Jeg sad lige og kiggede på unimati, kiggede egentlig mest efter klatretræer da der blev smidt et link i en anden tråd.
Men samtidig er jeg også på kig efter et nyt fodermærke - og blev i endnu en anden tråd overbevist om, at specifik ikke var det rigtige.
Nå men så faldt jeg over produktet Arden Grange, som jeg never har hørt om før, så mig på google og finde en hjemmeside-thumbs
Jeg finder så en side med næringsindhold etc
Følgende for alm voksenfoder:
Foderet henvender sig til alle voksne katte og har den ernæringsmæssige korrekte balance af proteiner, kulhydrater, essentielle fedtsyrer, fedt, mineraler og vitaminer.
Det naturlige fedt fra laksen sikrer en skinnende pels.
Foderet er naturligvis frit for kunstige farve-, smags- og konserveringsstoffer.
Det er ligeledes garanteret fri for hvede, oksekød, soja og bi - produkter, der er hovedårsag til allergi hos mennesker og dyr.
Foderet er tilsat tranebærekstrakt, som holder urinvejene ”i form”. IngredienserFrisk laks (min 26 %); hele riskorn (26%); kyllingemel (kategori A); kyllingefedt; hele majskorn; æg; ølgær; fiskemel; tørret roekød; fiskeolie; cellulose (glucose); mineraler, vitaminer, nucleotider (naturlige proteiner); FOS; MOS; tranebærekstrakt; taurine (aminosyre),- konserveret med blandede tocopheroler (vitamin E) og rosmarinekstrakt AnalyseProtein 31 %; olie 19 %; fibre 2,1 %; akse 6 %; fugt 8 %; omega6 4,2 %; omega3 1,1 %; vitamin A 20 000 IU/kg; vitamin D3 1200 IU/kg; Vitamin E 135 IU/kg; calcium 1,1 %; fosfor P 0,85%; kobber 18 mg/kg (som sulfat); taurine 0,27%
Det der siger mig, at det måske kunne være noget, er at for det første kommer kødet fra fisk, og for det andet er det først på næringslisten, hvilket jo betyder, at det er det der mest af i produktet.
Men men men længere strækker min viden sig ikke-upssa Jeg ved ikke hvordan forholdene skal være mellem det hele.
Så jeg ville sætte pris på, at jer der ved meget om foder og sammensætning vil læse denne næringsliste og beskrivelse, og give jeres vurdering?
Og selvfølgelig også jer, der bruger produktet-thumbs
Mange tak på forhånd-gruppekram