April måneds mad

Broccoli, løg, solsikkekerner, pølser og flødeost smidt i en wok :savle:

Og det bedste af det hele er at det er Ole der laver det :smiley:

Noget af det bedste mad er altså det andre laver :tihi:

Vi har fået hhv. boller i karry med ris og veganske karbonader med ris og bearnaisesauce.

Igår fik vi kylling i karry med ris og råkostsalat.

Idag ovnstegt kylling med ris og grøntsager i wok med kokosmælk.

Bønne- og hjemmelavede fritter, kalkun “steaks” med hvidløg på, bagte halve hvidløg, dampet brocolli og bearnaise på skummetmælk

Butterchicken med blomkålsris…

Gryderet med oksekødstern og kartofelmos:)

Gemalen har lavet panerede rødspættefiletter med asparges kartofler og tyyyk persillesovs. I mens lavede jeg 5 grønsagstærter (2 er bagt og to bager i øjeblikket). De er alle til hobbyudstillingen og der er omkring 40 portioner. Jeg opgav at lave tærterne i de små forme, det var et pillearbejde uden lige at beklæde hver form med dej. Nu vil jeg slå mave og når der er plads vil jeg spise desserten…en isvaffel. Misserne har fået kyller

Det må vist blive Just Eat af en slags, da vi stadig hygger os med at føde her. Alt mens gemalen mæsker sig på Mercure Hotel i Groningen :venter:

Stegt flæsk med kartofler og persillesovs:savle: Jeg har haft gæst til aftensmad og det betyder at det ikke er mig der har lavet mad, nogle fordele er der ved at være en elendig kok:tihi:

I dag var snydedag så menuen stod på lækker rød mør roastbeef, smørstegte kartofler, dampet blomkål og brocolli, den GODE fede feta samt skysovs :savle:
desserten hedder jordbær m sukker, chips m dip, nødder, slik og citron iste med isterninger i.

Vi havde gæster i går og fik kylling i folie. Dertil kogte grønne bønner og salat :slight_smile:

Her står den på hjemmelavet pizza.
Bunden er nu forbagt og står og køler af.
Så skal der lavet tomatsovs ved quorn - vegetarfars af svampeprotein - og så ellers tyndtskåret squash, aubergine,fennikel og andet lækkert…

Tror da vist det ender med Just Eat igen idag, eftersom Snowfall besluttede at idag var en fin dag til en langtrukket fødsel!

I dag står den på cuvettesteg på grillen, og der skal laves ovnbagte kartofler med hjemmelavet ramsløgsalt, og broccolisalat og champignon sauce

Hakkebøffer med flødestuvede majroer og med en salat af rød spidskål med hakkede hasselnødder og puffede græskarkerner… til dessert eksperimenterer jeg med en mousse af hvid chokolade og jordbær…
Og så med et lille glas god rødvin til skal det nok blive rigtig godt :slight_smile:

roastbeef, råstegte kartofler + bløde løg og oceaner af peberrod

Stegeben med brun sovs og blomkålsmos :savle:

Tærte med brocolli, porrer , laks og hvidløg

Koteletter med ris og karry grønsagsblanding og Remas bernaise sovs…jeg kom til at spise så meget jeg nu har ondt i maven:tihi:

Æggepandekager med mexicansk agtigt fyld og avocadodressing