Ang. den sorte huskat som jeg har rendende. - internat

Jeg har lige ringet til falsters kattehjem for at høre om de ville tage ham.

Sagde at han havde rendt rundt herude i 3 mdr, var kælen, havde fremlyst ham diverse steder men ingen havde henvendt sig.

Så peger hun pludselig skylden på mig… Om hvorfor jeg havde ventet så længe med det.

Så spørger hun hvad han har levet af. Så blev jeg nødt til at fortælle at jeg havde fodret ham for at jeg ikke skulle ses som sorteper.

Så spørger hun hvorfor jeg ik selv har taget ham. Så siger jeg at jeg har selv en del katte + killinger. så siger hun “Nå, så er han pludselig ikke interessant mere?”

Øhh… han har ALDRIG været indenfor.

Og så sagde hun at inden for 14 dage så var han MIN kat. Det forstår jeg godt nok ikke en dyt af…

Nå… men vi kom frem til at jeg SKAL betale for at få ham ind på internatet.

Synes godt nok hun var noget flabet…

har du fodret katten, betegnes den som din… din kat=dit ansvar…

Ja det ved jeg udemærket godt. Men hvem ialverden lader en kat gå rundt ræd mager.

Heller ikke jeg, men jeg har jo også pladsen…og een fra eller til, det betyder mindre her i huset

Ja du har jo os udekatte… Jeg har indekatte, og jeg kan ikke tage ham ind da jeg har killinger.

jeps, mine er både inde og ude… har dog nogle få som ikke kommer ud, men det er deres eget valg, de har ikke hittet ud af kattelemmen og jeg lukker dem ikke ud af døren…

Du skal da være velkommen til at tage ham her… Han er alt for dejlig… [bigloony]

Du skal da være velkommen til at tage ham her… Han er alt for dejlig… [bigloony]

[/quote]

Han er godt nok lækker -forelsket …han ligner ham, jeg har haft efterlyst de sidste 3 år…er han øremærket?..hmmmm det har du vist skrevet et eller andet sted, at han ikke er men jeg spørg lige for at være sikker [bigloony]

Nixen, han er ikke øremærket :slight_smile:

Øv :frowning: …man bliver jo ved med at håbe…jægerne fik ham nok selvom de ikke vil indrømme det [smilie=hate-boid.gif]

Første gang du skrev om den kat på et andet forum, rådede jeg dig til at kontakte et internat. Der ville du sælge ham, uden har var kastereret.

Den her er du vist selv uden om :S

jeg har skrevet det før og jeg skriver det igen.

katten var nok din til at du ville sælge ham.
han var ikke nok din til at du ville neutralisere ham.
han var nok din til at du ville fodre ham.
han er ikke nok din til at du vil tage det fulde ansvar og prøver nu at tørre ham af på et internat.

jeg synes hende på internatet gjorde nøjagtigt det hun skulle !

den kat er din nu !

Hvad er det du ikke forstår? Prøver at tørre ham af på et internat?? Jeg blev RÅDET fra starten af at jeg skulle kontakte et internat. Og det har jeg gjort nu!

Nej jeg vil ikke neutralisere ham, fordi jeg IKKE HAR PENGENE TIL DET. Og nej det er ikke min kat bare fordi jeg har givet ham mad.

Men jeg kunne os bare have ladet være at fodre ham… så ku det være at han var død nu… Det ville måske være bedre?

man kan sku da ikke sælge en kat der ikke er ens egen.

nu må du da holde op, du blev rådet til at kontakte et internat for længe siden, istedet satte du katten til salg.

nu ligger du som du har redt.

“istedet satte du katten til salg”

Ja, fordi der er killingeboom pt!

Man kan sagtens give en kat væk som ingen ejer har!

Da vi bor på landet og har mange katte rendende, har jeg fravalgt at have staldkatte, netop fordi mange at disse frit rendende katte finder ud af at her er der altid mad og de bliver derfor boende. Det er både dyrt og besværlig at holde kat for andre mennesker.

Og det er en gylden regel, som alle kender, hvis du ikke ønsker katten bliver hængende, skal du ikke fodre den. Det samme gælder, hvis naboens hund eks. også kommer på besøg.

Så desværre er du nød til at tage konsekvensen af din handling og lukke katten ind el. sørge for at den stadig får sin daglige mad. Eller få den aflivet.

Hvad er det du ikke forstår? Prøver at tørre ham af på et internat?? Jeg blev RÅDET fra starten af at jeg skulle kontakte et internat. Og det har jeg gjort nu!

Nej jeg vil ikke neutralisere ham, fordi jeg IKKE HAR PENGENE TIL DET. Og nej det er ikke min kat bare fordi jeg har givet ham mad.

Men jeg kunne os bare have ladet være at fodre ham… så ku det være at han var død nu… Det ville måske være bedre?[/quote]

Nej, det er måske ikke din kat, fordi du har fodret ham…
MEN - fordi du har fodret ham har DU det JURIDISKE ANSVAR for ham!!!

For det første er en kat der ikke er mærket ikke nogens…den er dybest set alles. Og det kan der ikke hæftes tvivl ved. af samme grund er det så vigtigt vore dyr bliver mærket.
Jeg kan godt forstå du ikke kan lade være med at fodre en så smuk mis…alt andet ville være hjerteløst. Vi kan ikke redde hele verdens misser, men det kan aldrig blive en skidt gerning at give en hittemis mad.
De der er, de der skulle skamme sig, er de der i hans fortid har svigtet, hvem de så end er.
Han burde neutraliseres OG mærkes og så kunne han blive en fin musefanger.
Måske du kunne kontakte andre med henblik på hjælp OG måske du kunne kontakte en dyrlæge der ville foretage indgrebene til en nedsat dyrevelfærdspris.
Hvis katten er sund og sød, fortjener han et hjem og dèt i mærket OG neutraliseret stand
Og når det er gjort kan du eventuelt bruge www.vildkat.dk
som annonceringssted. Et sted mange kommer og et sted der omplacerer mange misser.
Men tag først telefonen, og forhør dig rundt om, OM der kan gives tilskud/hjælp…og dernæst få en pris der er betalelig.
Jeg skal gerne være den første der giver et bidrag, men det indebærer DU gør de føromtalte ting.
Brita

Jeg er helt enig med Brita -thumbs

At du kunne have kontaktet et internat tidligere, tjaa det er altid nemt at være bagklog, især når man ikke selv ser den sultne kat -ked

Prøv at ring til Maribo Dyrehospital, Susanne der har det sammen med sin mand, er en all-time katteelsker, og plejer at være sød og villig, når det drejer sig om ejerløse katte -love

og ja jeg vil ligesom Brita gerne give et bidrag.

Jeg ville heller ikke have ladet være med at fodre en kat og jeg er også med på et bidrag, hvis den skal neutraliseres.