Tja vi har jo bestilt vores tavler i godt tid - da vi ønskede at få dem hurtigst muligt og så vi havde dem til de skal til dyrlæge første gang.
Vores tavler kom også for tja ca. 14 dage siden men lykken var kort, de måtte sendes retur dagen efter. Stambogs kontoret har desværre lavet fejl i alle 4 tavler (det er ikke os der har gjort noget forkert), og vi skulle så sende dem tilbage igen øv øv
Mit spørgsmål er så hvor længe kan det tage at rette fejlen i vores tavler ? Går og frygter det tager 5 uger igen før vi har dem - og så har vi dem ikke til de skal til dyrlægen som vi ønskede.
[I]Hvor længe sådan en retning af 4 tavler tager?
nogen som har prøvet at få rettet deres tavler og hvor længe gik der før i fik dem igen [/I]:?
Tjaa jeg havde også fejl i mine og pga. 3 ugers påskeferie hos stambogsfører tog det 5-6 uger.
Ingen stempler på bagsiden fra dyrlægen og jeg måtte også lade 2 killinger flytte uden stambog, men kun med en kvittering for at den var søgt, og så eftersende stambogen 1½ uge efter.
Fejlen lå så delvist hos mig selv. Hankatte ejeren havde lavet parringsattesten og havde også lavet en slå fejl på et enkelt tal i morkattens stambogs nr.
Alle andre oplysninger var korrekte, men desværre blev der tastet blindt ind i systemet, og ikke kontrolleret at det var den rigtige mor på stamtavlerne før de blev sendt ud.
En anden gang fik jeg tavler hvor hankatten var Burmser og hunkatten Aby. Her var det stambogsføren som havde lavet en taste fejl og igen var tavlerne bare sendt ud uden et hurtigt check op mod parringsattesten.
Det er ærgerligt at klubberne ikke har penge nok til at lønne vores stambogsfører for flere timer, for det virker som om de timer hun har ikke er nok til at chekke de færdige tavler.
Et eller andet sted ville jeg gerne betale f.eks. 50,00 kr. ekstra pr. tavle for at få et slutcheck før udsendelse. Alle kan begå fejl, både os opdrættere ved udfyldelsen af parringsattesten og stambogsføreren ved indtastning, bare disse fejl dog kunne opdages tidligere…Priserne er ikke steget i de 6 år jeg har opdrættet, og jeg ville have forståelse for en øget pris hvis kvaliteten blev højere.
Jeg taster i disse dag eksamenskarakterer ind på eleverne på min skole, og tro mig disse indtastninger bliver chekket grundigt for at der ikke er fejl på de endelige eksamensbeviser. Det tager lidt ekstra tid, men det er intet mod den tid det ville tage, hvis det først blev opdaget efter udskrivelse af beviser.
Da jeg første gang - uden egen fejl - fik fejlagtige tavler, måtte jeg en ekstra tur til dyrlægen, for at på påført stempel og underskrift på t killingen ikke havde navlebrok, da den skulle bruges i avl.
Desværre kunne jeg ikke nøjes med at returnere papiret inde i folderen, så jeg kunne få denne stemplet ved dyrlægen. Nok for at forhindre svindel, men død ærgeligt, når det jo kun var “indmaden” der skulle skiftes.
Øv øv - ja fejl kan ske sådan er det jo og tror også hun har meget travlt.
Her er det så ikke os der har lavet fejl, men desværre hende der har skrevet min mands navn forkert, endda også på forsiden af kuverten de var sendt i.
Og vi gik straks ind og tjekkede alle steder om vi havde skrevet forkert men nej og hans navn stod 5 steder både i mailen, og det man skulle udfylde + vi havde sendt prt sc ind af vi havde betalt der står også navnet.
Så må forberede mig på det altså kan tage 5 uger igen - havde blot håbet når det blot var hans navn der skulle ændres det lige blev fikset og så var tilbage igen om tja de der 1-2 uger eller noget.
da vi fik ional var stamtavlen på ham ikke kommet endnu og da den så ankom til opdrætteren var der fejl i den og den måtte sendes retur, så gik der lige 5 uger inden den kom retur, det var så osse i ferietiden
Min dyrlæge tilføjer bare på stambøgerne når de kommer ( navlebrok etc.). Det betaler jeg ikke ekstra for. Jeg har også måtte lade et par enkelte flytte uden. Har så vist køber hvordan den ser ud, forklaret hvad man kan se i den og givet dem en kvittering på at de er ansøgt.
Nemlig, jeg beder dem også bare om at bemærke det jeg gerne vil have ført i stambogen, og så skriver de det typisk i sundhedsbøgerne, og så tager jeg lige forbi dyrlægen en dag med stamtavlerne og får skrevet det i jeg nu har brug for - kvit og frit
Nej det tænkte vi ikke lige på, for vi viste ikke om det også blev lavet om.
Vi fik ikke rigtig fat i hende du gav os nummeret til da hun ikke havde tid så vi skulle blot sende mail
og så sende tavler retur.
Mon ikke der findes en løsning, om det lige bliver det ene eller andet ved jeg endnu ikke. håber forsat det når at flaske sig - heldigvis står de ikke lige og skal ud af døren som 12 ugers så har lidt ekstra tid at løbe på.
Hvis stamtavlen er søgt, men ikke nået at komme inden killingen flytter hjemmefra, så skriv det i kontrakten.
Giv køber en kopi af kvitteringen for betaling af stamtavlen, så burde den ged være barberet :cool2: og så selvfølgelig husk at sende stamtavle, når du modtager den.
Jeg vil tro, du kan bede din klub om at få en bekr. på, at der er fejl i de tilsendte stamtavler, og at de er modtaget retur til korrektion.