ANFI, Modena, Italien

Brian og Emil begge CAGPIB - ikkekaldt til NOM, da der var en laekker sort kastrat i noget bedrepelskondition…

Lille Sumo var lidt forsagt ved sit foerste show, men fiket EX1 og blev kaldt til NOM, der dog gik til en brite…
Lilly tog Cert og NOM… Tabte desvaerre paa scenen til en fin roed burmeser.

Og saa et resultat, der var lige ved at faa en taare i oejenkrogen…
Hass Leonore Christine, cert uden konkurrence, men saa ogsa i konkurrence NOM…
Og ikke mindst…
BOX semilanghaarskastrat (med samtlige dommerstemmer til BIS hunkastrat) :jubiii::jubiii:
Min dejlige gamle pige :hjerte:

Som nogle af jer ved, er Ann og jeg kørt til Italien med Lilly og hendes søn Sumo, fordi kattene skal herned at bo. Kattene flytter til Arceto (en halv times kørsel fra Modena), så da jeg ved et tilfælde opdagede, at der var show i Modena denne weekend (og Brian og Emil trængte til udlandscertifikater), sprang jeg til og tilmeldte begge Persere, en NFO, og de to KOR til show i Italien. Det trodser virkeligt al fornuft at udstille PER i Italien - landet der er kendt for at have de bedste PER i FIFe - og jo, de italienske PER stod også i en super pelskondition (hvordan de end bærer sig ad i denne hede) - så Brian og Emil fik begge cert og mange pæne ord med på vejen af dommeren.

Dagen startede ellers lettere forvirret, da vi ikke kunne finde Emil i kataloget. Der var slet ingen blå Persere! Det viste sig, at han havde mistet al pelsen på vejen til Modena - for han stod nemlig i kataloget som KOR! Farven var da rigtig…

Leo var ved at miste cert’et, fordi hendes fødselsdato stod forkert. Hun havde fået Emils fødselsdag… I stedet for at være 9 år, stod hun som værende 2 år. Da dette blev rettet, var der næsten ingen ende på dommerens roser om Leo. Hun blev NOM - vi var glade.
Senere blev hun også BOX Kastrat - helt utroligt!

De to KOR tiltrak en del opmærksomhed, da det er flere år siden, der har været udstillet KOR i Italien. De opførte sig heldigvis pænt og gjorde god PR for racen. Da Lilly blev NOM (som dommerens eneste hunkastrat), blev jeg naturligvis pavestolt. Det er mange år siden hendes sidste udstilling, så hun var lidt trykket ved det hele på scenen, på trods af at hun vandt stewardens hjerte.

Alt i alt en meget god - og stegende hed! - dag :slight_smile:
Vi får se, hvad i morgen bringer!

Vi var jo også afsted søndag, hvor vi var meget spændte på dommerfordelingen. Der var annoncet SBI BIS, men med kun ca.35 SBI i kataloget, kunne det ikke blive til noget.

Ann skulle have sine (semi)langhårskræ op til 3 forskellige dommere. Pludseligt gik der panik i det hele, da de alle skulle op samtidigt:yikes: Alle opførte sig eksemplarisk og fik meget fine ord med på vejen.
Emil fik sit cert.
Leo fik cert og blev NOM.
Brian fik sit cert og blev NOM, bl.a. fordi hans dækhår ikke var plukkede, og øjnene ikke var dryppede til dommerelevens store forbløffelse, da begge dele er åbenbart ganske almindelig praksis i Italien, men absolut no-go i Danmark. Dommeren synes imidlertid, at Anns principfasthed skulle belønnes med et NOM. Brian fik 1 stemme på scenen af selv samme dommer - resten af stemmerne gik til den Colourpoint Perser, der senere blev BOB1.

Allerede på nuværende tidspunkt var den lille danske lejr meget stolt! At få en Perser (i bikini) NOM i Italien - PLUS at få en stemme på scenen - er stort!

Koraterne skulle op til den eneste dommer på listen, som jeg havde tvivlsomme erfaringer med:S Men mine forbehold blev gjort til skamme! (Dommeren er stadig forvirret på et højere plan, men han er ikke bange for at gøre sig upopulær blandt udstillerne:ok:)
Sumo fik mange pæne ord med på vejen, men NOM gik til en CHA killing.
Lilly fik en rigtig god bedømmelse og blev kaldt tilbage til NOM mod en meget vindende rød BUR hunkastrat fra Schweiz (Lucky Owl opdrættet). Lilly vandt NOM, da hun havde de grønne øjne og mange andre gode kvaliteter, KOR skal have:ok: (BUR havde også grønne øjne, hvilket BUR vist absolut ikke må have:S) Jeg var meget stolt af Lillys NOM og regnede egt ikke med mere, men jeg tog grueligt fejl! Bortset fra at stemningen i burringen ændrede sig drastisk efter Lillys NOM - dårlige tabere har det med at skyde sig selv i fødderne med deres negative opførsel:slem: - så fortsatte dagen på lyserøde skyer. Lillys og Sumos nye ejer (hovedårsagen til turen til Modena) dukkede op midt i sceneshowet på sin allerførste katteudstilling nogen sinde og blev mødt af to meget forvirrede og anderswo engagierte kattetosser, der havde katte oppe i 3 paneler - kat.1, kat.2 og kat.3.
Brian fik 1 stemme - vi var stolte som paver!
Leo opførte sig eksemplarisk i vores yndlingsstewards kyndige hænder. Hun opnåede kælenavnet “den smukke sure sorte”, da stewarden havde strenge instrukser om, at Leo ikke måtte se de andre katte på scenen - hun måtte dog se sig slået af en smuk MCO.
Lilly tog fusen på os alle! Først blev hun BIS hunkastrat over en en smuk BEN pige - noget jeg først

forstod, da stewarden holdt hende op som vinder og smilede ned til mig - her kunne man have væltet mig med en fjer, så forbløffet og vantro var jeg. Derefter blev hun BIS Kastrat over hankastraten og skulle blive oppe til BOB! Jeg var grædefærdig af stolthed og troede virkeligt ikke, verden stod længere. Til BOB blev ejerne kaldt op på scenen til at stå ved siden af kat og steward til præmieoverrækkelsen - en ganske ny oplevelse for mig… Kat.IV blev BOB4 - Kat.II blev BOB3 - Kat.III blev BOB2 og Kat.I blev BOB1. Der gik tudefjæs i den for mig, da jeg tog mikrofonen og på ægte Hollywood maner takkede dommere og steward for roserne til min kat. Det var et meget stort øjeblik!
(Ejeren af den røde BUR, Lilly slog til NOM, talte ikke til os resten af dagen - tværtimod! De sendte dræberblikke og brokkede sig højlydt i ringen til andre BUR udstillere på italiensk (som de hurtigt forstod, jeg ikke fattede en brik af) eller holdt sig henne his deres BML, som må have været i en anden burring.)

Det er en meget lang tur til Italien, MEN denne klub - www.starcats.eu med Laura og Mauro Ferrari i spidsen - forstår at sætte en hyggelig stemning og et festligt show på benene:ok: Alle var meget hjælpsomme, da de forstod, at vi kom helt fra Danmark og ikke forstod et kvæk italiensk. Det er sandsynligvis ikke sidste gang, vi udstiller hos denne klub - hvem vil med næste hang, vi tager derned:?

Sikke en udstilling I har haft! :thumbup: KÆMPE tillykke :flag:

Nu bliver man jo endnu mere ærgelig over ikke at være med :smiley:

Tillykke![SIZE=3]

Vi vil gerne med næste gang… [/SIZE]:heya:

Stort tillykke med de virkelig flotte resultater :slight_smile:

Leo fik f’resten nyt navn i weekenden…

La Bella Nera (Sura) :slight_smile:

Stort tillykke med de flotte resultater… I siger bare til hvis I har brug for selskab på næste tur sydpå :smiley:

[QUOTE=dkkorat;1199718]
Lilly tog fusen på os alle! Først blev hun BIS hunkastrat over en en smuk BEN pige - noget jeg først

forstod, da stewarden holdt hende op som vinder og smilede ned til mig - her kunne man have væltet mig med en fjer, så forbløffet og vantro var jeg. Derefter blev hun BIS Kastrat over hankastraten og skulle blive oppe til BOB! Jeg var grædefærdig af stolthed og troede virkeligt ikke, verden stod længere. Til BOB blev ejerne kaldt op på scenen til at stå ved siden af kat og steward til præmieoverrækkelsen - en ganske ny oplevelse for mig… Kat.IV blev BOB4 - Kat.II blev BOB3 - Kat.III blev BOB2 og Kat.I blev BOB1. Der gik tudefjæs i den for mig, da jeg tog mikrofonen og på ægte Hollywood maner takkede dommere og steward for roserne til min kat. Det var et meget stort øjeblik! Det er sandsynligvis ikke sidste gang, vi udstiller hos denne klub - hvem vil med næste hang, vi tager derned:?[/QUOTE]

Dét gad jeg virkelig godt at have set! :tihi:
Men Lilly er jo også en virkelig skøn kat, med personligheden i orden!

Hvordan tog hende og Sumo’s nye ejere at deres ene kat lige pludselig var BOB2? :smiley:

Og jeg vil skam gerne med! Jeg agerer endda gerne chauffør, når jeg på et eller andet tidspunkt får mig et kørekort. :klapper:

Riccardo (Lillys og Sumos nye ejer) var på sin første katteudstilling nogensinde, så han fattede vist ikke helt øjeblikkets storhed, før Ann kom løbende, hoppende og dansende op mod scenen i vild begejstring for at tage billeder :slight_smile: Vores glæde og stolthed smittede af på ham - måske bliver han ny KOR udstiller i Norditalien:? :slem: