Aslan er væk - HAN ER HJEMME

Tro du ikke det hedder fælde nu

Han er som jeg ser det i panik

Ja så må du lukker andre katte ud, når de bliver taget

Har du overskud til det

Hans transport kasse åben med mad i
Du sidder ved siden af
Stille lukker når han er inden

Han holder sig i området

Og vil hjem. Men er i panik :crying_cat_face:

:kram:

Av det ser ømt ud, god bedring

@MorTilKatja. Kan godt se
Det jeg skriver ser meget hård ud, sådan må du ikke læse det. Har svært ved og finde de rigtige ord der virker venlige. Undskyld

6 Synes om

Jeg er ikke hjemme hele næste uge (Min søster kommer og passe katte, men får hende ikke til at tjekke fælder)

Han sad og pev til mig, da jeg kom derhen, så han kunne genkende mig, men nægtede selv at komme.

Min nabo gik om på den anden side og lavede lidt larm, så kom han løbende imod mig, og prøvede at smutte forbi.

4 Synes om

Kunne du ikke prøve at kontakte din lokale kredsformand i Dyrenes Beskyttelse og høre om de vil sætte en fælde op og tjekke den? En uge er længe for ham at gå alene ude. Bliver han fodret? Hvis ikke, vil han formentlig søge væk fra området, og det er jo ikke til at bære.

Oversigt over kedsformænd i DB

Kig under Vejle (der er to pers. i Fredericia) eller kontakt Olav i Middelfart (findes i Fyn afsnittet). Han er en flink mand og har før hjulpet mig med lån af fælde.

8 Synes om

Der er foder inde i opgangen, jeg kan og må ikke fodre udenfor pga andre katte og rotter

2 Synes om

Stakkels Aslan, hvor må han være bange og føle sig forladt :broken_heart:
Havde det været min kat var jeg ikke taget nogen stede, før han var sikkert hjemme igen :surrender:

10 Synes om

Jeg har ikke muligheden, da jeg skal passe en anden kat og de tager til Samsø på festival .

Mine naboer og min søster holder mig opdateret.

1 Synes om

Kunne I ikke bytte, så din søster i stedet passer den anden kat - der er vel trods alt større chance for, at du selv ville kunne komme i nærheden af ham, selvom det godt nok lyder til at han er meget skræmt…? :thinking:

4 Synes om

Jeg ville tage den anden kat hjem, hvis I ikke kunne bytte, så hun passer den anden kat.

Sansynligheden for at hun fanger din kat er meget lille, når han er så skræmt.

Dette er ikke kritik, men foreslag til en løsning, for som andre skiver, så er en uge længe at gå ude for en bange mis og han kan nemt komme til skade pga hunde, vildkatte og trafik

7 Synes om

Undskyld mig, men den festival må de jo så aflyse, hvis de ikke kan skaffe anden pasning af deres kat.
De må vel kunne forstå, at du må melde fra af hensyn til Aslan :surrender:

4 Synes om

Aslan er i panik, så ingen kan fange ham, hun vil ikke være i min eks’ lejlighed.

Hun kan gøre præsis det samme som jeg kan, da Aslan kender hende.

2 Synes om

Jeg har flere gange fanget vildkatte med fælde. Og jeg tænker, at det er nødvendigt med den metode til Aslan som du beskriver ham. Flere hel- eller halvhjertede forsøg på at fange ham med de bare hænder fra velmenende personer, vil kun gøre ondt værre.

Nr. 1 er at holde katten til stedet med fodring. Hvis han vandrer videre i fødesøgning, er der en stor risiko for at du aldrig ser ham igen.

Nr. 2 Få fat i en fælde ASAP. Har du prøvet at kontakte DB? Det kan jo aldrig skade at spørge, om de kan hjælpe en indekat i nød. Forklar dem situationen og hvorfor det er svært for dig at klare det alene. Alternativt låner nogle dyrlæger også fælder ud. Jeg har været heldig at låne fælder ved hele fire forskellige :smil:

6 Synes om

Hvor langt fra dig bor den kat du skal passe.
Hvis du ikke kan være def for asland er du nød til at få en kattefanger fra dyrenes beskyttelse til at tage over. Den løsning er ikke billig, men kan være nødvendigt.

Din veninde har ingen chance for at fange en kat hun besøger en gang imellem, for den måde han reagere på lyder som en kat der har ondt.

Er ked af at sige det men han skal forbi dyrlægen når han er fanget, da han kan være kommet tilskade. Ikke alle skader kan jo ses.

Så du bliver nød til at se på ham som en kat der får brug for hjælp

7 Synes om

Ingen af de dyrlæger jeg kontaktede, dengang Lissi var på fri fod, havde en fælde de lånte ud … alle uden undtagelse pegede på DB.
Jeg endte med selv at købe en fælde og selv om det hedder sig at det er en mårfælde, er den stor nok til katte … men jeg bor jo langt væk fra Tanja, så den kan hun ikke bruge.

5 Synes om

Altså, jeg har ikke betalt for hjælp ved lån af fælde hod DB, som blev både leveret og afhentet på min adresse. Dyrlægerne har heller ikke krævet betaling, men selvfølgelig ville de have mine oplysninger, hvis fælden ikke kom retur :smil:

5 Synes om

Men en kat fanget og fundet af dem er dyr at få hjem igen…
Så får man katten gennem db koster det over 1000 kr af få den hjem igen (altså henter den efter de genkender chip)

Men får man fælderne skal man huske at de skal holdes øje med

2 Synes om

Jeg har måske været heldig med geografien, for Bygholm, Brædstup, Hedensted og Hornsyld Dyrehospitaler har lånt mig fælder igennem tiden, selvom kun Bygholm havde mig som kunde :smil: Jeg fik nej ved min tidligere dyrlæge i Middelfart - de havde ingen. Det var der Dyrenes Beskyttelse hjalp mig i stedet for.

4 Synes om

Men hvis kattepasseren ikke vil tjekke fælden, er det jo ingen løsning, andre katte kan jo også gå i den.

1 Synes om

Selvfølgelig skal fælden tilses. Jeg kommer kun med løsningsforslag, som MorTilKatja kan tage under overvejelse og evt. planlægge efter - eller søge hjælp til :smil:

8 Synes om

Jeg sagde på forhånd at jeg tog det økonomiske ansvar for katten - altså dyrlægeudgifterne. Og så var der ingen problemer. Men jeg tilså også selv fælden.

4 Synes om

Jeg har det ikke så godt fysisk efter at have gået og gået og er også træt psykisk over det.

Jeg læser, men svare ikke lige alle.

Jeg har skrevet en mail til DB ang fælde, og set venter jeg på svar på.

Aslan kender min søster ret godt, og da hun var her i en uges tid sidst, foretrak han hende.

Simba hvæste af Aslan igår, og jagtede ham efter at Aslan bed mig, så nu ved jeg han ikke er megen hjælp.

Da jeg snakkede med Aslan igår mivede hsn tilbage og lagde sig bedre tilrette i hans skjul.

Det gav de andre tid til at komme rundt og lave lidt larm på den anden side, så han kom mod mig.

Jeg havde så håbet han løb ind i transportkassen, men han panikkede og Simba jagtede ham så væk.

Min nabo har selv kat og hende der hjalp os igår har også kat, hvor de flere gange er hoppet ud, så hun kender rutinen.

Aslan vil ikke i nærheden af mennesker, ikke engang os han kender, der har jeg en finger og utallige sår på hænder og arme til at bevidne.

Min nabo tjekker gerne fælden hvis min søster ikke vil. Min søster er ikke vandt til at håndtere katte.

Jeg er ude ved min eks i den anden ende af byen.

Hvis han bliver fanget kan jeg blive hentet, men skal herhjem igen.

Alle andre der kunne passe Gizmo er med på Samsø, og han vil hellere på festival, og Gizmo hader Simba, så det er heller ikke en mulighed for at tage ham hjem til mig.

Vi prøvede i en weekend at Gizmo var hos mig, og Gizmo var bare bange og virket slukket, så det er ikke en mulighed.

Mine naboer er mere ude end jeg er.

Nu er jeg på antibiotika kur og har ikke sovet ordentligt de sidste 3 nætter så er helt færdig.

Der bliver sørget for Aslan (og Simba). Så jeg lader ham ikke bare løbe rundt.

10 Synes om