Anbefal et mailprogram

Jeg har i lang tid været vant til at bruge Outlook som mailprogram, men den følger åbenbart ikke længere med i Officepakken, med mindre man køber businessudgaven. Jeg har aldrig fået mig taget sammen til at finde et andet mailprogram, selv om jeg ved, at man kan finde dem gratis.

Nu jeg er dog ved at være seriøst træt af forskellige webmails, så jeg hører gerne, hvilke gratisprogrammer I bruger, og hvorfor I foretrækker dem :slight_smile:

Jeg bruger Mozilla Thunderbird. Det er nemt og overskueligt - og gratis :smiley:

Har du ikke Windows Live Mail på computeren? Det fulgte gratis med min, da jeg købte den og fungerer på de fleste punkter ganske glimrende. Det irriterer mig lidt, at jeg ikke kan sætte kalenderen til at lave remindere, men som postprogram har jeg ikke noget at udsætte på det og jeg har endda to mailadresser tilknyttet, som den fint sorterer i hver sit indeks, hvor Outlook kørte dem sammen i én pærevælling :slight_smile:

Jeg lægger lige et link her - måske kan det hjælpe dig videre: Email program til Windows 7 | IT-Artikler.dk

Hvorfor ikke bare bruge gmail? Det fungerer perfekt og kan tilgåes fra alle computere (og smartphones). Man kan desuden sætte det op til at modtage mails fra andre mailadresser og også til at sende som andre mailadresser. Al min mail går igennem min gmail-konto.

Men er der et særligt mailprogram knyttet til gmail? Jeg har gmail, men kun som webmail, og det synes jeg ikke er overskueligt nok.

Nej det er der ikke, og det er jo netop det, der er fidusen :slight_smile: Hvorfor synes du ikke, at det er overskueligt nok?

Det var jeg så nødt til at tænke lidt over :ups:

Først og fremmest er det uden tvivl et vanespørgsmål - og så fordi jeg er vant til TDC’s webmail, som jeg ikke bryder mig om.

Men jeg synes, det er uoverskueligt, når mailen ligger inden i et andet system, om man vil. Så man har alle mulige uvedkommende menuer og links og henvisninger og ikke mindst reklamer. Jeg kan godt lide, at mailprogrammet er separat fra browseren.

Jeg har også Gmail syntes det er nemt og overskuelig. Er især glad for deres kalender som jeg kan se hele tiden. Nu hvor jeg tager på ferie kan jeg sætte den til ferie og folk ville få en tilbage melding på at jeg ikke svare i øjeblikket syntes der er mange gode ting ved den .
Bruger den der hedder personlig mappe meget til at holde styr på ting.

Jeg har fx fravalgt g-mail som fast mail, fordi jeg ikke kan få lavet mappestruktur, som jeg ønsker det.
Fx private mails i én mappe, Racekattemails i en anden, FU-mails i en tredje osv.

Men det er muligt det bare er mig, der ikke kan finde ud af det :?

Jo, jeg har adgang til livemail. Jeg har bare hørt den omtalt meget negativt, og derfor ville jeg høre, om der var andre muligheder :slight_smile:

Jeg eeelsker min gmail… Især fordi der er adgang over det hele, og jeg ikke behøver en bestemt computer til den. Og så er deres spam filter eminent, jeg oplever sådan ca. Aldrig at der ryger spammails igennem, eller der ender noget i spam, som ikke bør ende der.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;878461]Jeg har fx fravalgt g-mail som fast mail, fordi jeg ikke kan få lavet mappestruktur, som jeg ønsker det.
Fx private mails i én mappe, Racekattemails i en anden, FU-mails i en tredje osv.

Men det er muligt det bare er mig, der ikke kan finde ud af det :?[/QUOTE]

Hvad er der i vejen med deres mapper for dig? Man kan da både lave mapper og undermapper? :slight_smile:
Nårh ja, nu husker eg det. Det var noget med at du vil have lige som forskellige indbakker, så de kun blev tilsendt dertil, fremfor selv at komme dem i en mappe efter du havde modtaget dem? :slight_smile:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;878461]Jeg har fx fravalgt g-mail som fast mail, fordi jeg ikke kan få lavet mappestruktur, som jeg ønsker det.

Det kan du sagtens - i gmail hedder det bare etiketter. Man kan også sætte regler op, så mails fra et bestemt domæne (fx. jyrak.dk) får en bestemt etiket på. Jeg synes, det er utroligt fleksibelt :slight_smile:

Så langt er jeg aldrig nået som til at finde ud af, hvordan man gør den slags. Hvis man kan. Men jeg vil også mene, det er et must. Faktisk er det noget af det, jeg ikke kan lide ved TDC’s webmail. Den er meget skrabet.

[QUOTE=Eife;878469]
Hvad er der i vejen med deres mapper for dig? Man kan da både lave mapper og undermapper? :slight_smile:
Nårh ja, nu husker eg det. Det var noget med at du vil have lige som forskellige indbakker, så de kun blev tilsendt dertil, fremfor selv at komme dem i en mappe efter du havde modtaget dem? :)[/QUOTE]

For mig er det ikke “nok” at de får etiketter - jeg får rigtig mange mails, så jeg kan kun holde styr på dem, hvis de lander i deres respektive mapper fra starten :slight_smile:

Jeg er som sagt glimrende tilfreds. Jeg har både en gmail-adresse og så den, der er tilknyttet min hjemmeside og de har fået hver deres sæt “indbakke” m.v. og lander pænt, hvor de skal hver gang og stiller jeg mig på hjemmesidens indbakke, er det den, der kommer til at stå som afsender (det kunne jeg ikke få outlook til).

Har lige læst igennem, og jeg synes bestemt at g-mail lyder som et absolut favorabelt valg. Jeg overvejer da lige selv om jeg skal skifte min hotmail over til g-mail…

Det kan du også sagtens. Hver etiket bliver vist som en mappe, så i princippet er det det samme. Man kan sagtens sætte det op, så indkommende mails bliver fanget i et filter, får en specifik etiket og så kun ligger i den mappe.

Jeg har fx. sat min gmail op, så mails fra FD-opdrætter-listen ryger uden om indbakken og direkte i mappen (etiketten) FD-opdrætter. Mappen er så kun direkte synlig, når der er ulæste mails i den.

Jeg bruger Thunderbird, som mine to Gmailkonti, mine to Stofa-konti samt den der hører til mit domæne allesammen lander i. Pænt sorteret efter de filtre jeg nuengang har sat op :slight_smile:

[QUOTE=En forhenværende bruger;878525]Det kan du også sagtens. Hver etiket bliver vist som en mappe, så i princippet er det det samme. Man kan sagtens sætte det op, så indkommende mails bliver fanget i et filter, får en specifik etiket og så kun ligger i den mappe.

Jeg har fx. sat min gmail op, så mails fra FD-opdrætter-listen ryger uden om indbakken og direkte i mappen (etiketten) FD-opdrætter. Mappen er så kun direkte synlig, når der er ulæste mails i den.[/QUOTE]

Tak :slight_smile: