At flytte katte? Hjælp

Hej til andre Kattegale, står i den situation at skulle flytte og kunne godt bruge nogle råd eller høre fra andre der har prøvet lign.
Jeg elsker mine 2 katte, men de skal flytte med mig snart, da det er mig der er deres menneske. Er rigtig bange for hvordan min hankat på 14 år vil klare det. Han er som sagt en ældre herre, som har gigt, får fast onsior og cartrophen stik hver 3 mdr. han har det godt spankulerer meget rundt i nabolaget hvor han bor nu, har have med træer osv. men men men, nu går han fra stort hus ,have, begge naboers have over til at skal bo i stue lejlighed med lukket gårdhave som kun er halvt så stor som nuværende have​:pensive::pensive:. Har købt klatretræ, kattemynte til krukker, og feliway til stikkontakt. Ved godt at det ikke opvejer det. Hjælp

1 Synes om

Hej og velkommen til :smil:

Jeg tror ikke du behøver være bekymret, det er jo et helt nyt sted I flytter til og jeg tror ikke katte går og sammenligner steder på samme måde, som vi mennesker gør. Dine katte vil nok bare gå i gang med at gøre jeres nye hood til deres.
Sidste gang jeg flyttede, tog jeg 5 fritløber-katte og gjorde dem til 100% indekatte i et par år (før jeg fik lavet en indhegning af haven til dem) … det gik fint, for det var jo bare deres nye virkelighed :smil:
Der er selvfølgelig forskel på katte, men sandsynligheden for at de kommer til at trives lige så godt det nye sted, er ret stor … held og lykke med flytningen :kryds:
PS: Vi på Kattegale, kan godt lide billeder af katte :wink:

10 Synes om

Har også haft min Sugieh med mig i snart 12 år. Hendes vej har været 100% indekat til fritløb, til udeadgang under opsyn til indekat, til hegnet have til 100% indekat igen. :slightly_smiling_face:
Nyt sted, nye regler og ingen ballade overhovedet :+1:t2:
Så… no worries, det skal sagtens gå :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Tak for jeres deling af erfaringer, det hjalp en del på min bekymring🙂
Jeg vil gøre hvad jeg kan for at gøre gårdhaven spændende for dem. Billeder af mine 2 katte kommer snart på. Har ikke helt fundet ud af det.

5 Synes om

Hvis du har billeder liggende på et ‘‘sky’’, kan du simpelthen trække dem herover :ok: