Anbefaling af drikkefontæne

Den drinkwell jeg havde, havde jeg for 3 år siden… Det kan være at den er blevet bedre, men jeg opgav den pga. støjen og den besværlige rengøring…

Raindrop’en er slet ikke som en vandstråle… :slight_smile:

Hvad med Lucky Kitty fontænen??
Var der ikke en del, der var ret glade for den?? Noget med at den var nem at rengøre…

Overvejede nemlig om man skulle prøve den af til 3 katte, som er vant til en alm. skål

Det ved jeg desværre ikke, for jeg fik min af en veninde.

Jeg har kun prøvet den ene, jeg har. Raindrop i sort keramik. Holder man den ren og sørger for vandstanden ikke bliver for lav, larmer den ikke (jo du kan høre vandet risle :slight_smile: ) Jeg slukker den altid om natten, fordi jeg ellers kan høre den (5 meter fra min seng uden lukket dør imelllem).

Den er pæn og nem at rengøre, men der er filter i, som skal skiftes af og til… det er der fx ikke i lucky kitten, så vidt jeg har forstået? Den er mine birmaers opdrætter rigtig glad for…den virker/ser/lyder også som værende rigtig god, og fåes også i keramik :slight_smile:

Lige mht filteret, så har jeg bare fjernet mit helt. Og den fungerer fint alligevel :slight_smile: Jeg skifter vandet i den hver dag…

[QUOTE=Sannela;761491]Hvad med Lucky Kitty fontænen??
Var der ikke en del, der var ret glade for den?? Noget med at den var nem at rengøre… […][/QUOTE]

Vi har en Lucky Kitty i porcelæn. Den vælter ikke og en nem nok at rengøre med en grydesvamp. Dog skal man lige være opmærksom på, at pumpen skal afkalkes hver fjortende dag, hvis man har hårdt vand, som vi har her. Pumpen kan for øvrigt åbnes og delvis skilles ad - hvilket ikke fremgik af brugsanvisningen.

Jeg må så sige, at vores Lucky Kitty har været stillet væk de seneste måneder. Så længe kattene er flinke nok til at drikke af de almindelige vandskåle, de har stående forskellige steder i huset, gider jeg ærligt talt ikke bøvlet med at skifte vand hver anden dag. Men den kommer måske frem til sommer igen.

Hvilken fontæne blev det så til? Skal nemlig til at finde mig en ny, da “proppen” på min vandbeholder på min fresh flow deluxe desværre er forsvundet under flytningen. Så vil gerne have en ny… Gerne én der ikke larmer meget og den behøver ikke at være stor, da jeg skifter vandet dagligt. Min Fresh Flow Deluxe var på 3 liter og det halve var nok! :slight_smile:

[QUOTE=Mijv;760758]jeg er super glad for alle de erfaringer jeg får herinde. Dine erfaringer er helt sikkert noget jeg kan bruge til noget Lone.
Jeg havde dog håbet at du hellere synes om den alm. Drinkwell, da den er en anelse billigere :slight_smile:

Jeg synes bare begge udgaver er så store og specielt Drinkwell Platinum er rigtig stor. Du vil ikke mene den er for stor/for meget til to katte?

Det er meget vigtigt for mig også at vide hvor meget strøm sådan en bruger, hvis den hele tiden skal stå og køre. Ved du hvor meget den køre på?[/QUOTE]
Vi har 3 Drinkwell Platinum til 7 katte, de elsker dem. Jeg lader dem køre et par timer med eddikevand, hver anden uge. Så larmer de ikke, man hører kun vandet. Det er meget forskelligt hvordan kattene drikker af dem, nogle drikke af strålen, andre bare af skålen og nogle ved sien ind til pumpen.
Ann-Dorrit har en underskål der passer til den, den er rar når man har et par det gerne leger i vandet.