Årets havetråd 2024

Jeg tror desværre det er slut for søjlecypresserne :slightly_frowning_face:

Her er de i marts

Og nu

Jeg har forsøgt at børste sneen af, men lige lidt hjalp det

4 Synes om

Uha, det ser ikke godt ud. Er det sneen der har fået dem til at bukke så meget?

Viste billederne til Knerk, han mener de nok skal rette sig igen.

3 Synes om

Ja, og blæsten måske. Den første megen sne faldt som tung tøsne. Frosten kom først her sidst på dagen i går.

1 Synes om

Det håber jeg :kryds:

1 Synes om

Der er forår på vej


9 Synes om

Her er det også på vej

Juleroserne var sprunget ud på nuværende tidspunkt sidste år, men de er på vej

Dorothea liljerne er der også lige om lidt

Også har jeg en hel krukke med selvsåede hornvioler fra sidste år, de er i blomst nu. Det er jo helt vildt

Min klematis er også igang med at sætte skud, så den skal jeg se at have klippet ned. Erantisserne har jeg dog ikke set endnu, men de må også være på trapperne

7 Synes om

Det var dog helt vild så langt dit er fremme :slightly_smiling_face:

selv dothera liljer er slet ikke og se her

2 Synes om

med undtagelse af juleroserne, så er de andre viste ting omme på terrassen, de har det godt der :slight_smile:
Jeg har en rose der står i en krukke op ad terrassedøren, den står stadigvæk med de sidste knopper fra efteråret, det er helt vildt og viser hvad en varm mur i ryggen kan gøre :slight_smile:

3 Synes om

Jeg er simpelthen så priviligeret, at jeg har fået en sø i baghaven :canoe:

Der plejer at være skovbund med mark bagved.
Heldigvis ligger huset lidt højere på grunden. Det ser værre ud for bagboens stald, som man kan se i billedet.

9 Synes om

Så lander der sgu’ nok snart en ny ejendomsvurdering… :sunglasses:

3 Synes om

Helt enig - giv dem en chance :+1: cypres er utrolige til at rejse sig :slight_smile: så længe de ikke er flækket eller knækket i stammen, så kan de sagtens rejse igen :slight_smile:

Min forældre har MANGE inde i skoven i flere farver som afklip til pyntegrønt. Der er hvert år nogle som bøjer sig lige så meget, men hver sommer er alle oppe igen. Kun det efterår hvor en storm snoede stammen, så den flækkede på langs midt på stammen, måtte den give op. Den gik simpelthen ud oven for skaden. :frowning:

3 Synes om

Vintergækker

Krokus på vej

Hortensia med knopper

7 Synes om

Vi er ikke så gode til bede her på matriklen - men forårsblomsterne er åbenbart ligeglade… :hoho:

Her er bla. liljer, vintergækker og minipåskeliljer i grusgraven:


og erantis i “græsplænen”:

PS. Hvor de oprindelig kommer fra fortaber sig i det uvisse

8 Synes om

Altså både vintergækker og erantis kan så sig selv ved frø. Jeg har flere steder i haven hvor jeg kan se at fx. erantis har selvsået, de blomstrer nemlig først på noget der ligner 4 el. 5 år mener jeg.

3 Synes om

Vi har haft dem her i alle årene, men de “flytter sig”, så frøspredning er et godt bud… :+1:

2 Synes om

Rabarber tittet op


7 Synes om

Sommefugle træet kunne ikke lige klare blæsten

5 Synes om

Lidt forår i haven i torsdags 22. 2

Krokus på vej


Det her skulle være perle hyacinter
Men,

Hyacinter


tulipaner

Og de her er vel en lille lilje


Og Dothera liljer

Og hortensia i knop

4 Synes om

En gren knækkede af en træ sidst det stormede, og ja haven er endnu ikke rørt i år

Syndes på en måde helt det er skulptur

Og igen vintergækker der er lidt stædig

6 Synes om