Anbefaling af kattebakke?

Ja vi har sådan en overdækket kattebakke som lågen er gået i stykker på for længe siden og derfor pillet helt af. Det var ikke noget problem med Trixie, der kun skrabede lidt, men Thea SVINER. Vi har grus helt ud i gangen og kassen står i bryggerset :uha:

Hun skraber så det står til alle sidder og langt ud af åbningen. Altså må vi investere i en ny kattebakke og formodentligt en med høj bund. Mine krav er at den skal være overdækket, gerne med låge og at låget skal være nemt at åbne. Grundet min leddegigt har jeg meget lidt kræfter i hænderne, så låget må ikke være spændt hårdt fast eller være svært at få af.

Så jeg vil høre hvad I kan anbefale af bakker ?

Jeg har overvejet denne model, da man ikke behøver at tage hele låget af for at rense den. Nogen der kender den ?

Den model med det delte låg er smart, men jeg fortrkker denne model, da bakken er dyb…Kattebakke med låg - Køb billigt online | zooplus.dk Làget er lige til at løfte af.

Vi bruger ikke modeller med luge eller kulfilter. Lugerne kan kattene ikke lide. Kulfiltrene piller de ud og splitter til atomer - for ikke at tale om at de alligevel er overflødige.

jeg fortrækker denne her: Kattebakke med låg - Køb billigt online | zooplus.dk

Låget er lige til at løfte af, bakken er dejlig stor, har en høj bund som gør at der ikke kommer grus ud når kattene skraber :slight_smile:

Jeg har købt denne til kræene… De virker glade for den - og JEG er glad for den. Jeg har ikke nær 1/3 grus liggende i forhold til hvad jeg havde med den tidligere kasse… De har altid haft kasser med låge på og har aldrig haft noget imod det! Eneste problem er, at jeg købte MED filtre… Og det var der ingen grund til… Kræene flår dem, ødelægger dem, dræber dem - og gir dem lige en omgang til, bare for at være sikre på filtrene ER døde - så dem har jeg pillet af!!!

Ja min gamle hankat flåede også filtrene så jeg har ikke brugt filtre i mange år og vil næppe igen. Men jeg fortrækker stadig en overdækket bakke.

Efter jeg har lagt en gummimåtte foran åbningen på kattebakken, har jeg næsten aldrig grus i huset mere… det er en gummimåtte med store huller i som jge købte i jem og fix :slight_smile:

Jeg køber de kasser som nu engang er på tilbud i maxizoo/petworld ca en gang årligt… Jeg har desuden købt måtter i jysk til 5kr pr styk som ligger foran bakkerne - de sørger for at jeg ikke har grus i hele huset…

Jeg har en, der minder meget om den, Marianne viser. Min er bare fra Harald Nyborg :slight_smile: Det er faktisk en af de dybeste bakker, jeg har fundet og tilmed pænt høj i huset. Min ene kat er ikke til bakker med hus, men denne her går hun faktisk i nogle gange. Jeg synes så ikke, at den er ret nem at få huset af og på med de dersens lukkedimser, så jeg har som regel kun en sat fast, og huset står der nu ret fint alligevel.

De to første bakker, der linkes til, synes jeg godt nok også ser smarte ud! Dem er jeg ikke faldet over i min jagt på en høj kattebakke, men vil tjekke dem ud næste gang jeg mangler :slight_smile:

Når nu de kattebakke-erfarne er i gang her, håber jeg, at det er ok at jeg spammer en lillebitte smule? Der skulle vel ikke være nogen, der kender til en høj og smal lukket kattebakke? På mit toilet kan jeg lige klemme en almindelig åben ind, men hvis den skal være lukket, står toilettet godt nok lidt i vejen… :slight_smile: Den skal også gerne være høj i bakken og høj i huset, så hunkræet gider at bruge den…

mvh. tina

Jeg har den bakke hvor låget er delt, jeg synes den er super god, og jeg har endnu ingen minusser ved den :smiley:
Så jeg synes det er et godt køb

[QUOTE=taina;742809]Jeg har en, der minder meget om den, Marianne viser. Min er bare fra Harald Nyborg :slight_smile: Det er faktisk en af de dybeste bakker, jeg har fundet og tilmed pænt høj i huset. Min ene kat er ikke til bakker med hus, men denne her går hun faktisk i nogle gange. Jeg synes så ikke, at den er ret nem at få huset af og på med de dersens lukkedimser, så jeg har som regel kun en sat fast, og huset står der nu ret fint alligevel.

De to første bakker, der linkes til, synes jeg godt nok også ser smarte ud! Dem er jeg ikke faldet over i min jagt på en høj kattebakke, men vil tjekke dem ud næste gang jeg mangler :slight_smile:

Når nu de kattebakke-erfarne er i gang her, håber jeg, at det er ok at jeg spammer en lillebitte smule? Der skulle vel ikke være nogen, der kender til en høj og smal lukket kattebakke? På mit toilet kan jeg lige klemme en almindelig åben ind, men hvis den skal være lukket, står toilettet godt nok lidt i vejen… :slight_smile: Den skal også gerne være høj i bakken og høj i huset, så hunkræet gider at bruge den…

mvh. tina[/QUOTE]
Det er netop de der lukkedimser der gør jeg har afskrevet den type. Jeg har ikke prøvet, men jeg har så svage fingre at jeg bruger hjælpemidler til at åbne skruelåg og mælke kartoner :S
Og du overtager da bare tråden, efter kaslejne’s kommentar har jeg valgt at bestille den med det delte låg og så håber jeg at den er til at håndtere for mig.

[QUOTE=kaslejne;742813]Jeg har den bakke hvor låget er delt, jeg synes den er super god, og jeg har endnu ingen minusser ved den :smiley:
Så jeg synes det er et godt køb[/QUOTE]
Super tak for kommentaren. Jeg har nu bestilt sådan en :slight_smile:

Og alle I andre skal selvfølgelig også have tak for kommentarene :slight_smile:

Ja, så tror jeg bestemt ikke, at sådan en som min er noget for dig :slight_smile: Godt at der kom et godt alternativ, som du kunne bruge!

mvh. tina

[QUOTE=Kamilia;742415]Ja vi har sådan en overdækket kattebakke som lågen er gået i stykker på for længe siden og derfor pillet helt af. Det var ikke noget problem med Trixie, der kun skrabede lidt, men Thea SVINER. Vi har grus helt ud i gangen og kassen står i bryggerset :uha:

Hun skraber så det står til alle sidder og langt ud af åbningen. Altså må vi investere i en ny kattebakke og formodentligt en med høj bund. Mine krav er at den skal være overdækket, gerne med låge og at låget skal være nemt at åbne. Grundet min leddegigt har jeg meget lidt kræfter i hænderne, så låget må ikke være spændt hårdt fast eller være svært at få af.

Så jeg vil høre hvad I kan anbefale af bakker ?

Jeg har overvejet denne model, da man ikke behøver at tage hele låget af for at rense den. Nogen der kender den ?
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/kattetoilet_hus/238347[/QUOTE]

Vi havde lige den du linker til inden vi smed den ud til fordel for en “BILL2”, som har en høj bund og kan fåes i zooplus også.
Den du linker til var vi meget glade for, men havde behov for en, de var høj til Aslan.
Den var meget god. Vi brugte dog aldrig “lågen”, men tog altid hele taget af for at “Muge ud”…meget nemmere synes vi…