Antistatisk - balsam spray

Jeg har tidligere på en udstilling fået anbefalet til en af mine skovkatte som dengang om vinteren fik en tør/træls pels, når vinterpelsen satte ind og det samme gør sig nu gældene med Bubbles der er perser.

Han er ved at sætte pels og den virker tør/træls og han fælder pt mere end ellers, samtid får både han/jeg ofte stød under kæl.

Nogen der kan anbefale en spray til ham ? Meget gerne med link. Så man i avifauna hvor vi køre forbi i morgen, har noget der hedder mink olie spray fra KW, nogen der kender til den ?

Har selv en prøve fra engang jeg købte et startsæt med Chris Christensen produkter, men har aldrig prøvet den lille spray, den hedder Ice on Ice leave in detangler/finish spray, nogen der evt. kender den og ved om den kan bruges til formålet ?

MVH
Gitte

De forskellige typer balsam kender jeg intet til, men problemet med statisk elektricitet skyldes som regel tør luft i stuerne samt møbler og tæpper + kattenes liggesteder af syntetisk materiale.
Hæv luftfugtigheden i stuerne og læg f.eks. bomuldstæpper i møblerne og ånd kraftigt i dine håndflader, før du rører kattene.

Bubbles ligger mest ved mig på sofaen eller på hans uldtæppe, men syntes nemlig luften herinde er blevet mere tør efter vi har fået installeret varmepumpe i underetagen, pt er det kun ham der er elektrisk, men Deller jo korthåret måske det også spiller ind

mvh
Gitte

Men hvis man sprayer kattene får de det jo indenbors når de slikker sig, det syntes jeg ikke er nogen rar tanke…

Den tørre pels kan skyldes at jeres indeklima er for tørt. Får du selv statisk stød hjemme?

Herhjemme fik både jeg selv og Jako (vores maine coon) tørt og statisk hår, så investerede jeg i en luft fugter! Den virker fantastisk! Den fugter luften med mellem 1 og 2 liter i døgnet. Og nu har både Jako og jeg “normal pels” igen :slight_smile:

Nej det er kun Bubbles som har problemet. Ang. spray som slikker han ikke sådan i sin pels og det er vel ikke anderledes en hvis man gør katten klar på udstilling, der bruges der jo også ofte div. ting i pelsen uden det skader kattene. Prøvede inden vi kørte til Tyskland Ice on Ice og kan klart mærke en forandring til det bedre nu vi er hjemme igen ca 1 døgn efter.
Men vil da tjekke sådan en luftfugter ud

MVH
Gitte

Ice on Ice er også beregnet som antistatisk.
Når du har den, prøv den i første omgang, se -mærk resultatet.

Har du evt. prøvet Anju-Beauté BI-PHASE[FONT=Arial]? Det er det mærke, Ann-Dorrit sælger. Jeg bruger det dog ikke selv, da Skaldepanden som sådan ikke har behov for den slags.
[/FONT]

Er faktisk blevet glad for ice on ice allerede og den lille her rækker nok til vi kommer til brædstrup og kan købe en større

mvh
Gitte

Jeg bruger Bi-Phase fra Anju Beauté som Ann-Dorrit forhandler, den er super god til både at holde pelsen statisk fri og til at undgå pelsen bliver tør :slight_smile:

Okay, jamen vil da prøve og købe en på næste show hun er på, kan jo ikke ske noget ved at have 2 forskellige på lager ,-)

MVH
Gitte

Når jeg nu bliver selvstændig om en mdrs tid så får jeg nogle aloveraprodukter som skulle være super godt til katte og deres pels og hud

ok så må du lige opdatere om du får noget der kan hjælpe mod statisk pels

MVH
Gitte