Ang salg af katte

nu prøver jeg spørger her inde, da jeg da også godt kunne tænke mig at høre jeres mening og holdning til det…

Jeg er ved at være træt af lede efter en hankilling inde på div annoncer, for der står f. eks Norske Skovkatte killinger til salg,
så smutter jeg ind og læse annoncen og læser den, så står der sørme den har ikke stamtavle, eller man spørger ind til om den er med stamtavle og nej det er den så ikke…

nu er det ikke en spørgsmål om det er en raceren kat eller ej på grund af stamtavlen… nej det handler om at sætte disse til salg som værne racerene…

Jeg ville hvis jeg skulle købe en ny avlskat bruge min energi på opdrættere jeg kendte godt. Jeg ville holde mig langt væk fra den blå avis og KG og lignende “skraldespande”. Specialkubben for racen har sikkert en killingeliste der også er et besøg værd. Så er det også altid en god ide at tale med opdrættervenner indenfor racen, det kan være de har en lys idé.

Sikke et bøvet svar - nå det mente jeg hvis man var på jagt efter en ny avlskat.

Lis… Det gør jeg nu også… altså kikker på killingelisten, plus taler med de opdrætter jeg kender…
Men kikker da i div annoncer…

Jeg oprettet denne tråd for at høre om andre har det ligesom mig, ang dette problem…

Jeg har ikke det problem, for de steder “den slags katte” findes interesserer mig overhovedet ikke i avls sammenhæng.

Hmm må indrømme jeg bliver fornærmet over denne kommentar. Det vil sige alle opdrættere som annoncere på disse ting er opdrættere som kun har “affaldskatte” ?
Har da fundet min ene dreng på KG og han har bestemt mange gode kvaliteter og er rigtig smuk racetypisk. Så det kan da sagtens lade sig gøre og finde den helt rette kat igennem disse fora/annoncemarkeder.

Men er selv som Hanne utrolig træt af at nok 50% annoncerne hvor katten er annonceret som en race, der er der ingen stamtavle overhovedt.

MVH
Gitte

Hmm må indrømme jeg bliver fornærmet over denne kommentar. Det vil sige alle opdrættere som annoncere på disse ting er opdrættere som kun har “affaldskatte” ?
Har da fundet min ene dreng på KG og han har bestemt mange gode kvaliteter og er rigtig smuk racetypisk. Så det kan da sagtens lade sig gøre og finde den helt rette kat igennem disse fora/annoncemarkeder.

Det glæder mig at læse, at du fandt en god hankat deri nde.

Jeg har jo egenligt også en til salg der inde og han holder da standarden og har en god stamtavle efter min mening, der ligger nogen gode liner i ham, så jeg følte mig også ramt af den sætning…

Men er selv som Hanne utrolig træt af at nok 50% annoncerne hvor katten er annonceret som en race, der er der ingen stamtavle overhovedt.

MVH
Gitte[/quote]

MVH
Gitte[/quote]

Nu havde jeg sat det anførselstegn, og måske ordet er for groft. Men “rodekasse” kan vi vel nok blive enige om de nævnte steder er hvad angår racerene avls katte. Jeg er ikke ude på at fornærme nogen, men i mine øjne er de steder ikke der jeg ville gå hen. Gitte, du har været heldig, og heldig, det vil vel gi’ mig ret i er rigtig nok.
Det kan godt være jeg er farvet at en anden race - stadig ville jeg ikke søge min nye avlskat nogen af der steder, ej heller sælge avlsdyr der, jeg ville end ikke overveje at kigge hvad der var.
Det er min holdning, så Gitte tag det ikke fornærmet op - det jeg førsøger at sige er der er mere skidt end kanel de steder når man taler om salg racerene avlsdyr.

Lige for at få det på det rene mente jeg med KG IKKE dette forum.

Dette lægger netop også til grund for vore regler i salg herinde -høhø

Tja men spørgsmålet var jo så ikke om hvor det er bedst at lede, men om andre var trætte af at der blev lagt killinger ind under forkert betegnelse -lyside

Hejsa

Kan godt være jeg misforstod det, men jo vi er enige om det kan være en “rodekasse” - men alligevel så kan man finde smukke katte derinde, kender mange gode opdrættere som trods alt annoncere disse steder, ved ikke om der er forskel på hvad racer man annoncere de forskellige steder.
Jeg kiggede ikke bevidst efter en avlskat da jeg alligevel fandt ham ss Men ville nok foretrække special klubben for racen, de 4 hovedklubber, samt hjemmesider kan være gode henvisningssider fra opdrætter til opdrætter.

MVH
Gitte

I bund og grund mener vi så stort set det samme -høhø

Tja men spørgsmålet var jo så ikke om hvor det er bedst at lede, men om andre var trætte af at der blev lagt killinger ind under forkert betegnelse -lyside[/quote:3f4s4dqd]

Enig -thumbs

Tja men spørgsmålet var jo så ikke om hvor det er bedst at lede, men om andre var trætte af at der blev lagt killinger ind under forkert betegnelse -lyside[/quote:1lje222o]

Enig -thumbs[/quote:1lje222o]

Jamen jeg var jo godt klar over da jeg havde skrevet og sendt det (og læst spørgsmålet igen) at det var et bøvet svar - og tilføjede så hvor bøvet det var.
Så det må du meget undskylde Hanne - jeg forsøgte ikke at træde dig i hælene, altså. [smilie=hate-tunz.gif]