Anbefaling af kradsetræ

Hej alle!

Jeg sidder her og overvejer at spare sammen til et nyt kradsetræ.
Min kat fik sit kradsetræ som killing, og der var det næsten for stort, men nu er han blevet en langbenet sag, og kradsetræet er sådan set bare et sovemøbel for ham. Jeg kunne jo godt tænke mig at det aktiverede ham en smule.
Kradsetræet er 110 cm høj, men den øverste platform er for ustabil for ham, så i princippet er det kun 75 cm højt. Er det ikke lidt for småt til en indekat? :gruble:

Hvad vil I anbefale han skal have? Har I selv et kradsetræ som har en god højde og stadig er stabilt, så det kan leges på?

Jeg vil med det samme sige, at jeg ikke vil have et gulv til loft kradsetræ. For det første fordi mit loft skråner nedad, så det kan ikke fæstnes i loftet. For det andet er min lejlighed ikke så stor, så det er ikke den helt store kattejungle jeg har plads til… :frowning:

Nu siger du at du ikke vil have gulv-til-loft pga dine skråvægge :slight_smile:
Der kan man altså få sådan en til at sætte fast på skråvæggen … bare til info :slight_smile:

Men ellers har jeg hørt at PetFuns kradsetræer bliver varmt anbefalet!

Mine tre har to gulv til loft træer, og de ELSKER dem, og jeg ville for alt i verden ikke undværre dem :slight_smile: Selvom de er høje behøver de ikke være meget brede så de fylder meget. Jeg har disse to træer :slight_smile:

LINK

LINK

Det første træ er dog bygget lidt om så det er skruet fast på væggen i stedet for i loftet :slight_smile:

Dette træ fylder fx ikke ret meget i bredden det er bare dejligt højt, og kattene elsker hængekøjerne.

LINK

Du kan evt. prøve at kigge rundt inde på zooplus, det er dejligt billigt :tihi: og jeg synes kvaliteten er okay i forhold til prisen.

Jeg vil jo helt klart anbefale Petfun. De er ikke billige, men de er dælme gode - og pæne - og holdbare :slight_smile: Hvis du ser i denne tråd http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?40009-Petfun-kradsetræer../page2&highlight=petfun kan du se et udvalg og indlæg nr. 31 viser et kradsetræ, der fæstnes på væggen. Jeg har nemlig også skrå lofter :slight_smile:

Nej, de kradsetræer fylder godt nok ikke meget. Hverken dem Nadia linker til eller dem i tråden om Petfun kradsetræer. De fylder mindre end det jeg havde kigget på. Så kunne det da godt være man alligevel skulle overveje det :smiley:

Er den slags kradsetræer stor succes hos jeres katte?

Enig :slight_smile:
Petfun’s er pæne, solide, kan vaskes og kattene elsker dem :smiley:

Mine har Rundetårn fra Kattens No1 :slight_smile:
Den fylder endnu mindre… hehe :slight_smile:

De ELSKER det og klatrer op og ned …

[QUOTE=MichellaOliver;877577]
Er den slags kradsetræer stor succes hos jeres katte?[/QUOTE]

Absolut :slight_smile: Og når man som jeg har flere katte, benytter de sig af muligheden for at ligge i en hængekøje og stikke hovedet ud mellem hængekøje og stolpe for at tjatte til den, der tror, h*n skal være med - så ikke alene bliver det brugt til krads og hvil, det fungerer også glimrende til leg :ok:

Jacky O fra Petfun er et stort hit her :slight_smile:

Jeg har forelsket mig i en fra Ann K’s butik :slight_smile:

Der findes faktisk utrolig mange gulv til loft kradsetræer som ikke fylder alverden, og som heller ikke er særlig dyre (på Zooplus i hvert fald). Men er det automatisk at man monterer det i loftet?

Nogen beklager sig over at kradsetræerne er ustabile, men det problem burde vel ikke være der, hvis træet er spændt fast? :gruble:

Vi har modellen “Joy” fra Petfun og er super glade for det :slight_smile:
Vores næste bliver helt sikker også derfra :thumbup:

Gulv til loft kan man sagtens have med unormale lofter :høhø: Vi har meget lavt til loftet nedenunder, og 3½ meter til et skråt loft ovenpå, så vores gulv-til-loft kradsetræer er bare sat fast med skruer og vinkel beslag… :slight_smile:

Et eksempel

Man bruger jo alligevel ikke pladsen over at kradsetræ, så hvorfor ikke glæde katten mest muligt :slight_smile:

Smart idé! :slight_smile: Har I sat beslag på alle platforme?

Mit kradsetræ skal nemlig stå delvist foran et vindue, så det er ikke alle platformene jeg kan fastgøre. Men hvis jeg nu sætter beslag på de øverste og nederste platforme, burde træet vel blive stabilt nok? :?

Michella - Vi har sat på to plader på vores oven på, et på hver væg. Pladerne der er runde, og er først over så de rører hver sin væg. Det nedenunder (det er det på billedet, du kan se billeder af det oven på i mit diverse album) er der kun sat beslag på den ene plade, bl.a. fordi der kun ér en plade. Den øverste er en hængekøje og den nederste er en hule. Men de står meget stabilt og har gjort det i snart 3 år :slight_smile:

Eva - det var godt nok smart. Kiggede godt lige i dit album. Det er en rigtig god løsning! Især hvis loftet netop er for højt eller skråner :slight_smile:

Nu fik jeg sørme købt et nyt kradsetræ. Det blev desværre ikke Petfun, selvom jeg sukker efter sådan et. Der går nok lang tid før jeg har råd til deres kradsetræer, men forhåbentligt kan jeg langsomt spare op over min nye kattekonto, og så skal jeg nok få indkasseret ét en dag :thumbup:
I mellemtiden har Oliver og hans fremtidige kammerat et andet kradsetræ de kan boltre sig på! Tak for alle jeres råd! :slight_smile: