Anbefaling af drikkefontæne

Jeg overvejer at investerer i sådan en drikkefontæne, men har lige nogle spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med.

Først og fremmest ønsker jeg mig en drikkefontæne som ikke larmer særlig meget, dernæst vil jeg høre, om det er muligt at købe en, hvor den køre på batterier frem for strøm eller om I kan anbefale en som både er meget lydsvag og bruger ekstremt lidt strøm til at kører rundt på.

Jeg vil rigtig gerne høre fra nogle, som måske har prøvet et lidt større udvalg af drikkefontæner, før de fandt den rigtige.

Mange hilsener.

jeg har selv kigget lidt på disse tre:

Nogle der ved hvordan strømforbruget og lydniveauet er på disse?

Jeg har prøvet 3 modeller, hvoraf denne nr 3 er skøøøn… Dog er de med pumpe allesammen. Jeg ved faktisk ikke om man kan få sådan noget med batterier…

Men i hvert fald. Jeg har prøvet Cat It - DEN kunne jeg ikke lide. Jeg syntes den larmede og den var møg besværlig at rense og skifte vand i. Og så er den bare ikke særlig køn i mine øjne…

Så har jeg prøvet Fresh Flow. Den larmer kun, når der trænger til at blive fyldt vand på. Den er nem at have med at gøre - men jeg syntes den blir hurtig klam og tilkalket i plastiken…

Nu har jeg en Raindrop i keramik. Den er bare lækker. Let at have med at gøre, bytte vand i - rengøre. Den er så godt som lydløs med mindre vandet står lidt lavt og så er den bare haaaaammer flot… Altså det syntes jeg i hvert fald…:tihi:

Kattene elsker de her fontæner… Både at lege med og at drikke af… Ja sågar at putte hovedet på (don’t ask me why…:gruble::klapper:) Og igen der passer keramik tingen godt herhjemme - den er så tung at de ikke “bare” vælter den når de bader:tihi:

vil du så selv anbefale en Raindrop i keramik

eller nr. 3

Jeg vil rigtig gerne have den effekt som man får ved en vandhane, men samtidig gjorde det jo heller intet at produktet ser nogenlunde pæn ud.
Jeg ved bare, at Silke ELSKER at tage vand fra vandhanen og ligge i håndvasken.

hehe jeg er lige ved at tro at nr. 1 og 3 er de samme som jeg linker til :smiley:

Jeg har været igennem min del af drikkefontæner.

Hvis du vakler mellem den alm. Drinkwell og Drinkwell Platinum (den store udgave), så vil jeg så absolut anbefale Drinkwell Platinum.
Den har for det første væsentligt større vandkapacitet - men hvad jeg synes er afgørende er, at jeg altid syntes at vandet i den alm. drinkwell blev halvvarmt - fordi den ikke indeholder ret meget vand - og motordelen simpelthen varmede vandet op, når det havde stået noget tid.

Jeg har også en Raindrop fontæne i stål - men der er ingen tvivl om, at kattenes absolutte favorit er Drinkwell platinum - grundet vandstrålen.
Den har selvfølgelig lidt flere kringelkroge at skulle gøre rene - men det er slet ikke et problem hvis man er så heldig at have opvaskemaskine - her ryger fontænen simpelthen en gang ugentligt i opvaskemaskinen (undtagen motordelen selvfølgelig).

Til den almindelige drinkwell kan man købe ekstra vandbeholder, som kan påsættes - men der skal man lige være opmærksom på, at den ekstra vandbeholder IKKE tåler opvaskemaskine (jeg taler af erfaring) - men det gør vandbeholderen i platinumudgaven.

jeg er super glad for alle de erfaringer jeg får herinde. Dine erfaringer er helt sikkert noget jeg kan bruge til noget Lone.
Jeg havde dog håbet at du hellere synes om den alm. Drinkwell, da den er en anelse billigere :slight_smile:

Jeg synes bare begge udgaver er så store og specielt Drinkwell Platinum er rigtig stor. Du vil ikke mene den er for stor/for meget til to katte?

Det er meget vigtigt for mig også at vide hvor meget strøm sådan en bruger, hvis den hele tiden skal stå og køre. Ved du hvor meget den køre på?

[QUOTE=Mijv;760758]jeg er super glad for alle de erfaringer jeg får herinde. Dine erfaringer er helt sikkert noget jeg kan bruge til noget Lone.
Jeg havde dog håbet at du hellere synes om den alm. Drinkwell, da den er en anelse billigere :slight_smile:

Jeg synes bare begge udgaver er så store og specielt Drinkwell Platinum er rigtig stor. Du vil ikke mene den er for stor/for meget til to katte?

Det er meget vigtigt for mig også at vide hvor meget strøm sådan en bruger, hvis den hele tiden skal stå og køre. Ved du hvor meget den køre på?[/QUOTE]

Jeg synes ikke Drinkwell Platinum er for stor til 2 katte.
Men der er selvfølgelig ingen tvivl om, at den er større end mange andre drikkefontæner - og har man dårlige hænder fx pga gigt - så kan det være et problem at håndtere den, når den skal løftes op for at man kan få skiftet vandet i bund.

Jeg mener det var Ann Dorrit som er forhandler af Drinkwell Platinum fontænen via MysteryCoons petshoppen, som på et tidspunkt for nogle år tilbage lavede et regnestykke, hvor hun kom frem til at prisen for at have fontænen kørende 24-7 i et helt år var i omegnen af 200 kr.

[QUOTE=Churchtown;760765]Jeg synes ikke Drinkwell Platinum er for stor til 2 katte.
Men der er selvfølgelig ingen tvivl om, at den er større end mange andre drikkefontæner - og har man dårlige hænder fx pga gigt - så kan det være et problem at håndtere den, når den skal løftes op for at man kan få skiftet vandet i bund.

Jeg mener det var Ann Dorrit som er forhandler af Drinkwell Platinum fontænen via MysteryCoons petshoppen, som på et tidspunkt for nogle år tilbage lavede et regnestykke, hvor hun kom frem til at prisen for at have fontænen kørende 24-7 i et helt år var i omegnen af 200 kr.[/QUOTE]

mange tak for info. 200 kr på et år skulle da være til at holde til :wink: og den er lydsvag formoder jeg også?

Flytter jeg i hus om nogle måneder, så skal jeg have fat i sådan en når jeg er flyttet rigtig ind.

Vandfontæner bruger så lidt strøm, så det dårligt er værd at snakke om. Pumpen bruger typisk ~2 watt, det giver:
(2 watt x 365 dage x 24 timer) / 1000 = 17,52 kWh pr. år.
Jeg giver selv i omegnen af 2,285 kr. pr. kWh. Dvs. 2,285 kr. x 17,52 kWh = 40 kr. pr. år for at holde en fontæne kørende.

Vi har denne med den ekstra beholder til vand og er meget glade for den. Og det er kattene i øvrigt også :høhø:

hvad koster den ekstra beholder til vand?

[QUOTE=pivnu;760791]Vandfontæner bruger så lidt strøm, så det dårligt er værd at snakke om. Pumpen bruger typisk ~2 watt, det giver:
(2 watt x 365 dage x 24 timer) / 1000 = 17,52 kWh pr. år.
Jeg giver selv i omegnen af 2,285 kr. pr. kWh. Dvs. 2,285 kr. x 17,52 kWh = 40 kr. pr. år for at holde en fontæne kørende.[/QUOTE]

Og med det regnestykke, som Lene fremviser her, så er jeg kommet meget i tvivl om, om jeg husker rigtigt hvad angår Ann-Dorrits regnestykke :o

Det kan meget vel være, at de ca. 200 kr pr år istedet er det som det reelt koster at have strømmen kørende 24-7 i en indhegnet kattehave :stuck_out_tongue:

Jeg har lige fået en raindrop. I forhold til den drinkwell jeg havde tidligere (vist den i dit øverst link i 2. indlæg) så er jeg mere begejstret. Drinkwell’en summede og var træls at høre på… Raindrop’en kan jeg kun høre vandets rislen i…

men hvor meget springvand er der over raindrop’en?

Vil utrolig gerne have noget der ligner vandhanen som mulig.

Raindrop’en er overhoved ikke som en vandhane.

Vores Drinkwell larmer slet ikke, vi kan kun høre rislen fra vandstrålen :slight_smile:

Det er sjovt så forskellige folk kan have det med disse vandfontæner.

Er det helt umuligt at lave en afstemning herinde i tråden nu?

det havde jeg på fornemmelsen :slight_smile:

hvad er prisen for den ekstra vandbeholder?