Ang. burgardiner

Jeg skal på udstilling med Rottweiler i oktober når katteklubben afholder i Kolding…

Jeg vil genre selv forsøge mig med at lave bur gardiner, så vil lige hører hvad målene er på burene, og hvor mange meter (regner med at købe dette: http://www.ingelise.dk/produkter?record … mpageid=40 ) tror i ca. man skal bruge?

Har i evt. nogle danske sider med “sådan syr du burgardiner, for dummies7begyndere” ?

http://www.dkshadowfax.dk/?p=106

takker :slight_smile:

Kan det passe der skal omkring 5 m. stof til, eller er det bare mig der er dårlig til at beregne?

jeg har brugt 5 m. på et par og der var ikke meget i rest… en anden gang vil jeg bestille 6 m. så jeg har til en seng eller en hjørne hylde

okay :slight_smile: så kan jeg roligt bestille 2 x 3 meter :slight_smile:

er 119,02 kr dyrt for 6 meter nervøst velour?

Næh, det er meget normalt…i stof og stil koster 1 meter så vidt jeg husker 16.95
Men det handler jo også om hvilken kvalitet.
Stoffets pris er faktisk kun halvdelen af de udgifter der kan være forbundet med at sy et burgardin.
Pladevat, tråd, kroge, spiralsnore, diverse bånd…det kan løbe op.
Brita

Okay… :slight_smile:

okay :slight_smile: så kan jeg roligt bestille 2 x 3 meter :slight_smile:

er 119,02 kr dyrt for 6 meter nervøst velour?[/quote]

Ved ikke om det er for dyrt, men kan fortælle at Stof2000 tager 39,95 for deres 3-meters pakker.

Og ellers vil jeg bare erklære mig enig med Brita - det er ikke stoffet der koster, det er alt tilbehøret.

Og så kan jeg for resten sy et burgardin til enkeltbur ud af tre meter, komplet med top, sider, bagside og forhæng - det eneste der skal komme andetsteds fra er bunden til misling at ligge på. Har selv lige købt 3 meter der skal trylles med til Aalborg udstillingen, hvor jeg har en lille debutant med -forelsket

okay :slight_smile: så kan jeg roligt bestille 2 x 3 meter :slight_smile:

er 119,02 kr dyrt for 6 meter nervøst velour?[/quote]

Ved ikke om det er for dyrt, men kan fortælle at Stof2000 tager 39,95 for deres 3-meters pakker.

Og ellers vil jeg bare erklære mig enig med Brita - det er ikke stoffet der koster, det er alt tilbehøret.

Og så kan jeg for resten sy et burgardin til enkeltbur ud af tre meter, komplet med top, sider, bagside og forhæng - det eneste der skal komme andetsteds fra er bunden til misling at ligge på. Har selv lige købt 3 meter der skal trylles med til Aalborg udstillingen, hvor jeg har en lille debutant med -forelsket[/quote]

Ihh Tina
HVem er din lille debutant??

I marked mener jeg at mindes at der var snak om burgardiner også med et link til mål m.m.

Jeg vil ikke have enkeltbur d. 1. gang, da Rottweiler er på 5 kg (har jeg fået ham ned på) og han er ikke vandt til at være i et lille bur, så for at jeg kan hvertfald gøre detn oplevelse lidt bedre for ham, vil jeg gerne have et dobbeltbur den første gang

Det er da lille Niggi-musen, der skal med på en rigtig udstilling for første gang -forelsket

Efter mange overvejelser og lang tids iagttagen af hende, kommer hun med lørdag - måske også søndag udenfor bedømmelse - kommer an på om vi ender med at overnatte i Aalborg. Og selvfølgelig skal hun have sit helt eget sæt tøse-burgardiner -thumbs

Det er da lille Niggi-musen, der skal med på en rigtig udstilling for første gang -forelsket

Efter mange overvejelser og lang tids iagttagen af hende, kommer hun med lørdag - måske også søndag udenfor bedømmelse - kommer an på om vi ender med at overnatte i Aalborg. Og selvfølgelig skal hun have sit helt eget sæt tøse-burgardiner -thumbs[/quote]

EEEj hvor spændende!! STort held og lykke til dejlige Niggi!!

Det er da lille Niggi-musen, der skal med på en rigtig udstilling for første gang -forelsket

Efter mange overvejelser og lang tids iagttagen af hende, kommer hun med lørdag - måske også søndag udenfor bedømmelse - kommer an på om vi ender med at overnatte i Aalborg. Og selvfølgelig skal hun have sit helt eget sæt tøse-burgardiner -thumbs[/quote]

EEEj hvor spændende!! STort held og lykke til dejlige Niggi!![/quote:2xsk9nw3]

Mange tak…er rigtig spændt på at opleve en stor udstilling sammen med hende. Heldigvis kan hun da komme ind til drengene lidt hvis det hele bliver lidt for stort -thumbs

okay :slight_smile: så kan jeg roligt bestille 2 x 3 meter :slight_smile:

er 119,02 kr dyrt for 6 meter nervøst velour?[/quote]

Tjah, du kan jo få pakker á 5 meter for en flad halvtredesr i Jysk :smiley:

Lav gerne burgardinerne lidt højere end de danske mål. I Tyskland er burene højere. Første gang jeg var i Tyskland på udstilling havde jeg mine danske burgardiner med, og det så ærlig talt noget dumt ud, at de stumpede et stykke oppe af siden.

Mvh
Mariann Jensen

Jeg regner ikke med at skulle til udlandet :slight_smile: Kun lokale udstillinger når lejligheden er der :slight_smile:

Det er udelukkende for hyggensskyld, vi er der ikke for at vinde noget :slight_smile: