Vi skal have begge dele i år, men jeg foretrækker and. Når vi er mange, steger jeg sommetider både en gås, en and OG en flæskesteg. Der skulle jo nødig mangle noget
Her bliver det and og kalkunbryst. Henning, hans mor og den mindste knægt er til kalkunbryst, mens den store knægt, tøsen, olde og mig er til and. En enkelt gang blev der også lavet flæskesteg (sammen med and og kalkun) fordi nogle af de inviterede gæster ikke brød sig om fjerkræ, men det er yderst sjældent det sker.
I min familie spiser vi både and og flæskesteg juleaften. Men i min svigerfamilie spiser de kalkun, og det er der vi holder jul i år, så jeg tager selv en flæskesteg med, og undværer anden.
Vi plejer at få and, da jeg ikke synes det er jul ellers.
I år bliver i så 14 mennesker og da nogen af dem er vandt til at få flæskesteg, ja så bliver der lavet begge dele.
Efter vi har delt vort hus med vores søn og svigerdatter, er vi også begyndt at dele en masse andet, så til juleaften steger jeg and og Lone laver flæskesteg. Vi skal så spise sammen hos Frank og Lone, hvorefter vi alle 14 går ind til os og danser omkring juletræ og får julegaver.
Grunden til vi gør sådan, er at Lone og frank har en stor stue med et stort spisebord, hvor vi kan være allesammen og jeg har kun et lille bord og kan absolut ikke huse så mange mennesker i mit køkken.
Knus Elin
Ved os er det ikke jul uden and, så her bliver der sat to over,og siden min svorger i år skal holde jul ved os så sætter jeg også en mager kamsteg over