har totalt forelsket mig i Ragdoll-racen), så jeg er meeeget i tvivl om hvor stor en bakke jeg skal investere i :slight_smile:

Så kom gerne med hjælp og input så jeg kan finde den helt rigtige bakke til min lille skattepige (og eventuelle fremtidige 4-benede familiemedlemmer) :smiley:

Mvh Tanja

Kattebakken skal være tilpas stor og ikke mindst godt dyb!!

Jeg skal lige se om jeg kan google dig min farvorit bakke og smide et link ind :slight_smile:

Knus Gitte

Her kommer et link:

Min farvorit ligner den der hedder “Bill”

http://www.pethouse.dk/da/84634-Kattebakker

Knus Gitte

Jeg er selv glad for Bill 2 - en ekstra stor sag. Den er dyb, hvilket er godt, da den ene af kattene altid prøver at grave sig hele vejen ned til Kina. Den er lukket men jeg har pillet lågen af og generelt nem at have med at gøre.

Jeg har den der hedder Jumbo, til mine to skovkatte. Det er både stort og dybt. Det kan anbefales :slight_smile:

Vi har jo en flok skovkatte, og vi bruger denne

Jeg har denne her : Katzenhaus-Toilette - Jumbo


… den er god stor og rummelig ! fås på Zooplus.de til ca. 180 kr med rabat (20 % indtil d. 14 aug.)

Dejligt med nogle input :slight_smile:
Og rart at se at der bliver foreslået nogle af dem jeg selv har overvejet - så kan jeg jo ikke være helt galt på den :stuck_out_tongue:

helt sikkert den her… det sparer så meget plads ifht de firkantede

http://www.zooroyal.de/katzen-shop/katzentoilette-streu/toiletten/europet-bernina-ecktoilettenhaus-corner-jumbo-blau.html?force_sid=4o6kfevg7q04s237i7dag9q7ubepoji6

den fåes også som åben bakke - jeg har 3 på toilettet

og hvis man er kreativ - så kan man skære toppen af - så har man en stor åben lukket bakke

[QUOTE=PiaR;916609]Vi har jo en flok skovkatte, og vi bruger denne
http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_litter_litter_boxes/litter_tray_cat_toilet/98035[/QUOTE]

Den bruger jeg også…der er plads til, at de kan sidde med overkroppen ud over kanten og måsen i bakken. De sætter sig jo ikke på samme plads hele tiden…

Jeg har den her : Cat Litter Boxes | A great selection at zooplus!

Og jeg har også en Bill2.

Det er gode kasser begge to, men den første er bedst, men den er altså også meget stor :slight_smile:

Jeg bruger primært de her:

Kan købes på Zooplus: Catit Jumbo Litter Box | zooplus.co.uk

Bunden er god dyb og de er bredere end mange af de andre gængste store bakker.
Og så er det super nemt at fjerne klumper, idet man bare kan løfte op i fronten af låget - man behøver ikke at have hele overdelen af.
Jeg har fjernet selve lågen (det bruger jeg aldrig på de lukkede bakker). Og der er god plads, selv til mine store MCO-drenge.

Jeg har så stadig denne type bakke på badeværelset - den er jeg også rigtigt glad for, bunden er dog ikke så dyb.

Zooplus-link: Cat Litter Boxes | A great selection at zooplus!

Jeg er også rigtig glad for gimpet bakken vist her oven for - har to af dem og de er rigtige gode :slight_smile:

De passer lige ind under en lille Lack-bord fra Ikea :tihi: perfekt kattebakkeskjuler og mulighed for afsætning på mit badeværelse :smiley:

Jeg kan godt lide noget design som er gennemtænkt. Estetikken kommer nok en dag, hint, hint, dansk designtradition, please - kom nu i gang. :høhø::?:cool2:

Så jeg vi gerne anbefale disse produkter:

Bakken her: Kattebakke med låg - Køb billigt online | zooplus.dk

Og gruset her: http://minizoo.dk/Katte/Toiletterkattegrus/KattegrusSke/AKkattegrus10kgmedduft

Og evt. en poseholder: Litter Champ skraldespand til kattegrus | zooplus.dk

Så er du klar til det hele.

[QUOTE=Churchtown;916724]

Jeg har så stadig denne type bakke på badeværelset - den er jeg også rigtigt glad for, bunden er dog ikke så dyb.

Zooplus-link: http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/cat_litter_litter_boxes/hooded_litter_box/litter_boxes_without_filter/155933[/QUOTE]

Og lige den ville jeg anbefale.Vi har tidligere haft andre modeller lukkede bakker, typisk nogle, der skrånede indad i toppen. De var ikke sååå populære. Den her gik rent ind med det samme, og jeg tror det er fordi den er rummelig indeni, hele vejen op :ok: De skrånende er nok store i bunden, men i praksis kan katten jo kun sidde i midten :wink:
Jeg har også kortvarigt haft sådan en hjørnebakke. Den blev slet ikke brugt nogensinde i de vel 14 dage den stod fremme (jeg sætter aldrig en ny model ind og fjerner den gamle. Jeg skal ikke ha’ noget protest-tisseri af den grund ;)) Jeg tror de syntes den var for lille. Men jeg ved det ikke :gruble:
Derudover har vi en åben bakke fra samme firma (Gimpet). Begge bliver brugt stort set lige meget.

Grus… jeg vælger helst noget uden duft. Jeg synes den parfumelugt de tilsætter er hamper. Katte har en meget bedre lugtesans end jeg har. Og så inde i en lukket kattebakke? Puha!
Golden Grey Odour er vores valg :slight_smile:

Jeg tror at jeg har bestemt mig for at købe både en åben og en lukket bakke (når nu der er 20 % rabat hos Zooplus.de :stuck_out_tongue: )

Den lukkede bakker tror jeg bliver sådan en XXL, så er der også plads til at min Buller kan få en legekammerat på et tidspunkt :smiley:

Synes ellers de der store hjørnebakker er super smarte, de passer bare - irriterende nok - ikke ind på mit badeværelse :gruble:

Og så blev jeg lidt hooked på den åbne bakke der blev anbefalet

så den bliver jeg nødt til at eje også :ups:

Af kattegrus bruger jeg som regel Premiere Sensitive eller AK til mine 6 plejemisser :slight_smile: Begge dele synes jeg er super godt grus.

1000 tak fordi i gad tage jer tid til at komme med nogle anbefalinger :slight_smile: Skøøønt forum!

Tudse gammel tråd men ikke desto mindre vil jeg lige komme med en ny absolut anbefaling :slight_smile:
Jeg har netop købt denne bakke Modkat Flip kattetoilet - køb billigt online| zooplus.dk
Den er simpelthen genial! :slight_smile:
Rigtig god dybde og fin plads i hvert fald til en voksen siataler som Brian på små 5 kg.
Rigtig let at komme til at tømme på trods af de høje sider.
Så det bliver et ja tak her fra :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1299269]Tudse gammel tråd men ikke desto mindre vil jeg lige komme med en ny absolut anbefaling :slight_smile:
Jeg har netop købt denne bakke Modkat Flip kattetoilet - køb billigt online| zooplus.dk
Den er simpelthen genial! :slight_smile:
Rigtig god dybde og fin plads i hvert fald til en voksen siataler som Brian på små 5 kg.
Rigtig let at komme til at tømme på trods af de høje sider.
Så det bliver et ja tak her fra :slight_smile:

[/QUOTE]

Den har jeg ikke set før, ser ret smart ud.

Hvordan med den pressenning inden i? De får ikke skrabet hul i den?

Jeg må være dig svar skyldig :slight_smile: Jeg har ikke haft den så længe endnu, men der kan og bliver skrabt uden at der er sket skade endnu :slight_smile: Det er noget presenningslignende noget og virker ret kraftigt :slight_smile:
Men man kan tage indsatsen ud og så bare bruge den uden. Så tror jeg bare den bliver lidt mere besværlig at tømme men ved det ikke :slight_smile:
Den er genial :slight_smile:

Hvad står den til?