April måneds mad

I dag skal vi have svinemørbrad marineret i noget grill bbq hvidløg noget, med bagte halve hvidløg til samt vilde ris og brocolli og blomkål

Vi får gæster.
Den står på PCO-Pizza med salat til :slight_smile:

købte en culotte i aldi i forgårs og skal desvære en lyntur syd for grænsen i morgen tidligt, så culotte i dag…rester i morgen

Snitzler med ris og Rema’s bearnaisesovs. Misserne har fået Lux og kyller

Flæskesteg med rødkål, brun kartofler, hvide kartofler og sovs

Kyllingechowder med bacondrys

Rester med en fedtfattig kold bearnaisedressing

Gullash med kartoffelmos. Dertil et kogt blomkål, lidt druetomater og ostetern.

Venligst
Dorthe

Hakkebøf med fritter af græskar, majroe og sødkartoffel, hertil paprikasauce og asparges omviklet med bacon.
Dessert bliver jordbær med råcreme.

Rodsammen wok med nakkekotteletter

Fuldkornsspaghetti med et mix af kylling, kalkunbacon, rødløg og hvidløg i madlavningsfløde

Vi har slet ikke fået aftensmad :uha:
Vi har i eftermiddag været til Gustavs fødselsdag…og der fik vi spist alt for mange boller med oste og pålæg…og bagefter lagkager og chokolader og chips :smiley:
Jeg må virkelig ha’ spist ALT for meget…eftersom jeg slet ikke er sulten endnu :tihi:

Små kartofler vendt i olie og grønt krydderi bagt i ovnen, dertil hjemmelavede kyllingenuggets af kyllingefilet vendt i æg og fuldkornscornflakes med chiliflager og grønne bønner til.

Farserede porrer med kartofler og hvis sovs til :slight_smile:

PCO lasagne :slight_smile: (hjemmelavede lasagneplader uden mel)

Chilli con carne (LCHFstyle, dvs uden bønner), hertil hakket grøn peberfrugt, jalapenos, guacomole, hakket rødløg, og creme fraiche. Måske også lidt ostechips, bare for at have noget at scoope chillien op med :slight_smile:

Har en rest kylling, så det bliver hønsesalat

Stegt flæsk med persillesovs og kartofler og søsters hjemmelavede rødbeder :savle:

Fysaføjsa, jeg har spist for meget. Frikadeller med løg, Remas tynde pasta og deres bearnausesovs. Bliver nok nødt til at lægge mig lidt:tihi:, men min undskyldning var, jeg var sulten da jeg har syet hele eftermiddagen, og så smagte maden mere end godt, så kan det jo KUN gå galt

Japansk madpandekage-omeletting - okonomiyagi. Dertil hurtig japansk agurkesalat.

Øj, det var godt, er mæt og glad :slight_smile: