At blive gift = økonomiske fordele?

Er det ikke en krydslivsforsikring du tænker på ?

Ja, okay…det er sikkert den almindelige fritids/ulykkesforsikring der kan tegnes…men det betyder altså ikke, at du får noget som helst andet efter din kæreste såfremt han dør…alt hvad han står som ejer af, vil tilhøre hans arvinger, og det er du ikke når I ikke er gift og der ikke er skrevet testamente…hvis I evt. boede i hus hvor det hele eller det halve stod i hans navn, ville du enten ikke ha’ krav på noget som helst (hvis kun i hans navn) og kun din egen halvdel, såfremt I begge står for den. Hvis I havde bil der stod i hans navn, ville du ikke ha’ ret til at beholde den…hvis møbler, TV o.s.v. er købt i hans navn, ville du heller ikke kunne beholde det o.s.v.

M.h.t. testamente, er det alt for dyrt at få det lavet hos en advokat, man kan selv bestille papirerne (koster 500,-) og udfylde dem, og så gå til en notar og få dem underskrevet og godkendt, og det koster få hundrede kroner.

Hvis man IKKE har børn:
http://www.familieadvokaten.dk/Klubben/buy/buy.asp?action=buy&visdokument=241UB

Hvis man HAR børn:

http://www.familieadvokaten.dk/Klubben/buy/buy.asp?action=buy&visdokument=241MBUS

***Så det er ikke super meget nødvendigt at smutte forbi rådhuset for at jeg sikret? Hvis han “bare” giver mig rådighed over hans formue?

Og vi har livsforsikringer i banken hvor der bliver udbetalt en sum penge - godt til hans mor men mon ikke hun hjælper mig lidt :slight_smile:

Og mon ikke der bliver udbetalt noget fra forsvaret også… Ved det faktisk ikke, men det burde de jo næsten… ***

Han kan ikke “bare” give dig råderet, det kræver et noteret testamente.

Forsikringssummen til svigermor…den kan hun ikke gi’ dig noget af, medmindre der betales gaveafgift og hun beskattes af det, såvel som du gør

Udbetalt fra forsvaret…KUN til dig, såfremt der er skrevet begunstigeleseserklæringer, hvor du er nævnt som den der skal ha’ udbetalt evt. forsikring/erstatning

[QUOTE=Felis;128791]Ja, okay…det er sikkert den almindelige fritids/ulykkesforsikring der kan tegnes…men det betyder altså ikke, at du får noget som helst andet efter din kæreste såfremt han dør…alt hvad han står som ejer af, vil tilhøre hans arvinger, og det er du ikke når I ikke er gift og der ikke er skrevet testamente…hvis I evt. boede i hus hvor det hele eller det halve stod i hans navn, ville du enten ikke ha’ krav på noget som helst (hvis kun i hans navn) og kun din egen halvdel, såfremt I begge står for den. Hvis I havde bil der stod i hans navn, ville du ikke ha’ ret til at beholde den…hvis møbler, TV o.s.v. er købt i hans navn, ville du heller ikke kunne beholde det o.s.v.

M.h.t. testamente, er det alt for dyrt at få det lavet hos en advokat, man kan selv bestille papirerne (koster 500,-) og udfylde dem, og så gå til en notar og få dem underskrevet og godkendt, og det koster få hundrede kroner.

Hvis man IKKE har børn:
http://www.familieadvokaten.dk/Klubben/buy/buy.asp?action=buy&visdokument=241UB

Hvis man HAR børn:

http://www.familieadvokaten.dk/Klubben/buy/buy.asp?action=buy&visdokument=241MBUS

***Så det er ikke super meget nødvendigt at smutte forbi rådhuset for at jeg sikret? Hvis han “bare” giver mig rådighed over hans formue?

Og vi har livsforsikringer i banken hvor der bliver udbetalt en sum penge - godt til hans mor men mon ikke hun hjælper mig lidt :slight_smile:

Og mon ikke der bliver udbetalt noget fra forsvaret også… Ved det faktisk ikke, men det burde de jo næsten… ***

Han kan ikke “bare” give dig råderet, det kræver et noteret testamente.

Forsikringssummen til svigermor…den kan hun ikke gi’ dig noget af, medmindre der betales gaveafgift og hun beskattes af det, såvel som du gør

Udbetalt fra forsvaret…KUN til dig, såfremt der er skrevet begunstigeleseserklæringer, hvor du er nævnt som den der skal ha’ udbetalt evt. forsikring/erstatning[/QUOTE]

Råderetten til mig er selvfølgelig via et testamente…

Hvordan ved du at erstatningen fra forsvaret går til mig? Det er jo ikke mig som på papirerne står som kontaktperson… Altså den person som får først besked, får mest info osv osv

Har så lige fundet ud af jeg er MEGA dårligt stillet hvis han ikke kommer hjem igen :frowning:

ALT går til hans mor…

Og jeg må indrømme jeg ikke har den store tillid hende… Hun sagde/gjorde nogen ting i julen sidste år, som fik et had frem i mig… Hun siger til min kæreste at jeg nok skal få nogen penge men har aldrig selv hørt hende sige det…

[quote=Lena S;128834]Råderetten til mig er selvfølgelig via et testamente…

Hvordan ved du at erstatningen fra forsvaret går til mig? Det er jo ikke mig som på papirerne står som kontaktperson… Altså den person som får først besked, får mest info osv osv[/quote]

Det skriver jeg jo også, at det kun går til dig, såfremt det er skrevet.

jeg synes det lyder som om du skal få ham med til, at I laver sådan et testamente

**Har så lige fundet ud af jeg er MEGA dårligt stillet hvis han ikke kommer hjem igen :frowning:

ALT går til hans mor…***

Ja, nemlig

[quote=Lena S;128849]Har så lige fundet ud af jeg er MEGA dårligt stillet hvis han ikke kommer hjem igen :frowning:

ALT går til hans mor…

Og jeg må indrømme jeg ikke har den store tillid hende… Hun sagde/gjorde nogen ting i julen sidste år, som fik et had frem i mig… Hun siger til min kæreste at jeg nok skal få nogen penge men har aldrig selv hørt hende sige det…[/quote]

Gift jer inden han tager afsted, så er der intet at være i tvivl om.

Der er ikke noget, der kan splitte familier så meget ad, som når det kommer til arv :rock:. Det værste kan simpelthen komme op i folk, når resterne skal deles - virkelig frygteligt at være vidne til, og jeg håber aldrig, at jeg selv må komme ud for det. Jeg har set søskende, der lægger retssager an mod hinanden - og hvor det ender med, at hele arven nærmest er ædt op af sagsomkostninger, inden sagen afsluttes -surrender

Jeg ville ikke udsætte mig selv for at skulle slås med min svigermor om penge til min egen overlevelse. Så få papirerne i orden - hvad enten det betyder vielsesattest eller testamente :).

[quote=Charlotte Oeh.;128875]
Jeg ville ikke udsætte mig selv for at skulle slås med min svigermor om penge til min egen overlevelse. :).[/quote]

Er der jo heller ingen grund til, fordi svigermor er arving

Gid det var så nemt :frowning:

Tror simpelthen ik jeg får ham med på ideen… Hans forhold til sin mor er sgu for godt til jeg får ham overtalt… Ligeså snart jeg forsøger at fortælle ham nogen ting jeg har oplevet med hans mor gider han ik høre fordi han ikke tror på mig… Han kan heller ikke forstå jeg ikke tror 100 % på hans mor hvad det her angår, så tvivler godt nok på jeg får ham med på ideen…

[quote=Lena S;128927]Gid det var så nemt :frowning:

Tror simpelthen ik jeg får ham med på ideen… Hans forhold til sin mor er sgu for godt til jeg får ham overtalt… Ligeså snart jeg forsøger at fortælle ham nogen ting jeg har oplevet med hans mor gider han ik høre fordi han ikke tror på mig… Han kan heller ikke forstå jeg ikke tror 100 % på hans mor hvad det her angår, så tvivler godt nok på jeg får ham med på ideen…[/quote]

Altså … I bor sammen, har et fælleshjem og (forhåbentlig) planer om at det skal være jer to resten af livet … men han foretrækker at hans mor skal have rub og stub i tilfælde af at han ikke kommer hjem i live :?:?
Det er et eller andet i det regnestykke, som lyder forkert i mine ører … -grrrierdumme

[QUOTE=Skattekat;128932]Altså … I bor sammen, har et fælleshjem og (forhåbentlig) planer om at det skal være jer to resten af livet … men han foretrækker at hans mor skal have rub og stub i tilfælde af at han ikke kommer hjem i live :?:?
Det er et eller andet i det regnestykke, som lyder forkert i mine ører … -grrrierdumme[/QUOTE]

Det er fordi de fra forsvarets har fået frarådet at lade erstatning gå til kærester… og det lytter han til og tænker ikke mere over det…

Ej…den køber jeg simpelthen ikke, og uden at kende din kæreste, vil jeg tillade mig at putte den forklaring i rubrikken af dårlige undskyldninger, eller også, at han inderst inde mener, at jeres forhold måske ikke skal vare ved, og at du derfor ikke skal ha’ noget efter ham hvis han skulle gå hen og dø.

Forsvaret går ikke ind og påvirker sådan nogen beslutninger, eller råder de ansatte til ikke at tilgodese deres partnere.

Måske det har været på tale, at de skal tænke sig om m.h.t. hvem der skal arve i tilfælde af uheldet er ude, men så er det noget med hvor det er par der ikke er etableret og hvor kæresteforholdet måske er noget der ikke forventes at være andet end “et stop på vejen”.

Uden at kende din kæreste, så vil jeg sige at han skal se at blive voksen i en fart og så slippe mors skørter.

Han har lavet fælles hjem med dig som du ikke har råd til at blive i hvis der sker noget. Han er simplethen nødt til at sikre DIG.

Hvis jeg var dig ville jeg tage kampen med ham nu, inden han drager afsted, i det mindste ved du så hvor du står. :slight_smile:

Jeg håber satme ikke han har tænkt sig bare at droppe de sidste 4½ år…

Men ja, jeg har tænkt mig at tage kampen op og forsøge at få ham på andre tanker

Synes altså det er et dilemma…

Jeg VED hvor meget hans mor betyder for ham…

Har lige forsøgt at snakke med ham, men han er ret hårdt besluttet på hvordan det skal være… Det forsikring vi har banken dækker ikke noget hvis han dør i afghanistan, og hans mor er 1. valg igennem forsvaret hvilket jeg accepterer :slight_smile:

Næste kamp, bliver at få tingene til at køre med hans mor, foor jeg føler mig virkelig trådt på af hende - selvom min kæreste siger jeg ligger for meget i det…

Men når man sidder og snakker om man har lovet at være der når han kommer hjem og hun så fyrer en kommentar af som: “der kan jo nå at ske mange ting”… Der må jeg inddrømme noget af min tillid forsvandt… Synes ikke den kommentar var i orden og blev virkelig ked af det…

På et tidspunkt han var på øvelse og jeg havde set nogen billeder fra Afghanistan blev jeg lidt ked af det og skrev til hende, hendes svar: “jeg tror du skal gå i seng nu”… Der blev jeg sgu også ked af det… For hun er den eneste jeg har at gå til når han er afsted, da min egen familie er ret meget imod hans udsendelse…

Jeg må indrømme at jeg ikke forstår at du forstår hans beslutning, men det er din og det acceptere jeg. :slight_smile:

Jeg er enig med Marianne…
Det har jeg også givet udtryk for andetsteds :slight_smile:

Har du foreslået det??.

Mange gode hilsner
Mona

[QUOTE=Mona Jensen;129098]Jeg er enig med Marianne…
Det har jeg også givet udtryk for andetsteds :slight_smile:

Har du foreslået det??.

Mange gode hilsner
Mona[/QUOTE]

Nej, det har jeg ikke…
Men jeg tror heller ikke det vil være en mulighed… Synes selv det er et forkert grundlag at blive gift på… og med al den gæld han har i banken, det vil jeg slet ikke kunne sidde med oveni min egen…

Har du florklaret… sådan virkelig forklaret ham, hvad det betyder for dig, hvis (gud forbyde det!) der ham noget???
Sådan virkelig sat tingene på spidsen… vis din økonomi uden ham - vis din økonomi med ham… og vis så dit månedlige tiggebrev til hans mor, når du skal til at bede hende om hjælp til de daglige udgifter!!!
Spørg om han virkelig mener at det er en voksen kvinde værdigt?
Spørg, om hans mor har brug for pengene… om han allerede nu sådan i det skjulte går og stikker lidt kontanter til hende hist og pist?

Få kontakt til forsvaret/konstabelforeningen… de er ved at lave familiegrupper for koner, kærester og børn til udsendte soldater. Der er ingen grund til at du skalsidde og snakke kun med svigermor om dette!

Forklar din egen familie, at dette altså er DIN kærestes valg!!! Og det mindste de kan gøre er at støtte og hjælpe DIG gennem tiden for hans udsendelse!

Og hold så op med at være et Mæhæ :wink:
Du er en voksen, selvstændig kvinde… vis det :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;129101]Har du florklaret… sådan virkelig forklaret ham, hvad det betyder for dig, hvis (gud forbyde det!) der ham noget???
Sådan virkelig sat tingene på spidsen… vis din økonomi uden ham - vis din økonomi med ham… og vis så dit månedlige tiggebrev til hans mor, når du skal til at bede hende om hjælp til de daglige udgifter!!!
Spørg om han virkelig mener at det er en voksen kvinde værdigt?
Spørg, om hans mor har brug for pengene… om han allerede nu sådan i det skjulte går og stikker lidt kontanter til hende hist og pist?

Få kontakt til forsvaret/konstabelforeningen… de er ved at lave familiegrupper for koner, kærester og børn til udsendte soldater. Der er ingen grund til at du skalsidde og snakke kun med svigermor om dette!

Forklar din egen familie, at dette altså er DIN kærestes valg!!! Og det mindste de kan gøre er at støtte og hjælpe DIG gennem tiden for hans udsendelse!

Og hold så op med at være et Mæhæ :wink:
Du er en voksen, selvstændig kvinde… vis det :)[/QUOTE]

Mange tak for dit svar :slight_smile:

Jeg har kontakt til flere som har haft kærester udsendt og som har lige nu…

Vi har som sagt lige haft en diskussion ommkring det, men han er meget fast besluttet på hvordan han vil have det, og hans mor har lovet ham at jeg nok skal få økonomisk hjælp gennem hende…

Både mig og hans mor har jo nok brug for pengene - men ja, jeg kommer jo til at stå uden tag over hovedet…

Synes sgu det er svært, for jeg vil gerne tro på ham og vil gerne give hans mor en chance for at vise at jeg kan regne med hende når han er afsted… men, de der episoder har bare ramt hårdt…