Tillykke med, at du fik lige præcis det sted, du ønskede dig for dig og Pjevs 
Jeg kan fortælle dig, at mine katte HADER at køre i bil. Der er heller ingen af dem, der er begejstrede for at blive proppet i en transportkasse, og det må (desværre) nogle gange foregå med magtanvendelse. De bryder sig heller ikke om at være hos dyrlægen, men så snart kassen bliver åbnet hjemme i gangen, så stormer de ud med halen i vejret, og så er alt fint igen. Så selv om Pjevs måske ikke bryder sig om at blive stoppet i en transportkasse/taske og køre i bil, betyder det ikke, at hun bliver traumatiseret af det. Og nogle katte tager det jo i stiv pote - måske er hun sådan en.
Jeg synes, dyrlægen har ret i, at det er risikoen værd at lægge Pjevs i narkose - set i forhold til, at hun måske har smerter i tænderne. Det er dejligt, at hun kunne berolige dig, og det er jo hende, der har erfaringen med katte af alle slags
Og jo - det lyder bestemt som en meget rimelig pris.
Når du nu får Pjevs hjem, efter hun har været i narkose, skal du være forberedt på, at hun vil være noget slatten. Sikkert resten af dagen, og det kan også være, der går et par dage, før hun helt er sig selv igen, når hun nu er en ældre kat. Lige når hun kommer hjem, skal du prøve at sørge for, at hun bliver holdt varm, og du skal holde øje med hende, når hun spiser og drikker. Især drikker. Så længe der stadig er narkose i kroppen, risikerer man, at katten falder i søvn midt i, at den er i gang med at spise/drikke, og så kan den faktisk under meget uheldige omstændigheder drukne i drikkeskålen. Worst case scenario, naturligvis - men hold i hvert fald øje med hende.
Mht. sele til katten, synes jeg, du skal prøve at kontakte Ann K om en Come with me-sele. Den er godt nok tre gange så dyr, men også noget sværere for katten at slippe ud af.
Jeg tænker, Pjevs vil være glad for et kradsetræ af enhver art. Har man flere katte, skal man tænke på, at de skal være ret robuste, så de kan holde til, at to eller flere katte kommer fræsende op i dem efter hinanden, men en enkelt, ældre kat laver sikkert ikke så meget ravage
Som supplement kan du købe et eller flere små kradsebrætter, som kan sidde i passende højde andre steder i huset end der, hvor kradsetræet er.
Held og lykke med dyrlægebesøget. Jeg er spændt på at høre, hvordan det hele forløber.