Arden Grange foder

Jeg sad lige og kiggede på unimati, kiggede egentlig mest efter klatretræer da der blev smidt et link i en anden tråd.
Men samtidig er jeg også på kig efter et nyt fodermærke - og blev i endnu en anden tråd overbevist om, at specifik ikke var det rigtige.

Nå men så faldt jeg over produktet Arden Grange, som jeg never har hørt om før, så mig på google og finde en hjemmeside-thumbs
Jeg finder så en side med næringsindhold etc
Følgende for alm voksenfoder:

Foderet henvender sig til alle voksne katte og har den ernæringsmæssige korrekte balance af proteiner, kulhydrater, essentielle fedtsyrer, fedt, mineraler og vitaminer.
Det naturlige fedt fra laksen sikrer en skinnende pels.
Foderet er naturligvis frit for kunstige farve-, smags- og konserveringsstoffer.
Det er ligeledes garanteret fri for hvede, oksekød, soja og bi - produkter, der er hovedårsag til allergi hos mennesker og dyr.
Foderet er tilsat tranebærekstrakt, som holder urinvejene ”i form”. IngredienserFrisk laks (min 26 %); hele riskorn (26%); kyllingemel (kategori A); kyllingefedt; hele majskorn; æg; ølgær; fiskemel; tørret roekød; fiskeolie; cellulose (glucose); mineraler, vitaminer, nucleotider (naturlige proteiner); FOS; MOS; tranebærekstrakt; taurine (aminosyre),- konserveret med blandede tocopheroler (vitamin E) og rosmarinekstrakt AnalyseProtein 31 %; olie 19 %; fibre 2,1 %; akse 6 %; fugt 8 %; omega6 4,2 %; omega3 1,1 %; vitamin A 20 000 IU/kg; vitamin D3 1200 IU/kg; Vitamin E 135 IU/kg; calcium 1,1 %; fosfor P 0,85%; kobber 18 mg/kg (som sulfat); taurine 0,27%

Det der siger mig, at det måske kunne være noget, er at for det første kommer kødet fra fisk, og for det andet er det først på næringslisten, hvilket jo betyder, at det er det der mest af i produktet.

Men men men længere strækker min viden sig ikke-upssa Jeg ved ikke hvordan forholdene skal være mellem det hele.

Så jeg ville sætte pris på, at jer der ved meget om foder og sammensætning vil læse denne næringsliste og beskrivelse, og give jeres vurdering?

Og selvfølgelig også jer, der bruger produktet-thumbs

Mange tak på forhånd-gruppekram

Vi har haft brugt det og var yderst tilfredse - både med indhold og kattene kunne li det -thumbs Vi brugte både laksevarianten, den med kylling og lightfoderet :slight_smile:

Det eneste jeg havde at klage over var indholdet af magnesium, der er lige i overkanten :slight_smile:

Så vi fodrer nu med Porta 21 der har samme gode egenskaber men mindre magnesium i. Vi køber det hos www.mysterycoons.dk (petshoppen) -thumbs

[quote=Justice;74807]
Så vi fodrer nu med Porta 21 der har samme gode egenskaber men mindre magnesium i. Vi køber det hos www.mysterycoons.dk (petshoppen) -thumbs[/quote]

Vi fodrer også med Porta 21 fra Mysterycoons - og vores katte er også vilde med det.

…og så er det genialt med 23 kg-sække -thumbs

[quote=Charlotte Oeh.;74842]Vi fodrer også med Porta 21 fra Mysterycoons - og vores katte er også vilde med det.

…og så er det genialt med 23 kg-sække -thumbs[/quote]

Hej derude…-wehuu
Vi fodrer også med Porta 21.
Det er rigtig godt.

Da jeg fodrede med Royal Canin (kaldet Mozart-kugler)
altså de store.
Blev kattene hele tiden for tykke; selvom jeg forsøgte at rationere.
Dette her elsker de; og der er ingen problemer med vægten mere.

Det er også en god idé med 23kg.

Kærlig hilsen
Mona

[quote=Mona;74875]Da jeg fodrede med Royal Canin (kaldet Mozart-kugler)
altså de store.
Blev kattene hele tiden for tykke; selvom jeg forsøgte at rationere.
Dette her elsker de; og der er ingen problemer med vægten mere.

Det er også en god idé med 23kg.

Kærlig hilsen
Mona[/quote]

…da jeg fodrede med Roayl Canin (Mozart-kugler) kastede kattene rigtig (rigtig rigtig) tit op - helt ufordøjet, altså umiddelbart efter det var indtaget. Jeg tror måske, at de ikke tyggede de der store kugler ordentligt. Det sker aldrig med Porta 21! (Og så er prisen jo hurra-agtig i forhold til Royal Canin).

hvad prisleje ligger Feline Porta i ? :slight_smile:

Du kan se priser her (nederst på siden):

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm -thumbs

Det er det her I fodre med så ikk?

"Porta 21 Holistic Cat tørfoder

Produkt
2 kg 7,5 kg i spand 10 kg 23 kg

Kylling & ris, voksen og killinger 95,00 kr. 305,00 kr. 390,00 kr. 710,00 kr.
And & ris, til aktive katte
105,00 kr. 305,00 kr. 430,00 kr. 770,00 kr.
Fisk & havre, voksen og killinger 110,00 kr. 305,00 kr. 435,00 kr. 800,00 kr. "

Hvilken variant?
Kan jeg give det samme foder til voksne og killinger så? Eller skal jeg have to slags?

Jeg har RC pt, men det er ikke mit valg det er dyrlægens - de mistrivedes på Specifik (blev fede og fedtede:-)) og så skulle jeg skifte og dyrlægen sælger RC, så det blev det.

Hvem producerer dette foder her? Er det danskere? Og kan man få det sendt via M-coons og hjem eller hvad?

Alene det, at I fodre med det er nok til, at jeg kunne overveje at vælge det nemlig…

mvh Helle

Ja det er det, men også nogen gange den, der står allernederst på siden

Feline Finest, super præmiun foder, med kylling,sardin.ansjos og tranebær.

Feline Finest
Voksen 23 kg 525 kr.
Killing 23 kg 570 kr.

Nu kan jeg ikke huske, hvor du bor, men man kan enten selv hente det hos hende eller få det sendt. Hvis det skal sendes kommer fragten oveni.

(Hvis man selv henter, skal man passe på, at man ikke kommer til at købe en killing oveni -muhaha - taler af erfaring)

Ja mine misser vil absolut ikke spise Feline Porta 21 tørpiller. DE nægter det simpelthen. Men vådfodret elsker de -tihi

Det har vi så slet ikke haft problemer med - tværtimod.

Men måske det er en god ide ikke at starte med en 23 kg-sæk, hvis misserne ikke vil havde det - så ender man med at spise det som morgenmad med mælk og sukker -brækkesig)

Mange tak for jeres svar:)

Jeg tror vi giver Feline Porta 21 et forsøg, når I har sådanne god oplevelser med det-thumbs

Men fik ikke helt fat i, kunne man som Helle spurgte, bruge det samme til killing og til ungkat`?

Der eksisterer ikke noget decideret killingefoder fra Feline Porta, så svaret må være ja :slight_smile:

Det er da egentligt et billigt produkt-thumbs

Jeg tror jeg vil prøve det:-)

Tusind tak:-)

Også for gode svar

Charlotte: der måtte gerne løbe en killing med:-)

Jeg har prøvet det, men desværre faldt det ikke i god jord hos misserne.

Indtil videre er mine 3 ikke kræsne, så med alt held håber jeg det nye foder glider ned-thumbs
Men man ved jo aldrig med de katte-love

Mine er kræsne, særlig Zilaz, han vil kun havde sin RC, men Kista er kun kræsen med tørkosten, der er det også kun C der dur, nå ja, så var der Nutro, men det fåes jo ikke mere, men det kunne de godt li. Men af rodt, kogt og vådfoder, der æder Kista alt.
Zilaz har en gang spist rå fisk og den var frisk fanget og renset, ellers vil han ikke havde noget.

Heldigvis er mine ret enige om, hvad der er godt - så der skal heldigvis ikke stilles an med 3 forskellige ting-høhø

Jeg stiller nu heller ikke an med flere forskællige ting, de for 3 slags RC som de alle kan lide, pluds at Figaro får killingefoder, så får de vådfoder og ind i mellem råt kød, fisk, kylling, okse og nogle gange svin. Svinehjerter og kyllingehjerter.