Årh for pokker.......what to do?

Jeg har for en måneds tid siden “fået lov” af min kæreste, at købe en orientaler-hunkilling, som er hensigten, at jeg vil bruge til avl.

Jeg fandt så endelig den rette i Norge :uha: her for ca. 3 uger siden og hun er bare SMUK :wehuu:. Hun er 5 uger nu, så hun vil være klar til “levering” en gang sidst i februar. Opdrætteren er simpelthen så sød og har sendt mig nye billeder hver uge, så jeg kunne følge hendes udvikling.

Nu hvor jeg så skal til at give endeligt svar, om jeg vil ha hende eller ej, ja så trækker min kæreste i land -what. Han synes ikke vi skal købe ny mis, før vi er flyttet fra vores lejlighed (bor i 2-værelses med 2 voksne, 2 små børn og 2 katte). Vi forventer at sætte lejligheden til salg i januar og de er forholdsvis nemme at sælge, også skal vi selvfølgelig også finde noget andet og meget større at bo i. Så med lidt held, så er vi flyttet eller ihvertfald meget tæt på det, når lillemissen er klar til at komme hjem til os.
Så det ville jo være perfekt, og opdrætteren har sågar tilbudt, at beholde hende et par uger til, hvis leveringen skulle falde sammen med evt. flytning.
Min kæreste synes alligevel det er dumt, at købe hende og synes vi skal vente. Men han vil ikke bestemme og er “ligeglad” med hvad jeg gør, men nu har jeg hørt hans mening.

Ihhh for pokker, jeg er i syv sind - hvad hulan skal jeg gøre ??
Hjælp mig…og så får i lige et billede af vidunderet.

KØB HENDE!!

-love

ja kan kun være enig med Annie, tror du vil ægre dig ellers

mvh
Gitte

Jeg kan godt forstå du synes det er svært.

Normalt siger jeg man skal være 100% enige, især når det er et dyr der er tale om.

Men lige i den her situation, synes jeg heller ikke det er fair han hiver i land igen. Og er ligeglad. Med risiko for du ikke får din drømmeavls kat, så kan jeg helt sikkert godt forstå at du køber hende :ok:

Hehe, hvis du ville have et andet svar en dem du allerede har fået, skulle du vist have rådført dig på et andet forum :høhø:

Jeg synes også du skal slå til, hun er da vildt bedårende :slight_smile:

Fornuftig mand du har dig, men er det den rette killing og du ved at det bliver svært at finde en der lever op til den standard, ja så vil jeg købe.

Hvis ikke så ville jeg vente :slight_smile:

Selvfølgelig skal du da købe hende. Det var jo din/jeres plan, den perfekte kat er fundet og aller aller vigtigst: Du har glædet dig og gør det stadig :). Så glem din kærestes usikkerhed (sådan nogen har det med at trække i land), og glæd dig til killingen kan flytte hjem til jer. :).

Jeg kender kun alt for godt det, at kæresten trækker i land, så jeg kan sagtens følge dig.

BJeg siger bare :[/B]

BGIRL POWER - køb hende.[/B]

BOg fortæl din kæreste, at man skal holde hvad man lover - ellers kan det få nogen meget uheldige konsekvenser[/B]

BSåsom :[/B]

Bat sove på sofaen, tage rengøringen de næste 10 år, købe ind og lave mad hver dag i 15 år, slut med drengeaftener samt alt andet, han finder rart…[/B]


BOg sidst, men ikke mindst :[/B]

BEn kæreste kan byttes - det kan en kat ikke…[/B]

:tihi:

Hvis I ikke er enige om planerne så synes jeg I skal blive det før I anskaffer flere dyr. En fertil kat kan være en belastning - især når den kommer med stemmepragt - hvis ikke begge parter er 110 % enige.

Jeg har været med til at omplacere katte fra opdræt, hvor kun ene part fandt det at opdrætte interessant og anden part ofte var presset lidt ind i det… Disse katte havde haft det svært for ene part blev mere og mere træt af dem med råben, skælden, skubben osv til følge…

Dyr bør ikke være til irritation men til stor glæde. Er man to, så bør de være til dobbelglæde.

KH

Gode avlskatte hænger ikke på træerne!!!

Enig - men det gør gode familier og forhold heller ikke:-)

Dyr skal anskaffes i fælles enighed. At den ene part så bare nøjes med at knus-elske dem og ikke gider gå ind i selve opdrættet er en anden sag som også er problemfri. Men de må aldrig være en byrde i den enes øjne.

Dette ville jeg tale med manden i ro og mag for at være sikker på, at han er helt med på idéen. Ellers har jeg set, hvor ulykkeligt det ender - og det er smaddersynd for alle parter.

KH

Snak lige med din kæreste om det igen!!! Hvis du fortæller ham de gode ting ved at få katten nu, så må han jo fortælle noget mere om hvorfor han ikke mener det er en god idé!

Tjaa… jeg mener nu også at man skal være enige om et køb - og især af en avlskat!
Samtidigt ved jeg også udmærket godt hvor ærgeligt det er når den helt perfekte killing ligeså stille smutter gennem fingrene på én…

Jeg sagde det lige til min gemal - hans svar var; “En aftale er en aftale” :wink:

“Din” lille misling ser rigtig sød ud - må man spørge hvor hun er fra?

/Mette

Jeg synes det er fornuftigt at vente til I er flyttet. MEN hvis opdrætteren er villig til at have hende på kost x antal uger indtil i er kommet på plads ville det jo være den ideelle løsning. (Måske især hvis I betaler en god del af prisen på hende så opdrætter er helt sikker på salget).
Den perfekte kat er svær at finde :slight_smile:

Som Eva siger jeg også køb hende, MEN tag mod opdrætterens tilbud om at have hende gående, til I er flytteklare.
Så er der ikke så megen virak, og kattene vil hurtigere acceptere en ny, hvis de alle flyttes på samme tid til et helt nyt sted.

hrm…jeg tror egentlig jeg ville vente.

lyder som om I vil få masser at se til de næste par måneder og der er ting der ikke er afklaret omkring fremtidig bolig.

at flytte er stort arbejde og stressede for alle både mennesker og dyr

  • og specielt for dine nuværende misser syntes jeg der er risiko for at det bliver lige meget nok med både flytning og ny kat der skal ind i flokken

tag en ting af gangen og find ny kat, når der er mere tid og overskud til at nyde det - og som Helle skriver syntes jeg også alle skal være 110% bag anskaffelse af ny kat…

hvis du har opbygget godt forhold til opdrætter i Norge vil hun sikkert også gerne sælge killing fra et af de næste kuld