Anbefaling af vådfoder?

Det er med fjer, hoved og fødder…men kyllerne er selvfølgelig døde.

Det sviner ret så kraftigt har jeg hørt…jeg vil ikke fodre med det, så mine har ikke prøvet dem…men rigtig mange katte eeeeeelsker dem.

Opdrætteren til mine MCO gav dem engang på badeværelset…men blommen i pippen fik det til at stinke noget så forfærdeligt…af æg…siden blev de serveret udenfor.

Pas på tæpper, gulve og sofa osv…hvis katten giver dem en flyvetur :rock:

Hmm, Trille har jo været herreløs i en periode og har skaffet føde på egen hånd - så tænkte at sådan en lille piphans måske kunne være en lækkerbisken. Men den skal vist serveres på hendes nye kattesikrede terrasse :slight_smile:

Glemte at skrive at al kyllingespiseri foregår i løbegården, da jeg ikke har lyst til at finde en død kylling under sengen. Jeg synes egentlig ikke det sviner så meget. Der er kun en dråbe blod eller blomme på fliserne når Mattis er færdig.

Jep, den er de også vilde med her i huset :slight_smile:
Det er en uskik, at Applaws kun er i små dåser.

Min super-kræsenkat spiste i mange måneder KUN Shebas bidder i sovs. Og KUN en teskefuld ad gangen. Det blev hen over endnu flere måneder udvidet med whiskas bidder i sovs, og vi nåede helt op på et par teskefulde ad gangen. Så kom der lux på også, varianterne med bidder, med vand i, hvor bidderne var most rigtig rigtig rigtig godt ud i væden. Stadig et par teskefulde. Nu var der vel gået omkring et år! Så fik hun et par blærebetændelser i rap, tørfoderet røg ud, middekræet blev over det næste halve år temmelig tynd, for vådfoder kunne gå i små mængder, ikke store. Og pludselig en dag så spiste hun ordentligt og begyndte at tage på igen. Men når der skal køres piller ned, så skal det være over sheebas bidder med sovs, RC babycat kan også skrabe an. mvh. tina

[QUOTE=Sim-Sim;1060413]Det er med fjer, hoved og fødder…men kyllerne er selvfølgelig døde.

Det sviner ret så kraftigt har jeg hørt…jeg vil ikke fodre med det, så mine har ikke prøvet dem…men rigtig mange katte eeeeeelsker dem.

Opdrætteren til mine MCO gav dem engang på badeværelset…men blommen i pippen fik det til at stinke noget så forfærdeligt…af æg…siden blev de serveret udenfor.

Pas på tæpper, gulve og sofa osv…hvis katten giver dem en flyvetur :rock:[/QUOTE]

Min erfaring er, at hvis katten vil give dem flyveundervisning, sker det, før de begynder at æde af dem - altså før der bliver flået hul på blommen. Jeg synes også, man kan diskutere, hvor meget de sviner. En æggeblomme er naturligvis noget klistret, men mine holder sig i hvert fald inden for et begrænset område, når de først er begyndt at æde af dem.

Jeg ville ikke give mine kyller, før jeg fik min altan hegnet ind, så de kunne få dem udenfor. Så da altanen endelig var på plads, fik de en hver - og slæbte dem omgående med ind i køkkenet og spiste dem på køkkengulvet. De viste sig at være fint tilfredse med at holde sig derude, og der kan gulvet vaskes i en håndevending, så det fik de lov til. Hvis de får råt kød, kan det heller ikke spises af tallerkenen. Det bliver også slæbt ud på gulvet. Jeg synes ikke, kyllerne er så meget værre.

[QUOTE=Sim-Sim;1060413]Det er med fjer, hoved og fødder…men kyllerne er selvfølgelig døde.

Det sviner ret så kraftigt har jeg hørt…jeg vil ikke fodre med det, så mine har ikke prøvet dem…men rigtig mange katte eeeeeelsker dem.

Opdrætteren til mine MCO gav dem engang på badeværelset…men blommen i pippen fik det til at stinke noget så forfærdeligt…af æg…siden blev de serveret udenfor.

Pas på tæpper, gulve og sofa osv…hvis katten giver dem en flyvetur :rock:[/QUOTE]

kyller er det som - herhjemme kræver mindst rengøring - misserne får dem enten udenfor - eller på en avis inde og de bliver spist i løbet af ingen tid. udenfor er der naturligvis ingen oprydning - inde skal avisen bare foldes sammen og smides ud…

udenfor må de lege med dem - men ikke inde. det kan de sagtens lære. har fodret med kyller i flere år og har aldrig haft nogle problemer ej heller lugt.

dåsemad - det er sikkert nævnt, men prøv at køb lidt forskelligt fra zooplus.de

almo nature og gimpet shiny cat er favoritter herhjemme

hvis den kan lide noget i poser, så overvej kitekats vådfoder - det er sukkerfrit trods alt :slight_smile:
Her har jeg brugt det til at blive bedste venner med mine forældres kat, som i starten på ingen måder ville være hjemme, hvis jeg passede hun, hund og kat. Nu forlader hun knap huset, hvis jeg er her og hun ikke har fået mindst en pose om morgenen og igen en om eftermiddagen :tihi:

jeg bruger det også til Yasha herhjemme, når han går død i LUX. det sker nemlig og så giver det lige lidt ny appetit på vådfoderet.
Det er næsten det eneste våde jeg kan lokke i Unni ud over killinge vådfoder (som jo er lige rigeligt med energi til hende :tihi: ), så skal hun spise vådfoder er det også kitekat…

[QUOTE=galath;1060513]Min erfaring er, at hvis katten vil give dem flyveundervisning, sker det, før de begynder at æde af dem - altså før der bliver flået hul på blommen. Jeg synes også, man kan diskutere, hvor meget de sviner. En æggeblomme er naturligvis noget klistret, men mine holder sig i hvert fald inden for et begrænset område, når de først er begyndt at æde af dem.

Jeg ville ikke give mine kyller, før jeg fik min altan hegnet ind, så de kunne få dem udenfor. Så da altanen endelig var på plads, fik de en hver - og slæbte dem omgående med ind i køkkenet og spiste dem på køkkengulvet. De viste sig at være fint tilfredse med at holde sig derude, og der kan gulvet vaskes i en håndevending, så det fik de lov til. Hvis de får råt kød, kan det heller ikke spises af tallerkenen. Det bliver også slæbt ud på gulvet. Jeg synes ikke, kyllerne er så meget værre.[/QUOTE]

ok…jeg har et par gange prøvet råt kød, (ikke fars)…Sim-Sim tager det på en negl, fordi han synes det er noget grimt noget …så får poten et sving…så det klasker ind på køkkenlågerne…og så går han sin vej…så nu prøver jeg ikke dét mere :smiley:

Hos os er det også LUX fra Aldi som bruges, dog vil mine have pate’en, altså den blå og røde… (Tror jeg nok de er)… Jeg kommer så gerne noget lunket vand i, og 2 æggeblommer som bliver mikset godt sammen.
Den med bidder slikker de kun gele’en af og lader de klumper ligge, dem kan jeg ikke med god vilje lokke i dem.

(Men mine er så os alt ædende, så tror ikke jeg kan præsentere dem for noget de ikke kan lokkes til at spise)

Så er der bestilt masser af forskellige varianter vådfoder ved Zooplus - håber der er noget der falder i prinsessens smag. Prøvede at give hende tørkost med vand på i går - det var ikke noget hit. Hun sad med ryggen til skålen det var i da hun så spiste sin tørkost uden vand :slight_smile: Lod det stå natten over fordi hun er en forsigtig mis, som skal have tid til at prøve nye ting af - med det resultat at, hun for første gang siden jeg fik hende har været uartig. Hun havde simpelthen væltet skålen i nat - så kan jeg lære det :slight_smile:

Tørkost med vand kan heller ikke tåle at stå særligt længe, før det gærer og kan give problemer, så det kan være, hun bare er en klog kat, der vidste, at det var farligt at spise :wink:

Jeg håber, du vil finde noget, hun kan lide - om det så kun er én variant af én slags vådfoder, er det bedre end ingenting :smiley:

Selvfølgelig er hun en klog kat - og nu blev jeg også lidt klogere :slight_smile: Tak for det.

Min kat spiser kun det med meget kød i. han er vokset op med applaws, men kun fiskevarianten dur. Ellers får han også miamor indimellem da jeg har hørt det også skulle være med højt kødindhold - men igen kun dem med fisk.
Jeg har prøvet lux, men det vil han ikke røre.
Paté af Miamor har jeg også prøvet, men det spiser han hellere ikke. Det skal være hele fiskestykker.
jeg vil jo gerne have han lever lidt alsidigt, så jeg leder stadigvæk efter et andet mærke han godt kan lide

men synes applaws er godt, og det ser også godt ud, men jeg ved ikke om det er det, ved blot at min opdrætter sagde at det var det bedste, men der er jo forskellige meninger :slight_smile: