Anbefaling af god dyrlæge i Århus Centrum

Allerførst - jeg har kigget i vores liste over dyrlæger, men kan ikke finde nogen anbefalinger centralt i Århus.

Jeg afleverer på lørdag 2 killinger til en køber i Østbanegade. Hun har vist ingen bil, så det er væsentlig at det er nemt at nå med offentlig transport. Eller kort i taxi.

Er her nogen som kender en god seriøs dyrlæge som har godt kendskab til katte :?

[QUOTE=Wijelo;1085276]Allerførst - jeg har kigget i vores liste over dyrlæger, men kan ikke finde nogen anbefalinger centralt i Århus.

Jeg afleverer på lørdag 2 killinger til en køber i Østbanegade. Hun har vist ingen bil, så det er væsentlig at det er nemt at nå med offentlig transport. Eller kort i taxi.

Er her nogen som kender en god seriøs dyrlæge som har godt kendskab til katte :?[/QUOTE]

Heldigvis er der så mange forskellige busser og toge i Aarhus, som samtidig kører rigtig tit. Så det behøver vel ikke lige være i Aarhus C? For så er der nemlig kun en, at vælge imellem. Det er bare en lille underafdeling, af en klinik som ligger i Viby.

Altså jeg bruger jo helst min gamle dyrlægeklinik, Herning Dyrehospital. Men jeg har hørt masser af godt om Østergaards Dyrehospital som ligger i Tranbjerg. Jeg har selv brugt dem, da min Dussen var syg (FIP). Jeg endte godt nok med, at tage til Bygholm senere i forløbet… Men det var for at få en second opinion. Hvilket jeg altid vil have, hvis det er så grelt som med hende. Da jeg senere ringede derind for at fortælle, at Dussen nu desværre var blevet aflivet, var de kede af det, men rigtige glade for at jeg gav dem en update, da de havde tænkt meget på hende.
Jeg har også fået tøserne vaccineret der. Det skal dog lige siges, at jeg kun har erfaring med Kari-Anne… :slight_smile:

Aarhus Dyrehospital - som egentlig ligger i Viby - har en lille klinik oppe ved rådhuset i midtbyen.
der er dyrlæge to gang 1 time om dagen, morgen og eftermiddag.
I klinikken er det sundhedseftersyn og besøg af medicinsk karakter der kan foretages. Der kan ikke tages røntgen o.lign. derinde, men der kan dog tages blodprøver, så vidt jeg ved.
Og skal man have sine dyr behandlet for noget der kræver at de kommer ud på dyrehospitalet kan man aflevere katten på klinikken om morgenen, så tager dyrlægen katten med ud på hospitalet, og om eftermiddagen kører de så katten ind på klinikken igen, hvor man kan hente den.

Jeg bruger Aarhus Dyrehospital, og mener de er meget kompetente, når det kommer til katte.

Forresten - i Aarhus er der ikke noget der hedder Østbanegade, men der er Østbanetorv )

Ups - det er rigtigt - det er Østbanetorvet.

Det er dog ærgerligt hvis der ikke er noget mere dækkende inde i selve Århus. Der er trods alt et stykke vej i Viby.

[QUOTE=Wijelo;1085283]Ups - det er rigtigt - det er Østbanetorvet.

Det er dog ærgerligt hvis der ikke er noget mere dækkende inde i selve Århus. Der er trods alt et stykke vej i Viby.[/QUOTE]

Ja, det er rigtigt. Men jeg bor selv lige i centrum. Her har jeg sammenlagt boet 2 år ud af de 4 år jeg har boet her. Selvfølgelig ville det klart være nemmest, med en dyrlæge lige i centrum. Men synes nu også det andet går.
Ellers er der selvfølgelig også Abild Dyreklinik i Brabrand. Det ligger måske tættere på? :slight_smile:

Ja, utroligt at der ikke er en reel dyreklinik inde i midtbyen.
Når hun nu bor ved Østbanetorvet er det let at komme med bus op til dyreklinikken ved rådhuset. Og ellers er det let at komme til transport mod Skejby Dyreklinik, Aarhus Dyrehospital, Østergaards Dyrehospital og Abild.

Det er i sådan en situation rigtig godt med et Falck kæledyrsabonnement…det koster 280 kr årligt.
Man kan køre så mange gange, der er behov for det pga sygdom og tilskadekomst…til en dyrlæge, man selv vælger.
Man bliver også kørt hjem…hvis katten bliver indlagt eller aflivet, bliver man også kørt hjem…dog uden kat.

Jeg er så glad for mit Falck kæledyrsabonnement…jeg tror jeg har “tjent” det ind til de næste 20 år… :smiley:

Det kan tegnes online eller her 70102030

Østergaards er den jeg selv bruger (og bor på den modsatte side af Århus ifht dem). De er både dygtige og meget omsorgsfulde, ikke dender pengene før dyrene holdning,som nogle dyrlæger virker til at udvikle. Skejby vil jeg i samme åndedrag ikke anbefale. Århus Dyrehospital har jeg hørt godt om, og de virkede dygtige og kompetente da jeg vsr til foredrag om øjensygdomme der på et tidspunkt :slight_smile:

Åbyhøj Dyreklinik er gode - og der er Johan, ham er jeg sikker på du kender fra hans tid på Skovlunde

Ja da :slight_smile: Johan han er god. Gad så bare vide hvordan det er at komme fra Midtbyen til Åbyhøj. ?

[QUOTE=Sim-Sim;1085311]Det er i sådan en situation rigtig godt med et Falck kæledyrsabonnement…det koster 280 kr årligt.
Man kan køre så mange gange, der er behov for det pga sygdom og tilskadekomst…til en dyrlæge, man selv vælger.
Man bliver også kørt hjem…hvis katten bliver indlagt eller aflivet, bliver man også kørt hjem…dog uden kat.

Jeg er så glad for mit Falck kæledyrsabonnement…jeg tror jeg har “tjent” det ind til de næste 20 år… :smiley:

Det kan tegnes online eller her 70102030[/QUOTE]

Det vil jeg bestemt også anbefale dem - også selvom ventetiderne på hjemtransport kan være lidt lange. Men det er muligt at bestille både ud- og hjemtransport på samme tid, hvis man har en idé om hvornår, man er klar til at tage hjem.

I øvrigt transporterer de også gerne dyret uledsaget. Det har jeg benyttet en enkelt gang, hvor jeg skulle aflevere en hittekat til neutralisering.

Desuden kørte de også min kæreste + kat hele vejen frem og tilbage til Århus, da Herluf skulle have sin øjenoperation på Århus Dyrehospital for et par måneder siden (godt og vel 50 km. hver vej).:ok:

Jeg kan anbefale Abild Dyreklinik, som jeg selv bruger og er rigtig glad for.
En enkelt gang har jeg været på Aarhus Dyrehospital, dog i forbindelse med øjenlysning af hund, men fik også et okay indtryk af dem…

[QUOTE=Wijelo;1085283]Ups - det er rigtigt - det er Østbanetorvet.

Det er dog ærgerligt hvis der ikke er noget mere dækkende inde i selve Århus. Der er trods alt et stykke vej i Viby.[/QUOTE]

Ja og nej. Der kører faktisk et tog lige fra Østbanetorvet til Viby. Og så vidt jeg husker ligger dyrehospitalet i Viby ikke ret lang fra Viby station

Jeg bruger selv Skejby til kattene (fordi det ta’r 3 minutter at komme derhen) og Abild Dyreklinik i Brabrand til rotterne. Fordi de er gode til rotter. Jeg OVERVEJER at “flytte” kattene til Abild også, jeg vil i al fald overveje dem hvis det er andet end almindelige vaccinationer/helbredscheck. Men jeg er ok tilfreds med Skejby.

Hvis jeg boede i Århus området og IKKE behøvede skæve til transporten så ville min prioritering hedde:
Knud Steensborg på Abild Dyreklinik.
Århus Dyrehospital.

Mine må slet ikke komme hos Østergårds klinik, desværre. Jeg kan egentlig godt lidt Finn, ejeren, men hvis ikke jeg kan være sikker på at det er ham, der tager konsultationen, så kan det være lige meget set herfra.
VH
Susanne

Det er jeg så IKKE … Skejby gav en kat solgt fra mit opdræt en diagnose udelukkende på kliniske tegn / gætværk, den genetisk slet ikke kunne have. Så der må mine ikke komme.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1085517]Ja og nej. Der kører faktisk et tog lige fra Østbanetorvet til Viby. Og så vidt jeg husker ligger dyrehospitalet i Viby ikke ret lang fra Viby station

.[/QUOTE]

Man skal stige af ved Øllegårdsvej, og så over på den anden side af Skanderborgvej - faktisk ret nemt…

Ok - tak, så har jeg et par stykker at foreslå hende :thumbup:

Abild, Åbyhøj og Århus Dyrehospital.

Er de generelt ok med priser :? ikke at de skal være dicount, mere at de ikke kan finde på at gå amok i dyre prøver over en calici nysen eller noget andet banalt.

Dygtige til kat, reelle med priser og undersøgelser, men alligevel med udstyret i orden, hvis alt går galt og der bliver brug for det mere avancerede.

Aarhus Dyrehospital har lige bygget helt nyt, med alt udstyr:
Røntgen, CT-scanner, laboratorium, skopier og meget andet.
Og naturligvis også vandløbebånd…

Har lige surfet lidt på nette og der dukker noget op om karteldannelse blandt dyrlæger i Århus herunder Åbyhøj.

Kender nogen noget til det ?

Tilføjet - jeg kan nu se at det er alle de anbefalede dyrlæger som har fået dom for karteldannelse i 2010. Østergaard er dog ikke nævnt og virker meet reel iflg. hjemmesiden.

Eva Eife anbefaler og Susanne fraråder - stor forvirring hos ig som anser begge de damer som gode informationskilder :stuck_out_tongue: