Jeg tror desværre det er slut for søjlecypresserne
Her er de i marts
Og nu
Jeg har forsøgt at børste sneen af, men lige lidt hjalp det
Jeg tror desværre det er slut for søjlecypresserne
Her er de i marts
Og nu
Jeg har forsøgt at børste sneen af, men lige lidt hjalp det
Uha, det ser ikke godt ud. Er det sneen der har fået dem til at bukke så meget?
Viste billederne til Knerk, han mener de nok skal rette sig igen.
Ja, og blæsten måske. Den første megen sne faldt som tung tøsne. Frosten kom først her sidst på dagen i går.
Det håber jeg
Her er det også på vej
Juleroserne var sprunget ud på nuværende tidspunkt sidste år, men de er på vej
Dorothea liljerne er der også lige om lidt
Også har jeg en hel krukke med selvsåede hornvioler fra sidste år, de er i blomst nu. Det er jo helt vildt
Min klematis er også igang med at sætte skud, så den skal jeg se at have klippet ned. Erantisserne har jeg dog ikke set endnu, men de må også være på trapperne
Det var dog helt vild så langt dit er fremme
selv dothera liljer er slet ikke og se her
med undtagelse af juleroserne, så er de andre viste ting omme på terrassen, de har det godt der
Jeg har en rose der står i en krukke op ad terrassedøren, den står stadigvæk med de sidste knopper fra efteråret, det er helt vildt og viser hvad en varm mur i ryggen kan gøre
Jeg er simpelthen så priviligeret, at jeg har fået en sø i baghaven
Der plejer at være skovbund med mark bagved.
Heldigvis ligger huset lidt højere på grunden. Det ser værre ud for bagboens stald, som man kan se i billedet.
Så lander der sgu’ nok snart en ny ejendomsvurdering…
Helt enig - giv dem en chance cypres er utrolige til at rejse sig så længe de ikke er flækket eller knækket i stammen, så kan de sagtens rejse igen
Min forældre har MANGE inde i skoven i flere farver som afklip til pyntegrønt. Der er hvert år nogle som bøjer sig lige så meget, men hver sommer er alle oppe igen. Kun det efterår hvor en storm snoede stammen, så den flækkede på langs midt på stammen, måtte den give op. Den gik simpelthen ud oven for skaden.
Vi er ikke så gode til bede her på matriklen - men forårsblomsterne er åbenbart ligeglade…
Her er bla. liljer, vintergækker og minipåskeliljer i grusgraven:
og erantis i “græsplænen”:
PS. Hvor de oprindelig kommer fra fortaber sig i det uvisse
Altså både vintergækker og erantis kan så sig selv ved frø. Jeg har flere steder i haven hvor jeg kan se at fx. erantis har selvsået, de blomstrer nemlig først på noget der ligner 4 el. 5 år mener jeg.
Vi har haft dem her i alle årene, men de “flytter sig”, så frøspredning er et godt bud…
Lidt forår i haven i torsdags 22. 2
Krokus på vej
Og de her er vel en lille lilje