Årets havetråd 2024

Er det ikke knold begonia.
Så skal plamten visne ned og knolde gemmes pg sættes igen

1 Synes om

Så lige at jeg have glent billederne til denne tekst :dokdok:

3 Synes om

Ja det er knold begoniaer og dem har Knud styr på, havde glemt at få billederne med til teksten under

2 Synes om

Jeg ville plante dem om til foråret, de går lidt i dvale nu og taber mange blade … men skal du ikke være så bekymret for :blush:
Sidste vinter sprayede jeg den bare godt med en forstøver engang imellem, det var den eneste vanding de fik.

2 Synes om

Jo denne hus løg skal snart ind inden det bliver for kold

1 Synes om

Tusind tak, Så vil jeg få den ind i morgen

1 Synes om

Er den halv rød den hus løg

Min får også en rød farve i solen, gør din(e) ikke det?
Men se her, den er godt nok fiiin :star_struck:
https://www.instagram.com/p/DBgvQP4MGTN/

1 Synes om

Nej det gør mine ikke

Hold da op den er fin :star_struck:
Nøj den vil jeg gerne have :star_struck:

#metoo

1 Synes om

Det tror jeg, de har været halvrød siden vi købte den

1 Synes om

Skulle du få aflægger
Vil du så sige til :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Der skal jeg nok :+1:

1 Synes om

2 spørgsmål

Har købt lidt løg på nette
Får dem ikke sat i weekenden
Skal jeg sætte kassen i garagen

Og denne her orkide
Blomster meget
Men rødderne er mere oven for en ned af
Og skal jeg klippe den ned og omplantet den
Eller nemmer og smide den ud

1 Synes om

Så længe de ikke skal vente flere uger på at komme i jorden, betyder det ikke så meget - bare de ikke står lige op ad en varmekilde :slight_smile: Mine står i bryggerset nu hvor jeg er i gang med at sætte dem (større projekt med nyt bed og omkring 600 løg)

3 Synes om

Der står mine også nu
Der er kun en varme rør der går langs gulvet
Som eneste varme kilde

2 Synes om

November projektet i haven: Et nyt bed :hopla: som fyldes med løg, primært tulipaner, og nogle få gamle stauder, som har stået i krukker indtil nu. Jeg har desuden gjort plads til at der kan sættes kantplanter (Katteurt og staudesalvie, tror jeg det bliver :gruble:). Til foråret bliver der sået sommerblomster iml. løgene, så de kan tage over i løbet af sommeren. Ja, jeg er optimist og håber på at sneglene bliver nemmere at håndtere næste år.
Jeg har tilført ny plantemuld efter første gennem-gravning, da der er forsvundet et lag jord sammen med græsset. Jeg mangler lige enden, hvor der bl.a. skal sættes nogle græsser og så er det ellers bare at vente til foråret og krydse fingre for, at løgene klarer vinteren uden at rådne eller blive ædt :kryds: :tulip:

11 Synes om

Det her skrev jeg for 10 dage siden
Det bliver ikke næste weekend da mine søskende holder fødselsdag over hele weekenden
Og næste weekend skal jeg hjælpe min morbror

Fik jo ikke løgene tidligere pga pakke levering problemer
Der gik 5 uger med det

De her løg er en del penge for mig
Jeg har sparet op til dem siden 16, grin bare
Men hvad gør jeg nu
Hele denne her uge vil jeg være hjemme efter 17

Kan slet ikke få det til og gå op med gå og arbejde i haven i 3 timer efter kl 17

Gode råd modtages

2 Synes om

Løgene kan sættes så længe jorden ikke er frossen, så de kan god vente. I værste fald vil de blomstre lidt senere :slight_smile:

Du kan også sætte dem i krukker, hvis det kniber med at få dem i jorden.

2 Synes om

I går fik Knud hjælp af sønnike og en af hans kammerater, til at få gjort det sidste i haven vinterklar og krukker med det der skal overvintre er nu i bryggerset.

En ganske pæn urskov

Normalt plejer vi at holde os fra det der skal overvintre, ved ikke lige hvad derxer hået af os :see_no_evil:

7 Synes om