Anbefal et elhegn

Vi bliver vist nød til at acceptere at vi skal have elhegn på den store del af løbegården, udhænget kravler de bare rundt i og den er får stor til at ligge net over det hele.

der er ca 70. 80 m rundt

Hvilket elhegn vil i anbefale

Vi har denne og er glade for den:

Jeg har selv haft fat i tråden og den er en del blidere end det elefant hegn jeg kender hjemmefra :slight_smile:

Et par af kattene har også prøvet den af uden varige men, men det har alligevel været nok til at de kun har gjort det en gang. Vi bruger polyreb så de tydeligt kan se hvad der sker, og har 3 tråde, så der er strøm i 2 og jord i den sidste.

1 Synes om

Bobber sikret :hoho:

Han rørte bare med knurhårene, det var nok. Klog kat :wink:

4 Synes om

Jeg har ikke et mærke at anbefale, men en impulsenergi på mellem 1 og 2 Joule plejer at være passende i styrke :slight_smile:

1 Synes om

Jeg havde en intellistop N10 Type 10598 230 AC strømgiver i over 10 år - og da jeg fik lavet anden hegns løsning solgte jeg den brugt (fik vist 400 kr)

Rigtig god kvalitet.

Så sådan her ud…man kan vist indstille den så slagkraft ikke er så stor…jeg fik jo også selv nogle over nallerne med jævne mellemrum…men du må undersøge med modeller/indstilling

Vi har denne elhegn liggende, kan den bruges til kattene, eller bliver den for kraftig
Det er Elephant M30
Har forsøgt på google at finde information om den


Der er smæk på. Det er beregnet til kvæg, heste og grise :slightly_smiling_face:

Jeg kan ikke finde en M30 her, men her er en oversigt over de forskellige Elephant. Det du skal kigge på er impulsenergien der angives i J (joule), det fortæller hvor stort rappet bliver. Mellem 1,5-2 max 2,5 J er hvad jeg ville bruge :slight_smile:

Takker begge to, det var også min fornemmelse at den var for kraftig til kattene, men ville lige være sikker