Anskaffelse af kat

Hvor dejligt, at du har fået en misseven, og at Sigga har fået sig et menneskeven. De fleste af mine katte har også været internatkatte, og de har alle og én været dejlige :hjerte::hjerte:

Nej, for en dejlig opdatering. :smiley: Stort tillykke med Sigga :flag: - og må I få mange lykkelige år sammen. :thumbup:

Det har du ret i, og det er jo ikke kattenes egen skyld, at de er havnet på internat. Derfor glæder det mig også bare så meget, hver gang én af dem finder sig et hjem - ikke mindst de voksne og ældre katte, som nemt bliver overset til fordel for killingerne.
Vores egen Snehvide var omkring 8 år, da vi fik hende for fire år siden, og ikke én eneste gang har vi fortrudt den beslutning. :smiley:

Tillykke med hende :flag:

Jeg håber da, vi får lov at se hende og høre mere om, hvordan hun finder sig til rette sammen med dig :slight_smile:

Dejligt at høre at du har fundet din nye kat - og ikke mindst at du har taget en ældre kat ind. Det er bare SÅ dejligt når folk vil give et godt hjem til de stakkels
katte der intet har - og ikke mindst den ældre generation - for de har oftest svært ved at finde nyt hjem.

Tillykke med den lille ny :slight_smile:

Jeg har bare en lille tilføjelse til de gode råd, der er kommet. Hvis du vælger at sætte net på altanen, så husk lige at sige det til naboen med siameserne. Ellers hænger de på den forkerte side af nettet, næste gang de springer over på din altan :S

mvh. tina

Enig, for det vil ikke være rart at kigge ud og se naboens katte hænge udenpå nettet.

Da vi boede i lejlighed, tilskar vi et stykke klar acrylplast og skruede det op på væggen ind til naboen, som havde deres kat gående løs på sin altan, mens vores var i snor - og det virkede. :slight_smile:

Tak for alle de søde hilsner:). Det går stadig rigtig godt, og vi hygger os. Sigga spiser godt og virker stadig helt rolig. Hun sover ved siden af mig om natten og ligger på mig eller ved siden af mig det meste af dagen. Det kan godt være, at hun er en ældre dame, som har lidt grå stær, men hun glemmer det vist, når der er bolde i nærheden. I morges vækkede hun mig kl. 5.30 ved at spæne stuen rundt efter yndlingsbolden:love2:

Og som ønsket får I lige et par billeder af vidunderet. Jeg har nok taget de første 100, men I skal få lov at nøjes med et par stykker;-). Jeg er endnu ikke så erfaren herinde, at jeg kunne finde ud af at lægge dem ind i tråden… Men der ligger tre billeder i et album på min profil til de interesserede:).

Glæder mig til at dele mange flere kattehistorier og høre jeres herinde.

Kh Trine og Sigga Puttegris

Ps. Med hensyn til altanen har jeg talt med naboen - og vi har drøftet flere muligheder. Bl.a. at lave en løsning, hvor der er skærmet både ud til og over til dem, men hvor der “døre” i begge ender, som kan åbnes, når Sigga ikke er ude - så hans katte stadig kan løbe igennem til de andre altaner og naboer, de besøger. Og at vi så i øvrigt aftaler, hvem der har kattene ude hvornår, så hans katte ikke pludselig kaster sig ud i farlig akrobatik, fordi de ikke kan komme igennem. Men nu må vi se, om Sigga overhovedet har lyst til og brug for at komme ud. Indtil videre er hun meget tilfreds med at flytte sig fra sofaen til sengen og tilbage igen;-)

Hvor er hun fin! Jeg har tilladt mig at ligge billederne af hende herind, det håber jeg er ok? :slight_smile:

Helt fint! Mange tak for hjælpen:):):slight_smile:

Sikke en lækker dame :smiley:

Årh, hvor er hun en dejlig sort dame! :wehuu:

:hjerte: en lækker dame

dejlig sortemis… især det sidste billede. Det ser så hyggeligt ud :wehuu:

Hun ser dejlig ud, din sorte dame:hjerte: - og godt, hvis I kan finde ud af aftale noget med naboen, som tager hensyn til begge parter. :slight_smile:

Hvor er hun fin :slight_smile:
Og det er da skønt at du og naboen kan blive enige om hvordan det skal foregå med altanen :ok:

En sort kat! Æææælsker sorte katte! Hun er smuk :inlove: