Anmelder du restauranter, film, hoteller og lign?

Jeg er lidt nysgerrig om jeg er den eneste der tager mig tid til at anmelde fx film og restauranter vi har været på… og websites på trustpilot

Fx var min mand og jeg på verdens værste kineser-biks på strøget - det var hæsligt… og de fik en anmeldelse på AOK hvor jeg tillod mig at poste noget fra deres kontrol-rapport som IKKE hang fremme (mærkelig nok med et bødeforlæg på 10.000)

Film jeg ser i biffen får også et ord eller 10 med på vejen og det samme gør websites jeg handler med - både ris og ros…

Bruger i også tid på sådan noget ?

Ja og nej… Jeg har gjort det en del på just-eat. Men det er jo fordi jeg kommer derind og så ligger det lige forrest til at gøre. Er det noget jeg skal huske eller gøre noget aktivt for, så sker det meget sjældent…

Hvis jeg har været på en vældigt god restaurant, kan jeg finde på at anmelde den på www.tripadvisor.com eller på restaurantens egen hjemmeside, hvis de er mulighed for det.
Har jeg hørt om restauranten og bestilt bord gennem Restaurant 2 Night - og har jeg haft en god oplevelse - anmelder jeg gerne restauranten på www.r2n.dk
Dårlige oplevelser skriver jeg sjældent om.

[quote=dkkorat;449473]
Dårlige oplevelser skriver jeg sjældent om.[/quote]

Det er skægt - for der har jeg det lige omvendt :slight_smile: jeg skriver altid en advarsel til folk hvis noget har været virkelig dårligt… for synes ikke andre skal opleve det samme…

tror lige jeg vil kigge på de sider du nævner… - ingen grund til ikke at lægge en anmeldelse flere steder :slight_smile:

HVIS jeg endelig finder på at skrive en dårlig anmeldelse, er det, fordi stedet virkeligt ikke har levet op til forventningerne… eller hvis jeg finder pris og kvalitet ikke hænger sammen… Men ellers lever jeg meget efter princippet, kan man ikke noget pænt, skal man ikke sige nogetsomhelst. Når det gælder fx restauranter, er det min oplevelse, at de opleves meget forskelligt af forskellige mennesker - et sted med mad/service, som jeg godt kan lide, er der andre, der finder totalt uspiseligt/ubehøvlet - og omvendt. (Jeg lytter fx sjældent til min mors anbefaling af restauranter, for jeg har helt andre forventninger til en restaurant, end hun har…)

Ja og nej… jeg køber tit film, bøger og musik og færdes på websites, hvor man kan give sin mening med et stjerne-system (6 stjerner = elsker det, 1 stjerne = ikke værd at se/høre/læse). Og ja, det benytter jeg.
Men skrive lange beskrivelser. Nej, det gør jeg meget meget sjældent :slight_smile:

Kære Regitze.

Ja, jeg både anmelder og læser anmeldelser, når jeg er på jagt efter fx. et godt, nyt spisested. Jeg giver kritik, positiv som negativ, af mad, interiør og betjening, men også altid af ventetiden, da denne i nogen sammenhænge kan være en af de afgørende faktorer for valg/fravalg.

[quote=Jane K;449537]Kære Regitze.

Ja, jeg både anmelder og læser anmeldelser, når jeg er på jagt efter fx. et godt, nyt spisested. Jeg giver kritik, positiv som negativ, af mad, interiør og betjening, men også altid af ventetiden, da denne i nogen sammenhænge kan være en af de afgørende faktorer for valg/fravalg.[/quote]

Det er sjovt du siger det - det er også en af de afgørende faktorer for om P og jeg gider en restaurant :slight_smile:

hvis der er 45 min ventetid - og flere har nævnt det i deres anmeldelser - så vælger vi et andet sted :slight_smile:

Jeg skriver fra tid til anden anmeldelser på tripadvisor - både de gode og de knap så gode oplevelser. Bruger den nemlig selv meget, hvis jeg skal beslutte om jeg vil investere i et non-refundable hotelværelse, og så må man jo give lidt retur en gang imellem :slight_smile:
VH
Susanne