Appetitløshed ved antibiotika-behandling

Sigga var til dyrlægen i fredags pga en skaldet plet på maven, som var rød og irriteret (hun har haft den i 1-1, 5 måned så ikke opstået akut). Hun fik et skud binyrebarkhormon, b-vitamin og antibiotika samt antibiotika til 5 dage. I de sidste par dage har hun spist meget lidt men drukket meget (hun drikker også normalt meget, men synes det har været mere). Er det noget jeg skal være bekymret for? Eller er det normalt ved antibiotika behandling? Jeg tænker, hun måske har kvalme som vi kan få ved penicillin? Hun virker lidt slap men er da stadig nysgerrig. Og så synes jeg hun har tabt sig, men det giver jo mening hvis hun ikke spiser ret meget… Der er antibiotika til halvandet døgn endnu. Skal jeg bare fortsætte med at give hende det? Og skal jeg ringe til dyrlægen? Sigga har ikke fået antibiotika før mens hun har boet hos mig, så jeg ved ikke, hvad der er normalt. …

Du skal i hvert fald fortsætte med at give antibiotika, indtil du evt. har talt med dyrlægen. Normalt må man ikke afbryde et behandlingsforløb med antibiotika. Og antibiotika kan godt give mindsket spiselyst, men den skulle gerne komme tilbage i løbet af nogle dage, når kuren overstået. Og det er den jo lige straks, så måske du bare skal vente at se?

Hvis du er urolig, skal du selvfølgelig ringe til dyrlægen.

Hvad er det for noget antibiotika, hun får?

Pretty mister osse appetitten når hun får antibiotika, og for at være sikker på at hun får den næring der er nødvendig, sørger jeg altid for at have dette produkt hjemme :

Der er så meget ‘krudt’ i dette foder at katten ikke behøver at spise ret meget for at være dækket ind.