Jeg har været en idiot og glemt at lukke mit kattesikring under opsyn vindue i nat
Begge katte var løbet ud, men madglade Simba sad pænt og ventede på at komme ind…
Aslan er ingen steder at se
Jeg har været en idiot og glemt at lukke mit kattesikring under opsyn vindue i nat
Begge katte var løbet ud, men madglade Simba sad pænt og ventede på at komme ind…
Aslan er ingen steder at se
Åh nej
Hvad med og spørge om en fælde du kan låne
For er bange for Aslan er svært og fange
Har du været rundt med opslag seddeler til naboer
Der er mange løse katte her, så først når jeg ved hvor jeg er vil jeg sætte en fælde op.
Og har skrevet til naboerne. Og sagt det til dem henne i fælleslejligheden, (hjemmevejledere) der vil holde øje
For at han snart dukker op igen
Jeg var faldet i søvn på sofaen mens jeg så fodbold.
Da jeg kort var vågen væltede jeg bare i seng, og er sikker på begge katte var hjemme der (men bliver helt i tvivl om jeg bare har forestillet mig det).
Da jeg stod op undrede jeg mig over de ikke kom og sagde godmorgen, de plejer nemlig gerne at ville sige God morgen til verden (vi står alle 3 i vinduet hvor jeg er der og sørger for alle poter er indenbords)
Men ingen katte, gik ind i stuen, stadig ingen katte… Ikke engang Simba der plejer at passe madtiderne.
Opdagede så at jeg ikke havde lukket vinduet og kattesikringen var brudt i bunden, og kunne så regne ud de var hoppet ud…
Gud ske tak og lov bor jeg i stueplan, og selvom det er høj stueplan er der ikke langt ned.
Jeg skyndte mig at få kontaktlinser i (men glemte tænderne :fnis: ) og ud og kalde.
Simba sad på kældertrappen og ventede pænt på at blive hentet.
Så tog ham ind (og tog tænder i) og gik op til min overbo og vækkede ham (Da jeg senere undskyldte sagde han dog at han var på vej op alligevel)
Han gik med mig rundt i kvarteret, men vi fandt ham ikke.
Så keg regner med i aften at gå ud og lede igen. Selvom jeg ikke regner med han kommer når man kalder, men hvis jeg finder ud af hvor han holder til kan der jo sættes en fælde op der
Stadig ingen livstegn fra Aslan. Der var en der troede de havde set ham, men den kat er vidst nok en anden (jeg så kun ryg og hale) Jeg har bedt vedkommende om at holde øje med hovedet.
Mig og Simba samt min nyeste nabo og dennes kæreste har lige taget en runde i kvarteret, plus lidt udenfor Simbas “territorium”, så der er friske duftspor Aslan kan følge.
Simba virker (heldigvis) ret ligeglad med Aslan er væk, nu skal han nemlig ikke dele hans mad
Kunne det være en idé at tage Simba med ud i snor, når du skal lede? En, som Aslan føler sig tryg ved og måske får ham til at reagere?
Jeg har haft ham med ude, så han kan ligge duftspor.
Aslan er desværre en af de katte der slår hjernen fra og bare flygter når han er bange.
Herhjemme gemmer han sig når der er gæster og hiver jeg ham ud fra gemmestedet hvæser ham af alt og alle, slikker sig om munden og forsøger at flygte.
Når han ikke er bange er det ikke altid han gider have man rør ved ham, så går han væk.
Men jeg håber hans hjerne slår til igen og at han kan finde Simbas duftspor
for at Aslan snart er hjemme igen
Nu smidder jeg lige en ide bold op i luften
Så må i erfarne katte folk hive den ned igen
Nu når Aslan vil gemme sig
Har du en kasse eller noget du kan undvære hvis den går i stykker
Men som hae været i nærheden af Simba
Kunne du sætte denne ud en sted i en hjørne af ejendommen under en busk tæt ved dig
Men en håndklæde over
Brugt så den dufter af dig
Tænker håndklæde kan kogevaskes bag efter
Lidt svære med en bluse
Men lav en hule
For han vil jo fortrække en gemme sted
Jeg ved godt det her ikke er nemt for dig @MorTilKatja
Men tjek den i nat
Og hav transport kassen klar
For tænker han er meget uroligt og bange
Så du ikke skal bare gå med ham i armene
Det var bare en ide
Hvis det er sket for os så har vi lukket et rum af og åbnet så katten kan komme ind der. Har det været nødvendigt sov jeg i rummet…
Jeg ved du bor i en lejlighed, så måske en mårfælde med kattemad eller ja en transportkasse
Der er mange løse katte, så jeg vil ikke sætte en fælde op før jeg ved hvor han holder til
@MorTilKatja Jeg håber, at han dukker op af sig selv snart, eller at nogle finder ham.
Mine naboer så Aslan, men forsøgte at omringe ham inden de bankede på hos mig.
Så Aslan stak af.
Jeg har været ude med Simba så sporet hjem er HELT friskt.
Han havde næsten funden hjem
Hvis han ikke er kommet hjem i løbet af i dag, kunne du så pakke dig godt ind og sætte dig udenfor i nogle timer i aften/nat? Der er der mest ro, han kan bedst høre dig når du kalder, og fordi der er ro og ikke andre mennesker, vil han måske turde komme til dig.
Har du været ude og ligge brugt kattegrus? Det anbefaler man jo med bortløbene katte, så de har lettere ved at finde hjem.
Imorgen skal jeg hjem til min eks i en uge og passe deres kat…
Min søster kommer og passer mine, eller hvertfald Simba.
Jeg når nok ikke at fange Aslan inden.
Min søster er helt med på at hun skal kigge efter ham, og har sagt at HVIS hun har lyst må hun MEGET gerne gå tur med Simba, så han kan ligge et duftspor.
Hun har dog aldrig gået med ham før, så tvivler på hun gør det.
Jeg lader skålen med foder stå foran min dør inde i opgangen og har informeret naboerne om at jeg skal ud og passe kat, så de kigger meget gerne efter om de kan se Aslan.
Jeg havde ham næsten, men han er total panisk og har bidt mig, da jeg forsøgte at putte ham i transportkassen, og holdt fast på ham, så nu venter vi på lægevagten gider snakke, så kører min nabo mig hen og bliver stukket.
Jeg er glad for jeg havde langærmet trøje på