Arbejdsmusik?

Jeg er en af de mennesker der arbejder bedst med musik.
Og nu har jeg efterhånden hørt de samme 20 musikstykker maaaange gange, så jeg tænkte jeg kunne finde inspiration hos nogle af jer…

Selv hører jeg gerne instrumentalt filmmusik/orkestermusik - jeg kan ikke abstrahere fra teksten når jeg skal koncentrerer mig.
F.eks Forrest Gump: Forrest-Gump-Original-soundtrack - YouTube

Hvad hører I, hvis I hører noget, når I skal arbejde på opgaver m.m.? Kom gerne med alt fra genre til specifikke kunstnere.

Cirque de soleil har god instrumental musik, og mange numre på youtube.

Ellers kan jeg rigtig godt lide klassisk musik, enten noget Go’Mozart eller noget med violiner… Men det er min præferance… :tihi:

Hvis jeg var dig, ville jeg slide youtube TYND med specifikke søgeord f.eks. “Instrumental”

… Men jeg var også lidt nysgerrig for at høre hvad I andre hører, det behøver ikke være i samme stil som jeg - det kunne jo være jeg kunne blive inspireret :slight_smile:

Jeg har en meget bred smag. G

Men noget jeg hører som måske ikke er så udbredt eller kendt endnu er bandet Dresden Dolls ( søg på “coinopereated boy” f.eks)

Den her… er bare lige til at gå i gang med noget… fysisk, som rengøring eller gymnastik. Eller dans :slight_smile:

//youtu.be/w8KQmps-Sog

Eller…

//youtu.be/aGSKrC7dGcY

Mere stillesiddende… det kommer an på både mit humør og hvad jeg skal lave :gruble:

Jeg sidder i åbent kontor, og med et mødelokale lige bag mig, så når jeg ikke vil distraheres af andres snak, hører jeg musik via iTunes på computeren. Lige som du foretrækker jeg også ‘ordløs’ musik, så jeg hører klassisk og jazz (mine egne cd’er som jeg har lagt på). Der er Bach, Beethoven, Grieg, Mozart, Tjajkovskij osv., og Jan Johansson, Glenn Miller, Christina von Bülow (en skøn indspilning af Bent Fabricius-Bjerre-numre :ok: ) - nå ja og så også en del med sang: Dinah Washington, Billie Holiday, Cæcilie Norby, Natalie Cole, - og Anders Blichfeldt med DRs Big Band.

Kender du Gustav Holsts Planeterne? Når du er til filmmusik, tror jeg du vil synes om især Jupiter-satsen.

Åh - jeg så lige at jeg har overset at du ikke vil have sang på… så er jeg lidt blank.

Eller ville jeg have foreslået Massive Attack til koncentrationsarbejde…

//youtu.be/yftOy8kz7aE

Hmmm… musikken til filmen Adaptation har et eller andet (af Carter Burwell) Den er instrumental.

//youtu.be/RvmTP-vVcpU

Hans Zimmer

Har bla. lavet musikken til Pirates of the Caribean.
Derudover kan jeg rigtig godt lide musiktemaet til Avatar, Transformers, Da Vinci Mysteriet

Det fra Transformers hedder “Arrival to earth” samt Optimus Prime Theme

Det her fra “The island” er også utrolig smukt. Især fra 1:14

Jeg er meget glad for forskellige soundtracks. Sådan et som det fra Pirates of the Caribbean bli’r jeg aldrig træt af.

Klassisk musik er også genialt at ha’ kørende i baggrunden. Jeg holder meget af Corelli (han var samtidig med Händel - men bedre ;)) samt Back og Dvorak.

Hvad med temaet fra Lost? Det er sådan et jeg havde i hovedet i evigheder efter at have set serien (okay, jeg så 6 sæsoner på en måned eller deromkring :lol:)

//youtu.be/_nH1rCXv36A

Jeg elsker at høre soundtracks fra Star Wars som spilles af London Symfoni Orkester.
Samt soundtracks fra lidt forskellige film som Twilight, Pirates Of The Caribbean og sangene fra Disney, men hører mest Star Wars, er en stor Står Wars fan. Er specielt glad for at Metallica har indspillet The Imperial March med London Symfoni Orkester. Den kan jeg altid høre

Men ellers er min musiksmag ret bred. Lige fra

2 unlimited, Britney Spears, Metallica, Carpark North, Seal, Eminem, Evanescence, Linkin Park og P!nk. Som er mest det musik jeg hører

Nu er jeg jo ret glad for gruppen Dire Straits, som har lavet nogle eminente liveindspilninger af deres musik…

Mark Knopfler har desuden lavet en del filmmusik… Bla Local Hero, The Princess Bride og Wag the Dog…

Når jeg virkelig skal koncentrere mig er det “Metallica” Black Album. Den første CD jeg selv købte, og derfor kan jeg den udenad… så lukker jeg larm ude og mine tanker bliver ikke forstyrret, for jeg sidder ikke og lytter efter teksten :slight_smile:

[QUOTE=ThildeL;964943]Hans Zimmer

Har bla. lavet musikken til Pirates of the Caribean.
Derudover kan jeg rigtig godt lide musiktemaet til Avatar, Transformers, Da Vinci Mysteriet[/QUOTE]

Jep - ham kender jeg. En del af den musik jeg har fundet er inspireret af det orkester jeg spiller i - og gæt hvad vi har på programmet i år - Pirates of the carribean :slight_smile:

Og det skal ikke som sådan være uden tekst - er selv vild med Muse når den står på rengøring eller andet aktivt…
Jeg kan også finde på John williams, selvom hans musik kan være lidt mere prangende (symphonic marches), men til en afveksling, når resultatbehandlingen bare kører derud af…
Når det hele koger i mit hoved og panikken breder sig, så skal jeg have fat i nogle blid toner - som temaen fra forrest gump, eller den piano sats der er i Finding Neverland…

Hmm jeg kan kun finde forskellige live-versioner på You Tube, men har en indspillet version på Sportify.
Men er sikker på nogle af jer vil finde den god - den er super fed at spille selv, skulle jeg hilse at sige!

//youtu.be/Lw3PkQZyR1E

Super - Anede ikke Transformers indholdt så god musik - har aldrig set den.
Hehe og hvis man på Sportify søger på Steve jablonski - så er det ham der har lavet baggrundsmusikken til The Sims spillene… hahaa - jeg var meget træt af den musik, da min søster og jeg i en periode spillede sims så vil blev bims:rolleyes:

:smiley: jo det er skam lækker musik. også det til the island

Fra filmen The Rock - både film og musik er SÅ fed