Ang. den sorte huskat som jeg har rendende. - internat

Brita, Marianne og Denise.

Tusind tak for jeres svar. Det er rart at i er kommet med nogle svar der kan overdøve det andet pladder :slight_smile: Jeg siger tusind tak for jeres tilbud og jeg prøver lige at finde ud af noget med Maribo dyrehospital

-gruppekram -gruppekram

Det er nu ikke pladder/løgn…

Om nogen har kvajet sig eller ej tager jeg ikke stilling til og ved ikke noget om det. Jeg tænker udelukkende på katten, som burde få et hjem og kastreres. Og det er vi vel alle enige om.

Det kommer an på hvem man spørger. Den vilde kat jeg fodre er fanme dens egen. Jeg kommer aldrig i nærheden af dem, men bilder mig ind jeg kan give den et bedre liv ved at give den lidt mad OG så håber jeg, jeg en dag kan komme så tæt på den, så jeg få den til dyrlægen så den mister noget vitalt.
Den hunmis jeg også fodre på og som i den grad også er hendes egen…hun mærkes på næsten daglig og den dag hun buler ud kommer hun promtè til dyrlægen og bliver neutraliseret.
Det er OGSÅ en form for dyrevelfærd, men det gør ikke nødvendigvis OS til ejere.
En mærkning ER et ejerskab…de misser jeg fodre er alles og når det kommer til stykket er dem udelukkende dem selv med hud, pels og vilje.
Det ´nemmeste i denne verden er at dømme andre OGSÅ selvom man dybest set blot bruger sit hjerte. Om man så bruger fornuften…måske ikke, men det gør ikke en forskel for mig, men det gør fisme for de svigtede misser.
NÅ, jeg skal ud i min carport og hente skåle…de er sikkert tømte og skal fyldes. Den nemmeste vej til tillid hos et kat er gennem mundhulen og mavesækken og HAR man først tilliden kan man gøre dèt der er det essentielle…nemlig at lukke af for formeringen, for inden længe vælter dyrevelfærdsdanmark sig i overskudsmisser…så det er til at -brækkesig sig over.
Brita

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/herreloese

der står det faktisk sort på hvidt, at man har ansvar for dyret, når man har valgt at fodre det.

jeg kan slet ikke have løgn…jeg bliver stjernetosset når nogen anklager mig for at lyve.

jeg ser frem til en undskyldning

Jeg vil også gerne bidrage til neutralisering og mærkning :slight_smile:

Citat fra Benthes link:

*Når man fodrer herreløse katte, knytter man kattene til sig. Ved at fodre dem og give husly, påtager man sig ansvaret for dem på samme måde, som hvis man ejer dem. De mennesker som fodrer herreløse katte, har pligt til at sørge for, at kattene til stadighed passes godt, både med fodring, vand og husly, samt at de kommer til dyrlægen, hvis det er nødvendigt.

Dyrenes Beskyttelse anbefaler derfor, at herreløse, raske katte ikke fodres med mindre, man er parat til at tage fuldt ansvar for kattene. *

Så jo, Natascha katten er dit ansvar.

Men ring rundt til de forskellige dyrlæger, og de om de ikke vil give dig en billigere pris.

Og der er jo allerede 3 mennesker her der gerne vil give et beløb, så du kan måaske alligevel få missen neutraliseret inden du formidler den ud.

jamen hvor har jeg skrevet at det er forkert at fodre på en fremmed kat… jeg gik så langt at jeg fik naboens kat neutraliseret, da jeg troede han var min, fordi han opholdt sig meget her, spiste og sov…

Ja dyrenes beskyttelse min bare -mai
Som om de gør en forskel.
De er hverken den lov værdig der trods alt ER gjort eller mange af de mennesker der knokler deres mås i laser for ingenting.
En organisation der har en leder der kalder sig for præsident mangler vist at få begge ben til at nå jorden IGEN
DE kunne gøre en forskel, hvis de ville, med de donationer de får årligt.
At de skriver det på deres SÅ fine hjemmeside gør så sandelig ikke det til hverken en sandhed eller noget andet. Og så længe de istedet for at neutraliserer de dyr de indfanger istedet afliver dem, så er deres så fine ord lige til at stoppe derop hvor jeg er højest NÅR jeg tømmer mine dyrs bakker.

Og den foderordning der gjorde livet noget lettere for mange dyr og hvor mange frivillige også knoklede måsen i laser for at få til at fungerer…den blev inddraget…hvorfor?
Det er dyrene det handler om ikke en organisation der ikke har mere magt lovmæssigt end alle os andre.
De er supegode til at agerer linseorme NÅR noget stort opstår, men hvor er resultaterne tilsvarende…jeg kan ikke få øje på dem, og den hittemis der på trods af deres fine ord får mad fordi man har et hjerte i brystkassen, den er også ligeglad med hvad der står på hjemmesiden.
Dyrenes beskyttelse er folk der for længst er behind det egentlige, men består blot fordi en masse lader sig forbilind og dermed knokler gratis for en organisation der modtager donationer så et middelstort land i Afrika kunne holde en acceptabel levestandart.
Ord kan dyrene ikke bruge, men til gengæld fatter de hvad en fyldt madskål betyder.
FAT dog hvad det handler om

øhhhhhh jeg håber det gav luft

Dette er så ikke korrekt - man har intet juridisk ansvar for en herreløs kat fordi man foder den…men vi er nok mange der mener at man derved får et moralsk ansvar.

Jeg er så personlig af den opfattelse at mener man at man har ejendomsret over en kat- dette er en nødvendighed ellers har man juridisk ikke ret til at sælge den, ja så må man også forsat påtage sig dette ansvar når det ikke lykkes en at sælge katten. Alt andet er dobbeltmoralsk set med mine øjne.

Ja vi var mange der meldte os ud af DB, dengang dyrlægen derfra ikke kunne se noget forkert hos kattehandleren i Jylland. Denne dame kunne på 5 meters afstand gennem låste bure se, at kattene skam var raske, trods nærbilleder af både det ene og det andet. Og efter min mail korrespondance med dyrlægen gennem ½ år med dokumentationer frem og tilbage og oceaner af forbrugt tid til ingen verdens nytte, så måtte jeg også kaste håndklædet. DB er kun interesserede i prestige sager der giver pæn omtale, og prestige sager DET er katte ikke for dem, desværre.
Så Bente, derfor harmen, bare som en forklaring.

jamen skal vi ikke prøve at holde os til emnet…

hvis vi skal diskutere det andet bør det da have en tråd for sig selv…

Selvfølgelig, men det sker jo af og til at tråde løber en anden vej , men godt ord igen :slight_smile:

Hvem bragte DB på banen og hvem bragte ansvar på banen…
Hvem der anser sig som værende have et ansvar eller hvem der ikke gør er dyrene nok ligeglade med…skålens foderniveau er de ikke.
Men det ER uværeligt også noget nemmere at råwe op end hjælpe.
Jeg ved godt hvad sortemis ville vælge -fin
Det samme som alle andre svigtede misser med mavsen fuld af tom -fløde
Brita -pote

Ja det er Dyrenes Beskyttelse’s mening om det, men find lige et sted i en lovgivning, hvor det står.

I den perfekte verden ville det være sådan, ja… men på den anden side i den perfekte verden ville det ikke være et problem, for der ville alle tage ansvar for deres katte, istedet for at springe over hvor gærdet er lavest

Jeg mener ikke det er forkert at natasha får at vide at katten er hendes ansvar, når hun har fodret den, forsøgt at sælge den og så videre, og jeg mener, det er det, der skrives i det “pladder” som hun omtaler.
Havde hun nu startet tråden anderledes, men at skrive hvad hun har forsøgt, og på den måde havde givet udtryk for at hun faktisk havde et problem, som var vokset hende over hovedet, ja så er det da meget muligt jeg også havde kunnet undvære en skærv…men her stopper festen skisme… hun mener jo stadig ikke det er hendes ansvar…og alene det gør at jeg ikke vil støtte… man må være sit ansvar bevidst…længere er den ikke i min verden…

Vel er det synd for katten, den fortjener bestemt et godt hjem…
jeg håber jeres mission om at få katten neutraliseret lykkes, så er det nemmere at formidle den videre.

jeg mener bestemt også at de katte jeg fodrer er mit ansvar… det var først ½ år efter vi fik naboens kat neutraliseret at vi fandt ud af at han rent faktisk havde et hjem… de har ikke siden anskaffet sig ny kat, da de lige fik en neutraliseringstale med på vejen.

Om dèt andre skriver er pladder må være op til den enkelte at vurderer…men at antyde en organisation’s hjemmeside er noget der er lovformeligt er da om noget, man enten ikke har forstået betydningen af eller også ikke kan læse sig til. Siden hvornår har DB bemyntigelse til andet end hvad alle andre har.
Man bestemmer ikke hvilke dyr der adopterer dem…med mindre man henter dem hjem som hittemisser, men man gør da en indsats ved at ringe rundt og bede om hjælp.
Der er nu heller ingen der har bedt om hjælp. De der ønsker at hjælpe…hjælper, de der ikke gør, gør ikke. Det kan da ikke være nemmere.
Men man kommer langt ved at både hjæle OG vejlede…og i dette tilfælde fornemmer jeg en begyndelse er begyndt…for sortemis og hans fremtid som kastrat og dermed en mere sikkert, ustresset og forhåbenlig længere liv.
For mange år læste jeg en statistik der kundgjorde man kalkulèrede med fertile, fritløbende hanmisser KUN blev 2,5-3 år…den statistik vil være dejligt om han ikke også skal være med til at fylde ud.