Antivirus program

Hvilket program anvender I ?
Jeg har i øjeblikket Emsisoft, men overvejer at skifte, da alt information står på engelsk og jeg foretrækker et dansk program.

3 Synes om

Jeg bruger McAfee, men de koster lidt penge.

2 Synes om

Jeg er indstillet på at betale, det gør jeg også for det program jeg har nu.

3 Synes om

Er det en pc med Windows 10 eller 11 ?
Den indbyggede Defender bliver inaktiv, når andet antivirus er installeret.
Den bliver automatisk aktiv, hvis Emsisoft afinstalleres.
Defender er blevet bedre med årene, og er tilstrækkelig til almindelig brug.
Kun hvis man bevæger sig i “de mørke hjørner” af internettet, er anden beskyttelse nødvendig.

6 Synes om

Jeg kører med windows 10 i øjeblikket og kommer aldig på “de mørke sider” :smiley:

Så skulle almindelig defender altså være godt nok til mit brug ?

Så skal jeg bare finde ud af at afinstallere det ander virusprogram - jeg er desværre ikke så teknisk begavet :wink:

1 Synes om

Jeg har ikke installeret noget, har windows 11 (tror jeg) de gange jeg har haft et dicideret program installeret er jeg endt op med virus.

2 Synes om

Vi køre med AVG antivirus Free og har gjordt det i de sidste 20 år, vi har aldrig været angrebet af noget

2 Synes om

Jeg har aldrig kørt med andet antivirus, end det er følger med Windows, og har aldrig haft problemer. :slight_smile:

2 Synes om

Jeg var ikke klar over, at der er indbygget anti-virus i Windows - gælder det også version 10, som jeg bruger?

Jep. Windows Defender. :slight_smile:

1 Synes om

Avg, det har jeg også. Kører den gratis version både på pc og telefon.

Startede mens jeg arbejdede hos farvehandler her i Roskilde, en af chefens venner arbejdede med it, og det var hans anbefaling.

3 Synes om

I øjeblikket kører jeg også bare med Windows defender, da den, som finnrasmussen siger, er blevet langt bedre end den havde ry for førhen.

Førhen kørte jeg også AVG/Avast.

Jeg har ikke haft problemer med nogen af delene.

3 Synes om

Defender er alt rigeligt nu om dage til ganske almindeligt brug.

3 Synes om

Avast

2 Synes om

Som sagt var jeg slet ikke klar over, at Windows havde et indbygget anti-virus program.
Det var min bror der i sin tid klargjorde computeren for mig og han installerede Norton, som han selv bruger.
Det fik jeg så at vide skulle være et skodprogram af hende, der så installerede Emsisoft for mig.
Men hvis jeg egentlig ikke behøver andet end det indbyggede Windows Defender, så kan jeg jo spare penge ved at afinstallere det andet.
Mærkeligt at min bror ikke vidste det.

5 Synes om