Anbefaling: En tur i varmluftballon :-)

Igår lykkedes det endeligt at få indløst mit gavekort til Ballon&Eventyr

Jeg har bestilt den ene tur efter den anden, hver gang er det blevet aflyst pga vejret, hvilket egentlig er meget betryggende :slight_smile:

Men igår lykkedes det endeligt; det er en helt fantastisk oplevelse, jeg nød hvert minut af turen, selvom vi stod meget tæt.

Ville bare dele min fascination af den form for transport, hvis nogen tænker på at ønske sådan en tur, så gør det.
:slight_smile:
Ballongrevinden af Skelby :smiley:

Jo, jeg kunne vældigt godt tænke mig sådan en tur - hvis bare ikke der var så langt ned:uha: Jeg er vanvittigt højdeskræk, når jeg kan se, hvor højt oppe, jeg befinder mig. Fly er ok, for der kan jeg ikke se direkte ned (og så har jeg tilbragt rigtig mange timer i fly (især som barn)). Helikopter tør jeg ganske simpelt ikke. Ballon tør jeg heller ikke rigtig…

En af mine kollegaer spurgte også, hvem der dog ville tvinge mig op i sådan en. Hun fik gåsehud på armene, bare af at høre om det.

Men, det er altså ikke så skræmmende; da hun viste mig sine arme kom jeg da også til at tænke på, at jeg bestemt ikke bryder mig om at stå for tæt på kanten, hvis jeg er højt oppe, men synes absolut ikke der var noget skræmmende over turen, kun ren nydelse.
En helt igennem fantastisk oplevelse at hænge godt 500 meter over jorden i total tavshed (indtil de tænder brænderen), man kan høre alt på jorden, gøende hunde, traktorer, toge der kører osv, osv.
Glide hen over trætoppene langt nede, det ligner et eventyr landskab.
Hvis du kunne tænke dig det, mon så ikke du skal springe ud i det…
SUK!
:slight_smile:

fedt…billeder tak? en af mine største drømme er, at komme op i sådan et “dyr”,også selv om jeg højdeskræk

Det er bare en dyr fornøjelse syntes jeg - så prioteringerne har ikke lige været det…endnu

Heidi

Ih, det er bare det mest fantastiske - kan godt forstå ballonskippere bliver bidt!! Gav Claus en tur i ballon til vores sølvbryllup, 2 timers flyvetur over Rio Grande floden i New Mexico. Jeg har det ikke ret godt med højder og måtte bide tænderne godt sammen inden jeg kravlede ombord, men i virkeligheden var der kun ét eneste stresspunkt på hele turen, og det var da skipper venligt gjorde mig opmærksom på højdemåleren lige over mit hoved :yikes: Det var too much information, men alt andet var fantastisk, og får jeg råd igen, så gør jeg det gerne igen!
VH
Susanne

Jeg kan godt forestille mig, det må være pragtfuldt, men jeg lider af højdeskræk - har heller aldrig været i en flyvemaskine.
Den venter nemlig kun på mig, så den kan skvatte ned.

Ja, det er en pragtfuld oplevelse
Gav manden en tur i 40 års fødselsdagsgave…
En tur over savannen i Kenya…med efterfølgende champagne-brunch " in the middle of nowhere"
Og det bedste af det hele var, at han ikke anede uråd før han stod lige foran ballonen.
Det var en drøm han havde haft siden barns ben…så det var den bedste gave jeg kunne give ham…

Der var ingen mobildækning hvor vi var…men da vi så kom op i højderne bibbede alle hans fødselsdagshilsner ind
Jeg bliver stadig helt rørt ved at tænke på det… :hjerte::hjerte:

Nå, nu overtog jeg da helt tråden…ville bare sige, at det er en fantastisk oplevelse!!! :thumbup::thumbup:

[QUOTE=Con Meo;636438]fedt…billeder tak? en af mine største drømme er, at komme op i sådan et “dyr”,også selv om jeg højdeskræk

Det er bare en dyr fornøjelse syntes jeg - så prioteringerne har ikke lige været det…endnu

Heidi[/QUOTE]

Jeg skal nok smide nogle billeder + link til et par videoer op, det kommer til at vente til i aften.
Jeg er helt enig, det er en dyr fornøjelse, men det er bestemt også en fantastisk oplevelse.
Min tur var en fødselsdags gave fra min bedre halvdel, som jeg fik for lidt mere end 2 år siden.

Jeg har drømt om denne oplevelse mange, mange år; der er ind i mellem nogle ballonner, :ballon: der flyver over os, jeg plejer at kigge længselsfuldt efter dem, det vil jeg nok fortsætte med…
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;636571]Jeg har drømt om denne oplevelse mange, mange år; der er ind i mellem nogle ballonner, :ballon: der flyver over os, jeg plejer at kigge længselsfuldt efter dem, det vil jeg nok fortsætte med…
:)[/QUOTE]

I min del af kommunen kommer der faktisk en del balloner og de flyver nogengange ret lavt. Så lavt, at min kære gamle Guinness en dag blev meget bange ude på terrassen og krøb heeeelt ned i knæ. Da jeg gik ud og kiggede, viste det sig, at der var en ballon, der var igang med at snige sig hen over hustaget, så den blev bare større og større og større og havde garanteret planer om at komme og spise ham :blegne::yikes::uha:

For mig står sådan en tur for øvrigt også på listen over “en eller anden dag”…

Så er der video :slight_smile:
Starten

//youtu.be/Cad6jRZEJhY

2 del (lige over trætoppene)

//youtu.be/9mznjee4YP4

Der er 3 mere, under samme brugernavn
Edit: på youtube.com brugernavn danpiadk
:slight_smile: