Andelår steges på panden?

Kan man stege andelår på panden som man ville med andebryst, eller duer kødet ikke til det?

Vil gerne lave appelsilsauce til, og er i tvivl om hvorvidt jeg kan se marianden derfra i samme mængde hvis jeg smider dem i ovnen (mere fordampning).

Derudover er det jo et meget forskelligt resultat fra ovn til pande - og ville da helst have dem som på panden…

Jeg ville være bekymret for om de blev gennemstegt ved benet.

Forsteg godt på panden og smid dem så i ovnen

Hmm, ja… det var måske en mulighed… Kan dog finde et par opskrifter hvor de kun steger dem på panden… Argh, hvorfor skal det være så svært :frowning:

Har du en sautérpande med låg? Så vil jeg tro, at de sagtens kan steges færdig i sådan en, hvis du bare lægger låget på, og lader dem stå, når de er forbrunede.

Jane - Det var faktisk også det vi endte med at gøre :slight_smile: De står dernede nu…

Det lyder godt nok lækkert.

Jeg har ikke forstand på, om det bliver gennemstegt

MEN MIN OPSKRIFT:

steg andelår i en gryde på hver side, tilsæt alle de grøntsager du ønsker og vand deri - lad det simre stille og rolig i ca. 45 min til 1 time. Jævn sause og krydder med estragon - giv det en sjat citronsaft også samt salt og peber…server med bulgur, ris eller hva du har lyst til.

Salat eller andet grønt vil være lækker dertil

Heidi, som netop nu står og laver mega meget mad til vores 2 gæster i morgen ;O) når folk gider køre helt klar KBH og til os, så skal der da helt klart diskes op med alverdens lækkerier

Heidi - Det lyder godt nok også lækkert! Der det så med eller uden skind du lader dem simre? :slight_smile:

Her endte vi med at brune dem på hver side og lade dem stege på panden under låg i en tre kvarter til en time. Undervejs blev fedt og sky osv. hældt fra og det blev så brugt til at lave appelsinsauce, hvor der blev revet to appelsiner og saften presset i. Jævnes med mel og fløde/mælk :slight_smile:
Her til kogte kartofler - og salat til mig :slight_smile:

Jeg bruger fedtet…det burde jeg jo ikke, men hold kaule det smager godt, når vi ikke får “fedt” mad normalt… men du kan sagtens tage skinnet af også

Heidi, som i går lavede Olivers kyllingsbryst uden skin med “tyk” bacon rundt om og så på Weberen - er du færdig DET var godt…og så med specialsalater og "den orange melon kød - kan aldrig huske hvad den hedder Callopia eller ;O) " og frisk ananas… og så lige pasta med pesto i …JUMMI…det var lige noget gæsterne og vi kunne lide