[…
[QUOTE=ThildeL;1048207]Ved du hvad… Der kan være så mange ting, der gør at de to ting faktisk er koblet sammen.
Og det er ikke lige i en tråd som denne, at det er tid til at udbasunere og forklare om det - (eller spørge ind til det på den måde) in my opinion.
Been there, done that.
Og det eneste positive, der er at sige her, er da vist at TS har lært noget og spørger os om råd, for netop at få den BEDST mulige oplevelse ved at købe killing.
Det gjorde vi også selv - efter man havde samlet sig op igen og fået samlet mod til at prøve igen.
Og så træder man altså varsomt helt automatisk.
…
Jeg ved godt hvilke steder, jeg selv ville købe Birma hos, og de steder vi selv kiggede på, da vi ledte efter en birma i sin tid var:
Chicabee
Licarinis
Ohlsson
Northved
Wehnerts (Susanne)
Oddenvejen
Lord Byron
Vi fik så skovkat i stedet, men disse steder var umiddelbart dem, vi var intra i at besøge :)[/QUOTE]
Hvor er du sød Tilde
Mange tak for jeres svar
Hvorfor vil I ikke anbefale opdrættere nogle af jer? Det forstår jeg ikke… hvad jeg har været et sted eller de steder som jeg har mine nuværende misser fra anbefaler jeg da gerne. Nogle af dem har også birmaer og det er skønne opdræt og dejlige katte. Jeg har lige sendt to til Eddies opdrætter fordi de er forelsket i ham… Så kan folk vel selv se om “kemien” er der… Jeg anbefaler gerne opdræt jeg kender. Jeg har aldrig besøgt et dårligt sted faktisk… Kun gode steder med søde mennesker og dejlige katte
Jeg har besøgt mange steder, hvor jeg ikke kunne drømme om selv at købe en kat - eller sælge kat til.
Jeg kender andre, der synes samme sted har de helt perfekte forhold for kattene.
Så der er altså ingen andre end køber selv, der kan afgøre, hvad der er det korrekte sted.
Sådan generelle forespørgsler på forum bryder jeg mig faktisk ikke om. For hvad hvis der bliver anbefalet en, som jeg egentlig gerne vil advare imod? Skal jeg så også skrive det i tråden?
årh ok det kan jeg godt se. Ja den er svær så. Jeg har heldigvis kun set dejlige steder. Jeg sidder virkelig og tænker og jeg har ikke været et sted jeg ikke ville købe kat fra… Så det er nok derfor vi er forskellige på det punkt.
Advare… jeg advarer tit mod bybere. Hvad er forskellen? Jeg tænker kat og ejers tarv, så ja jeg ville da også advare, hvis jeg kom til et opdræt der var helt hen i vejret med syge dyr og alt muligt… jeg har bare aldrig set et… altså et registreret, som jeg skulle advare imod. Heldigvis
[QUOTE=lenschow;1052060]årh ok det kan jeg godt se. Ja den er svær så. Jeg har heldigvis kun set dejlige steder. Jeg sidder virkelig og tænker og jeg har ikke været et sted jeg ikke ville købe kat fra… Så det er nok derfor vi er forskellige på det punkt.
Advare… jeg advarer tit mod bybere. Hvad er forskellen? Jeg tænker kat og ejers tarv, så ja jeg ville da også advare, hvis jeg kom til et opdræt der var helt hen i vejret med syge dyr og alt muligt… jeg har bare aldrig set et… altså et registreret, som jeg skulle advare imod. Heldigvis[/QUOTE]
Jeg forstår det heller ikke rigtigt, men det er måske fordi som Vivi skriver, at man ser forskelligt på hvordan man har kat…meen…jeg forstår det så alligevel ikke, netop fordi hvis det er en BYB så er der jo advarsler, synes helt klart også dette skulle være gældende for registererede opdrættere. Men hvis tingene er grelle hos en opdrætter, så var de det vel ikke så længe, for måske vil opdrætterene ikke sige noget om hinanden, men det vil køberne Men mener diskussionen har været her før og der kom nogle gode argumenter, og måske er det ikke så godt i denne tråd…Men hvis jeg kendte nogle gode opdrættere ville jeg også uden tøven anbefale dem (og nu er det ikke fordi jeg ikke kender nogen gode opdrættere, men jeg kender dem ikke personligt, kun via dette forum)
Meget kan siges ved at undlade at sige noget
Dvs, at man kan nøjes med at anbefale opdrættere… og så må spørger vel kunne drage en konklussion udfra dette
Skåret helt ud i pap…
Spørges der om opdrætter Dit, kan jeg sagtens vælge at sige, at jeg køber mine katte hos opdrætter Dat… uden at svare på spørgsmål om opdrætter Dit… Valget er helt bevidst - muligvis (ofte) fordi jeg ikke kender Dit, men også for at undgå at viderebringe muligt uvederhæftigt sladder.