*Argh* Vi har fået "Spaghetti" :-/

Ja som overskriften lyder, har jeg konstateret at nogen har kastet Spaghetti’er(spolorm) op :brækkesig:

Jeg har talt med min Dr. Dyr og heldigvis er det ikke noget der smitter, med mindre man deler kattebakke og har lign. nærkontakt!
Det er ligeledes meget nemt at slippe af med igen - ormekur og vupti er spagettierne bortrejst igen.

Men irreterende er det og hvorfra vi har fået dem er ikke godt at vide, det kan være så mange steder fra, vi har bl.a. løbegård, hvor der af og til ryger en pipper (eller en flagremus! :blegne:), så muligheden for at få det der, er jo til stede.
Alle misser i hytten fik senest ormekur i efteråret, så på et eller andet tidspunkt i løbet af vinteren, må nogen ha spist en mus, pipper eller lign. kræ i løbegården - og JA, Européerne ér de hovedmistænkte! :smiley:

Oh Well… :shithappens:

Vi er gået igang med en gang Panacur til mislingerne og Milbemax til de voksne. Når mislingerne bliver 7 uger, får de så også en tur med Milbemax, Just in case.

Så det er så NU i allesammen skal løbe skrigende væk og begynde at spritte hænder af :stuck_out_tongue:
Jeg priser mig bare lykkelig over, at det ikke er noget værre som mine kræ har slæbt til sig, det her er ski da til at overse :prut:

Egl. bare lige lidt brok herfra - men samtidigt også et pyyyyha godt det ikke er andet! :slight_smile:

/Mette

Når jeg hører om spolorm tænker jeg altid på Shubidua’s Hvalen Hvalborg;
“Nå, men alting har en ende
en spoleorm har to”
:høh:

Det kunne være meget værre. Tænk hvis det var Betty Spaghetti’er, der kom op i stedet for (eller, at det var ringorm :besvimer:).

Dette er Betty Spaghetti:

Go’ bedring til hele banden.

Bortset fra det ubehag katten skal igennem, vil jeg til enhver tid foretrække diarre i 14 dage frem for orm… Jeg kan simpelthen ikke hakke det :blegne: men heldigvis som du selv siger er det ret let at blive af med igen :slight_smile:

Jeg har i den grad “spaghetti-fobi” … har et traume fra barndommen, hvor jeg absolut ikke tåler hvide orme af nogen art. Gyyyys…får helt myrekryb.

Spoleorm er noget af det eneste, mine nogensinde har fejlet, og jeg synes ikke, det er noget særligt. Det ligner jo ikke engang orm, men netop bare et stykke spaghetti. Og behandlingen er også nem. :ok:

Jaja, nu er det ikke ligefrem fordi jeg synes spoleorm er lækre - men jeg er jo vokset op med hest, og tro mig når sådan en fuldvoksen travhest har kvittet sin beholdning af spoleorm sammen med gødningen, så får ordet spaghetti helt nye dimensioner i ens bevidsthed - DE kan dæleme være lange :slight_smile:
VH
Susanne (der stadig rutinemæssigt ormebehandler 2 gange om året fordi det nu engang er en naturlig ting at katte rager sig lidt orm til - også bimser, tro mig!)

Susanne - Eeew, det var bare ikke et rart billede det der :tihi:

Mette - Træls nok, men ja det er da heldigvis nemt nok og ikke ligefrem det værste de kan fejle :slight_smile: Sådan lige, har du bemærket noget hoste fra nogen af dem op til? :slight_smile:

Yeps - HELT enig - de er monster klamme (og heldigvis nemme at slå ihjel :wink: )!

[QUOTE=Eife;826008]
Mette - Træls nok, men ja det er da heldigvis nemt nok og ikke ligefrem det værste de kan fejle :slight_smile: Sådan lige, har du bemærket noget hoste fra nogen af dem op til? :)[/QUOTE]

Yeps - Coffee har hostet lidt mere end normalt for en OSH.
Jeg har ham mistænkt for at være den som har kastet spaghetti-vennerne op…

Maibrit: Yes de der Bettyer’ er ikke for børn (eller måske… jo…) - men ja, Ringorm havde været langt langt værrere!!
Det her er ret nemt at have med at gøre og er derfor ikke noget jeg går i panik over.

Og ja, Susanne… klammi spaghettis ved heste - og ja, jeg har også set det hos Svin ADR!!

/Mette

styrter ud og ta’r et bad i sprit

AV DET SVIER!

Yrk. Jeg har heldigvis endnu til gode at se mine lægge levende lort… men … adr… risikoen er der jo. Er der ikke noget med at de potentielt kan få det bare ved at fange en flue?

Mine har fået en Milbemax-kur(tror jeg det var) på et tidspunkt hvor de hostede, så sådan bare for at være sikker på det IKKE var orm… men det er da godt nok et stykke tid siden…

Høhø… hvor mange af jer der hader orm spiser egentlig økologiske æg?

Shhhhhhh :uha:

Bare tanken om hvordan du kan slutte din sætning… :besvimer:

Og Trekkie - Hvor jeg dog bare ELSKER din humor! :thumbup::hjerte:

/Mette - dyppet i sprit og rullet i Virkon S :tihi:

Herregud, orm…:høhø:

Jeg har givet så mange ormekure, at jeg slet ikke har tal på dem. Boede jo ligesom seks år på mit nedlagte landbrug på Djursland med tre fritløbende katte. De fangede jo tonsvis af mus, rotter, fugle, muldvarpe, mosegrise, firben osv. - så de fik orm konstant. De var nødt til at få ormekur mindst fire gange om året.

Men ok, vil godt indrømme, at det er LIDT ulækkert, at opdage et friskt bændelorms-led på tøjet eller armen, efter at man har haft en mis oppe i armene… :høhø: - eller finde et af disse lækre ‘riskorn’ i sengen…:uha:

Jeg må indrømme at jeg heller ikke var overbegejstret da Suptnik spruttede :brækkesig:spoleorm da hun lige var flyttet ind - de er bare klamme, dog ikke så klamme som de spoleorm fra svin (tror jeg nok) som jeg dissekerede i invertebrat-undervisningen på uni:yikes: - de var uden for nummer, men heldigvis døde, da jeg fik fingrene og skalpel i dem:)

Sådan OT, men læste du biologi på Århus uni? :slight_smile: Ålborg har så vidt jeg ved ikke biologi på “programmet”

Jeg har læst i Århus, hvor jeg også boet der i 14år - jeg kommer oprindeligt fra Grenå, så Århus var det nemme valg.

Jeg har læst i Århus, hvor jeg også boede i 14år. Jeg er oprindelig fra Grenaa, så Århus var det nemme valg

Ah okay… Så har vi nok haft nogle af de samme forelæsere :høhø: Jeg læser biologi der nu her (skriver speciale)… Og har også fået dissekeret lidt af hvert i invertebrater og chordater :tihi:

Jeg hadede alle orm og deslige, indtil jeg startede på dyrlæge-studiet… Her ser vi dem på en del forskellige facon’er, nogle klammere end andre, men man lærer det heldigvis… Nu skal jeg bare lige lære at håndtere de der maddiker ordentligt…