Askesmykker

I onsdags måtte jeg aflive min elskede cashmere, som desværre havde fået kræft i bugspytkirtlen. Hos dyrlægen blev jeg så spurgt om jeg ville bestille askesmykker. Det har jeg aldrig hørt om før og sagde bare nej tak, fordi jeg ikke kunne forholde mig til andet end at min kat skulle dø lige om lidt.

Nu har jeg så googlet det, og kan ikke beslutte mig for, hvad jeg synes om det. På den ene side kunne det være rart at bære en del af min bedste ven i et smykke. På den anden side forekommer det mig også en anelse morbidt på en eller anden måde - lidt som gravskænderi. Han bliver enkeltkremeret og kommer tilbage i en urne om et par uger.

Hvad har i andre af tanker om smykkerne? Jer, der hat købt dem, er i glade for dem?
Vh Karina

3 Synes om

Vi har tre halskæde aske smykker.

Den første kat vi fik aflivet bad jeg om at få lavet et aske smykke og jeg gik med det rigtig længe. Det gav mig en ro at have ham tæt på og når jeg var ked af det eller savnede ham, så gned jeg hjerte vedhænget.

Ved nummer 2 og 3 følte jeg ikke samme behov, men min kæreste ville gerne have halskæder med dem også, så derfor fik vi også lavet hjerte vedhæng med deres aske :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Jeg ville ønske at det fandtes i al den tid jeg har haft katte (50 år), og at jeg havde haft råd til at få lavet et hver gang en af mine katte døde. Jeg ved ikke om jeg ville gå så meget med dem, men jeg ville elske at have følelsen af at de stadigvæk var hos mig, i en eller anden form. Morbidt opfatter jeg det overhovedet ikke som, Emilius som jeg mistede i 2011, hans urne havde jeg stående i over et år før jeg fik lagt hans akse i jorden. Og jeg har et vennepar der har mindst en af deres hunde stående i sin urne i årevis. Døden er en naturlig afslutning på livet, og savn er en naturlig del af livet. :hjerte:

3 Synes om