Anbefal mig en god græsslåmaskine (til kvinde!)

Er der ikke nogle, der kan hjælpe lidt? Jeg har håndskubber, men nu gider jeg det ikke mere :slight_smile:

Jeg ved INTET om græsslåmaskiner, er ikke havemenneske - haven er dyrenes mest - det skal bare slås, nemt - hvilken skal jeg købe?
Helst en, der ikke er for dyr :slight_smile: Eller kræver for meget viden og snilde for det har jeg ikke, og jeg gider heller ikke lære det :slight_smile:

Så hvad skal sådan en antihavetosse købe?

Jeg foretrækker en Flymo. Den er nem at komme omkring med på en skrå grund. Og den klarer også højt græs.

http://www.bauhaus.dk/haven/havemaskiner/plaeneklippere/plaeneklipper-turbo-400-luftpudeklipper-1500w-flymo.html

vh

Andreas

Den er lidt dyr - men du vil elske den- en bosch på batteri. Den vejer ingenting og er supernem at smutte rundt med.
Eksen købte en til mig da jeg hverken kunne eller ville tumle rundt med den gamle benzin model.
Min mor prøvede den og købte fluks en til sig selv.
Den vejer ikke mere end en sæk kattemad :slight_smile:

køb en elektrisk og der er flymo altså i eliten, de gør bare jobbet perfekt og vejer ikke ret meget samt at de heller ikke fylder alverden.

http://www.frishop.dk/pi/Flymo-plæneklipper-Turbo-lite-330-luftpudeklipper-33-cm_430371_21869.aspx

men den kira taler om er heller ikke helt tosset da man der slipper for ledning og andet

Hvor stor græsplæne har du?
Jeg har en Flymo 330, men jeg bruger den slet ikke længere efter jeg opdagede græstrimmere!
Det tager selvfølgelig lidt tid, hvis man har en stor græsplæne, men det er SÅ nemt at arbejde med en græstrimmer :yatta:
Jeg har slidt nogle stykker op, køber bare de billige nogen til omkring 250 -300 kr. forkellige steder … tror min nuværende er fra Lidl og den er fra forrige år :slight_smile:

Den her ville jeg anbefale ---- stort plus dette batteri kan du bruge til andre Bosch maskine …

https://www.bosch-garden.com/dk/da/havemaskiner/haveredskaber/rotak-43-li-3165140661898-199945.jsp

Kalle’s foretrukne…:høhø:

:klapper:

Nå, men set herfra er den bedste plæneklipper til en kvinde… en mand, jeg vil aldrig have andre modeller :wink:
VH
Susanne

Ja hahaha han er bare 6000 km væk lige nu, og græsset er ligeglad og gror bare… :ups:

Tak for råd :slight_smile: Jeg må ud og kigge.

Jeg har aldrig haft have før, og indtil nu har min søde nabo slået det, men det kan jo ikke blive ved - han er en ældre herre :slight_smile:

Haven ser sådan ud - som I kan se - det er hundens have ikke min - jeg får måske en gang tid og lyst til at gøre mere, men indtil nu skal det bare overståes :slight_smile:

Jeg har en lille Bosch elektrisk, og efter nogle gange er man vant til ledningen ( har aldrig klippet den over) ikke så voldsom klippebredde men den er let og handy at bruge, min holder nu på 5. år og kostede omkring 500kr.

Jeg har en Bosch Rotak 40. Den er med ledning, den er forholdsvis let (i kg) og let at bruge. Jeg købte den i sin tid fordi den var bedst i test blandt ligende plæneklippere. Den er fra 2008 og klipper stadig græs. Jeg har været godt tilfreds med den og har heller aldrig kørt ledningen over, man finder hurtigt et system så det undgås.