Antibiotika og smertestillende til katte?

Er der noget sted, hvor man kan købe antibiotika og smertestillende til katte uden at skulle forbi en dyrlæge først?

Malik har blærebetændelse igen og jeg har ikke en specielt stor lyst til at skulle forbi dyrlægen og betale ham 1.000 kr igen bare for at konstatere det jeg allerede ved, for at få lov til at købe medicinen. :stuck_out_tongue:

Nej det kræver dyrlægebesøg - kan du skelne mellem blæretændelse og struvitter?

Traumeel er smertestillende (fås sikkert i Matas) - har hørt om en kat der reagerede allergisk på det

[QUOTE=DaneX;611601]Er der noget sted, hvor man kan købe antibiotika og smertestillende til katte uden at skulle forbi en dyrlæge først?

Malik har blærebetændelse igen og jeg har ikke en specielt stor lyst til at skulle forbi dyrlægen og betale ham 1.000 kr igen bare for at konstatere det jeg allerede ved, for at få lov til at købe medicinen. :P[/QUOTE]

Receptpligtig medicin udskrives af dem, der har forstand på det.
Men har du en dyrlæge, der har tillid til dig, kan du da ringe og fortælle om symptomer m.v. - så kan det da være det kan udskrives på den baggrund.
Synes i øvrigt du har en dyr dyrlæge, hvis en konsultation koster 1000 kr.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;611608]
Synes i øvrigt du har en dyr dyrlæge, hvis en konsultation koster 1000 kr.[/QUOTE]

Konsultation, inkl medicin, prøver osv blev lige lidt over 1.000 kr sidste gang (Dec. 2010) for en konstatering af blærebetændelse hos den ofte anbefalede Stig i Skovlunde.
Og nu har jeg nøjagtig de samme symptomer fra Malik igen.

Fandt lige regningen fra Dyreklinikken Skovlunde - Herlev:

Konsultation - 462,00 kr
Urinstix - 70,00 kr
Urinsediment - 190,00 kr
Anvendt medicin - 39,00 kr
Marbocyl 20 mg - 49,30 kr
Katkor - 28,00 kr

I alt: 838,30 kr + moms = 1047,88 kr

Dertil kan så lægges 190 kr + moms for efterfølgende undersøgelse af den urinprøve som kom med fra konsultationen.

Du kan jo altid ringe derud og snakke med dem om symptomerne. Dyrlægerne har tlf.tid imellem kl. 13 og 14. Problemet er jo bare, at du skal have den korrekte antibiotika, og det er jo ikke sikkert, at det er den samme som sidst.
Og så det klassiske spørgsmål; spiser den lille kat masser af vådfoder? :slight_smile: Det er godt nok træls at få det problem allerede igen!

De får vådfoder 3-4 gange om ugen, som bliver blandet op med ekstra vand, som altid er det første der ryger ned. Hills C/D tørfoder blandet med andre mærker. Men nu er de så røget på den rest af Hills S/D tør- og vådfoder, som jeg havde tilbage fra december af.

Og så har de vand stående flere steder, som de kan tage af. Inkl. deres nye svømmebassin de fik i går, som også Malik drikker lystigt af.

[QUOTE=DaneX;611612]Konsultation, inkl medicin, prøver osv blev lige lidt over 1.000 kr sidste gang (Dec. 2010) for en konstatering af blærebetændelse hos den ofte anbefalede Stig i Skovlunde.
Og nu har jeg nøjagtig de samme symptomer fra Malik igen.[/QUOTE]

Men det var så også lidt mere end en konsultation du fik :wink:
Måske dyrlægen endda har været i tvivl om, hvorvidt katten havde blærebetændelse, krystaller eller begge dele. Det er jo ikke altid lige til at mærke på en kat.
Er du 100% sikker på det er det samme denne gang?

Hvis man har dyr, der gentagne gange fejler det samme, er der mange dyrlæger, der udskriver medicin over telefonen ved snak med ejer. Det afhænger nok af, hvor ofte man har besøgt dyrlægen og dermed, hvilken tillid der er oparbejdet.

Jeg ville give 2-3 gange om dagen - specielt når du har en kat, der har tendens til urinvejsproblemer.

Hvad sagde dyrlægen så, da du ringede :?