Anbefal et kradsetræ (gulv til loft)

Jeg sidder her til eftermiddag og spiser romkugler og drikker kaffe med min mand, da han pludselig siger, at han har tænkt lidt over vores gulv til loft kradsetræ… Det er lidt slidt, så skal vi ikke købe et nyt til foråret…

JO!!!

Og her kommer I ind i billedet! Hvad kan I anbefale og hvorfor? Gerne med link til hvor det kan købes.

Krav:
[ul]
[li]Det skal kunne holde til 4 store banditter i vægtklassen 5,5 til 7,5 kilo[/li][li]Det skal være gulv til loft størrelsen (vores lofthøjde er dog under gennemsnittet - ca. 2.20 meter)[/li][li]Det skal indeholde mindst 4 sovepladser i form af hylder, hængekøjer eller andet[/li][/ul]Jeg overvejer selv lidt et jekas-træ…

Jeg har kun hørt godt om Petfun (www.petfun.de)
Og mit næste skal helt klart være derfra! :slight_smile:

Man skriver sin lofthøjde til sidst i bestillingen (ved guld til loft modellerne) og så laver de det så det passer til, og man kan også lave andre tilføjelser hvis man sender dem en mail.

Det jeg gerne vil have hedder Joy og er ikke et gulv-til-loft (ca. 170)
Med 4 ligge pladser. Jeg venter dog på at det kommer på tilbud hos Zooplus
så jeg kan købe det derfra :slight_smile:

Jeg vil anbefale dem fra petfun (http://shop.petfun.de/) har selv 3 stk og de er solide også til de store bamser :slight_smile:

Jeg har lige bestilt et nyt gulv-til-loft kradsetræ, som bliver leveret i uge 46.
Det er et kradsetræ fra Petfun i Tyskland, og skulle være MEGET holdbart og stabilt.
Det er i hvert fald hvad de skriver på hjemmesiden, og det er også det, jeg hører fra dem, der har et sådan kradsetræ.

Jeg har bevidst valgt en model med hængekøjer, for det er det mine skovkatte foretrækker.
Det er en model Jacky O og kan ses her Link
… og jeg glæder mig SÅ meget til at få det. Kattene trænger virkelig til et nyt :høhø: med store sovepladser.

[QUOTE=Egeberg;724131]Jeg har kun hørt godt om Petfun (www.petfun.de)
Og mit næste skal helt klart være derfra! :slight_smile:

Man skriver sin lofthøjde til sidst i bestillingen (ved guld til loft modellerne) og så laver de det så det passer til, og man kan også lave andre tilføjelser hvis man sender dem en mail.

Det jeg gerne vil have hedder Joy og er ikke et gulv-til-loft (ca. 170)
Med 4 ligge pladser. Jeg venter dog på at det kommer på tilbud hos Zooplus
så jeg kan købe det derfra :)[/QUOTE]

Tak Lis!
Jeg havde slet ikke overvejet at kigge på den engelske zooplus :tihi:

Havde ikke troet den allerede var på tilbud nu,
så nu skal jeg lige have overtalt kæresten til at det skal være nu :høhø:

[QUOTE=Egeberg;724270]Tak Lis!
Jeg havde slet ikke overvejet at kigge på den engelske zooplus :tihi:

Havde ikke troet den allerede var på tilbud nu,
så nu skal jeg lige have overtalt kæresten til at det skal være nu :høhø:[/QUOTE]

Får du opdrætterrabat er det billigt - også selvom fragten fra UK er næsten £10.

Får du ikke opdrætterrabat tror det er billigere at købe det direkte hos PetFun

Og så kom jeg ikke længere i indlæget… ajj hvor er jeg lækkersulten!!

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;724277]Får du opdrætterrabat er det billigt - også selvom fragten fra UK er næsten £10.

Får du ikke opdrætterrabat tror det er billigere at købe det direkte hos PetFun[/QUOTE]

Jeg har lige her den anden dag tilmeldt mig opdrætterrabat,
men de har ikke svaret endnu.
Så forhåbentlig er tilbudet ikke slut når jeg får opdrætterrabatten :kryds:

Vi har et Jekas herhjemme. Og det holder da ganske OK, meeen i dag ville jeg nok hellere have investeret i et Petfun-træ. Det virker mere robust. :slight_smile:

Petfun er mere robust - og rebet meget stærkere. Har for et lille års tid siden købt et par nye stopler til et Jekas træ - de er kradset igennem og nu ryger det ud

Fornemmer jeg skal kigge lidt nærmere på Petfun…

Og undskyld Vivi - det var altså også ualmindeligt gode romkugler!

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;724348]Petfun er mere robust - og rebet meget stærkere. Har for et lille års tid siden købt et par nye stopler til et Jekas træ - de er kradset igennem og nu ryger det ud[/QUOTE]- Vores er ca. 1 1/2 år gammelt, og det har ikke de store “skader”. Jeg har så også kun 3 katte, hvoraf den ene ikke rigtig kommer i højden. Indretningsmæssigt passer Jekas-træet fint til os, men med den viden, jeg har i dag, ville nok investeret i noget mere … ja, fremtidssikret (og mere robust til de tunge racer). Og så har jeg forelsket mig i en af Petfun-modellerne.

[QUOTE=Lone;724352]

Og undskyld Vivi - det var altså også ualmindeligt gode romkugler![/QUOTE]

Ihhh :frowning: