Applaws nu med 10% mindre protein

[QUOTE=hmm;1281781]Eva hvad med det her ESSENTIAL the JAGUAR 3kg - TIL KATTEN - Shop | Hundefoder | Essential Foods

Du er jo opdrætter prøv og ring til dem . Har hørt flere sige de har gode opdrætter rabater[/QUOTE]

Ja, for en kg-pris på 58 kr. er lige i overkanten. Men kunne det komme ned under 50 ville jeg være med :slight_smile:

den her blander jeg med essential Etosha Wildcat Katzenfutter - Das gesunde Futter für die Katze over 50 procent protein .

Ja, det er billigere end jeg lige havde troet :slight_smile: Hvad koster fragten, hvis du lige kan huske det på stående fod?

Jeg kan godt forstå når det gælder mange katte at det hurtigt løber op. Når jeg selv kun fodrer på de 3 katte og 4 ildere så synes jeg ikke det er galt. Der bliver jo spist tilsvarende mindre når indholdet mætter mere, ihvertifald for voksne dyr. (at der så ikke er råd til andre ting som f.eks frisør, tøj eller den slags luksus er jo en prioteringssag for mig iogmed at jeg er på dagpenge lige nu).

Det er Ca 9 eller 10 euro ærgerligt har lige bestilt hjem. Ville du prøve 200 g så du kan se om de ville havde detv

Ja, det vil jeg gerne. Især for lige at teste at May kan tåle det. :slight_smile: Sender dig lige en pb.

[QUOTE=galath;1281689].

Kender du Purizon? Der er 44% protein (lidt mindre i den grønne variant) og 20 % fedt. Der er godt nok også en del kartoffel i, og det er måske et problem for nogle at tåle? Mine får det blandet med Applaws. De kan rigtig godt lide det og ser ud til at trives fint med det i maven.[/QUOTE]

Purizon bruges også her - til stor glæde og fornøjelse

Så er der afleveret foder til Eva så må vi se hvad hendes katte siger til det…

Men er der ikke noget med at de ikke opgiver indholdet af Magnesiumclorid? Personligt ville jeg nok være lidt tilbageholdende med at bruge det, når de ikke gør det. Hvis det er for højt er det en skidt kombi med det tilsvarende høje proteinindhold hvis du har katte der har tilbøjelighed til at danne struvitsten

Det har jeg heldigvis ikke :slight_smile: Men det skal jeg lige huske at holde øje med, tak for tippet.

Eva, hvad med Acana, 35 % protein og 20 % fedt

Porta 21, finest heaven er heller ikke så ringe, kender du den? (38 protein, 20 fedt)

Da world Show blev holdt i Aalborg købte jeg også en større pose grain free fra Animonda Carny. Sælgeren var meget hooked på at fortælle mig at de kørte med opdrætterrabatter. Jeg har lige prøvet at se om jeg kunne finde den igen, men det kan jeg dog ikke :frowning: Men måske kunne man kontakte dem direkte på deres website?)

[QUOTE=Vipstøsen;1281832]Eva, hvad med Acana, 35 % protein og 20 % fedt

Porta 21, finest heaven er heller ikke så ringe, kender du den? (38 protein, 20 fedt)

Da world Show blev holdt i Aalborg købte jeg også en større pose grain free fra Animonda Carny. Sælgeren var meget hooked på at fortælle mig at de kørte med opdrætterrabatter. Jeg har lige prøvet at se om jeg kunne finde den igen, men det kan jeg dog ikke :frowning: Men måske kunne man kontakte dem direkte på deres website?)[/QUOTE]

[QUOTE=Eva K;1281776]Orijen er desværre bare ret dyrt. Når man har et katteri (selv et mindre et) så ryger der jo en del kg ned, især når der er et kuld killinger. Og Applaws havde jo en kgpris på 40 kr (ved billigste løsning), og det var en absolut acceptabel pris. Orijen er 65 kr/kg og det er bare Alt for dyrt. Purizon kender jeg ikke, men skal klart tjekke det ud, nu Applaws har forringet deres produkt så meget, og kan se at det på pt tilbud står til 45 kr/kg. Det går også sådan an. (En eller anden forslog Acana på et andet forum, som jeg synes er for dårligt, og det koster 55 kr/kg på tilbud, hvilket jeg også synes er for dyrt).
Porta 21 grain free brugte jeg før og var rigtig glad for, det duer desværre bare ikke herhjemme længere (men forhåbentligt stadig for andre), da jeg har en enkelt som hyppigt kaster op når vi bruger det. :slight_smile:[/QUOTE]

Tak for forslaget med Animonda, det er dog IMO alt for dårligt. 30% protein kun… og 19% fedt. Jeg har ikke prøvet finest heaven, men må indrømme at jeg tænker at der er samme problem med den som med grain free, da det ikke virker til at det er det kornfrie der giver opkast ifht andre produkter prøvet. Og så vil jeg faktisk generelt ikke betale penge for noget med under 40% protein eller 20% fedt :slight_smile: