Applaws nu med 10% mindre protein

ØV! Jeg ville lige linke til Applaws til en der spørger til foder, og kan så se at de har forringet deres produkt helt vildt! På både den danske og den tyske står killingevarianten nu til at have 38% protein istedet for 48% protein - og det voksne mener jeg havde 47% før, og nu har det kun 37%.

Jeg er rigtig skuffet, for det var ellers vores favorit foder herhjemme, som havde det rigtige indhold og som alle kunne tåle :frowning:

Spørgsmålet er om det er en taste fejl eller om det er en generel forringelse. Jeg kan se at grafikken på zooplus er lavet lidt om, så det kan være en fejl.

Øv! Applaws udgør 50% af mine kattes tørkost. Damnit! :thumbdown:

Det kan jo også være, at de har haft skrevet for højt proteinindhold på tidligere…?

man kunne jo give kød ved siden af så de får frisk kød-protein istedet for :slight_smile: men ja trist hvis de har forringet det så meget

[QUOTE=Eva K;1281682]ØV! Jeg ville lige linke til Applaws til en der spørger til foder, og kan så se at de har forringet deres produkt helt vildt! På både den danske og den tyske står killingevarianten nu til at have 38% protein istedet for 48% protein - og det voksne mener jeg havde 47% før, og nu har det kun 37%.

Jeg er rigtig skuffet, for det var ellers vores favorit foder herhjemme, som havde det rigtige indhold og som alle kunne tåle :([/QUOTE]

Jeg undrede mig faktisk også i går, da jeg var inde at se på Applaws. Mine får det også, og jeg mente også, det var mere end 37.

Kender du Purizon? Der er 44% protein (lidt mindre i den grønne variant) og 20 % fedt. Der er godt nok også en del kartoffel i, og det er måske et problem for nogle at tåle? Mine får det blandet med Applaws. De kan rigtig godt lide det og ser ud til at trives fint med det i maven.

Kvaliteten er også dalet på dåserne. Jeg plejer at købe dem med kyllingebryst og dem med tunfillet, fordi det var et godt “rent” produkt. Men der er tilsat ris nu :thumbdown:

Kød koster…

Det er desværre ingen tastefejl på zooplus, har lige købt nyt hjem og på sækkene står der også 38 %

Det får de jo allerede, jeg har brug for et godt fast tørkost mærke, og ærger mig over at Applaws som alle herhjemme både kan tåle og trives på nu har lavet sig selv så meget dårligere. :slight_smile:

[QUOTE=galath;1281689]Jeg undrede mig faktisk også i går, da jeg var inde at se på Applaws. Mine får det også, og jeg mente også, det var mere end 37.

Kender du Purizon? Der er 44% protein (lidt mindre i den grønne variant) og 20 % fedt. Der er godt nok også en del kartoffel i, og det er måske et problem for nogle at tåle? Mine får det blandet med Applaws. De kan rigtig godt lide det og ser ud til at trives fint med det i maven.[/QUOTE]

Nej det gør jeg ikke. Det må jeg lige prøve at se på. Håber prisen er ala Applaws’s så :slight_smile: Jeg tror ikke mine har problemer med kartoffel, tidligere har Porta 21 grain free kunnet bruges herhjemme uden nogle maveproblemer af den grund :slight_smile: (En enkelt kaster så hyppigt op når de får det…)

Yup :frowning:

Det er bare træls!

Øv, vi bruger også det foder. :S

Øv :thumbdown: Så må jeg ogs til at overveje igen :gruble:

Det mindes jeg nu ellers der hele tiden har været. Jeg bruger også deres vådfoder, og så vist jeg ved har der altid været 1% ris tilsat.

Jeg ved ikke, hvad der har stået på dåserne tidligere, men indholdet har ikke set sådan ud:

Kylling

Tun (6 % ris)

Jeg ved ikke rigtigt, hvad mine katte skal med udkogte riskorn :gruble:

Der er jo heldigvis andre gode mærker med høj protein og fedt procent derude. (min. 40% protein og 20% fedt)

Orijen

Purizon (en del kartoffel dog)

Porta 21

Eller det her ilderfoder:
http://frettchen4you.de/xtc/index.php?cat=c44_F4Y-rEVOLUTION.html&XTCsid=61f57ff841b14c3699fd8db046789705

Nu fandt jeg mine gamle sedler, med foderudregninger. Og kom til at tænke på, hvad vælger i andre egentlig foder udfra? …for jeg vidste godt applaws havde ændret (havde blot glemt det :P) og jeg skrev med dem i england i efteråret 2015, hvor det nok var. Men dengang blev jeg og min kat fortsatte på foderet. Fordi det er det kornfri foder, jeg vurderede bedst ift pris og indhold. Jeg kan bedst li anbefalingerne fra NRC, men ellers er taste of the wild mit sekundære bud og ligger tæt på anbefalingerne fra AAFCO, som jeg synes er lidt lavere på visse mineraler især.

Primært vælger jeg tørfoder, fremfor vitamin-mineralpulver + råt, for at dække min kat ind med de gængse behov for ‘vitaminpiller’. Jeg er ikke så fikseret på protein%, da proteinkilden i applaws stadig er primær kød = gode aminosyrer. Men jeg er muligvis lidt miljøskadet af at have arbejdet med foderplaner (dog mest heste) i mange år, hvor min tese også er at det vigtigste er FORHOLDET mellem visse ingredienser, dernæst MÆNGDE.

Hvad vægter i andre? Hvorfor vælger i det foder i gør? :):pote:

Jeg vælger primært foder udfra indholdet af animalsk fedt og protein. Nu har jeg 2 arter som begge er carnivore. Og da jeg ikke råfodrer så kigger jeg efter foder som ligger tættest op ad rovdyr behovet.
Jeg kan huske, for en kvart million år siden da jeg lærte at lave foderplaner at det gik op i aktivitet og kalorier osv… Det tænker jeg ærligt talt ikke så meget over. Men det er måske også fordi at jeg ikke føler at det er nødvendigt med mine dyr eller deres foder. Umiddelbart har jeg ingen der er for fede, for slanke eller for meget afføring eller foderindtag.

Der er self forskellige ting at gå op i i foderplaner. Jeg er god til de små tal; vitaminer og mineraler! Alt det med MJ/kalorier er jeg ret ligeglad med.

[QUOTE=Barky;1281755]Der er jo heldigvis andre gode mærker med høj protein og fedt procent derude. (min. 40% protein og 20% fedt)

Orijen

Purizon (en del kartoffel dog)

Porta 21

[/QUOTE]

Orijen er desværre bare ret dyrt. Når man har et katteri (selv et mindre et) så ryger der jo en del kg ned, især når der er et kuld killinger. Og Applaws havde jo en kgpris på 40 kr (ved billigste løsning), og det var en absolut acceptabel pris. Orijen er 65 kr/kg og det er bare Alt for dyrt. Purizon kender jeg ikke, men skal klart tjekke det ud, nu Applaws har forringet deres produkt så meget, og kan se at det på pt tilbud står til 45 kr/kg. Det går også sådan an. (En eller anden forslog Acana på et andet forum, som jeg synes er for dårligt, og det koster 55 kr/kg på tilbud, hvilket jeg også synes er for dyrt).
Porta 21 grain free brugte jeg før og var rigtig glad for, det duer desværre bare ikke herhjemme længere (men forhåbentligt stadig for andre), da jeg har en enkelt som hyppigt kaster op når vi bruger det. :slight_smile:

Eva hvad med det her ESSENTIAL the JAGUAR 3kg - TIL KATTEN - Shop | Hundefoder | Essential Foods

Du er jo opdrætter prøv og ring til dem . Har hørt flere sige de har gode opdrætter rabater