At formindske billeder

Kender nogen et godt og frem for alt let program, hvor man kan formindske sine billeder?

Mente ellers at forummet her gjorde det automatisk, når de er for store :S

Paint som du allerede har på computeren.
Åbn billedet dér, vælg “Billede” -> “Tilpas størrelse” :slight_smile:

Der hvor du også kan beskære billederne kan du også vælge at komprimere dem så de egner sig til websider som dette forum.

Jeg ved at hvis jeg har oploadet et for stort billede på www.photobucket.com så kan jeg gå ind bagefter og mindske billedet, det sørger hjemmesiden for.

Ja, jeg synes måske heller ikke Paint er det bedste,
men det er klart det mest lige til. :slight_smile:

Tak for svarene alle tre - jeg har formindsket et par stykker, som nu er sat ind i tråden “Elias” :thumbup:

Jeg bruger et program kaldet Irfanview.
Det er perfekt til at beskære billederne, gøre dem mindre og lege lidt med farvesammensætningen.
Programmet er på engelsk, og hvis man er den nysgerrige type finder man hurtigt ud af hvordan tingene fungerer.
Jeg bruger det til alt billede-relateret på min pc.

Her er et link til det : Download.cnet.com

[QUOTE=Ravn;969753]Jeg bruger et program kaldet Irfanview.
Det er perfekt til at beskære billederne, gøre dem mindre og lege lidt med farvesammensætningen.
Programmet er på engelsk, og hvis man er den nysgerrige type finder man hurtigt ud af hvordan tingene fungerer.
Jeg bruger det til alt billede-relateret på min pc.
Her er et link til det : Download.cnet.com[/QUOTE]

IrfanView er nemlig et rigtigt godt program, både til at se billederne med og til de enklere redigeringsting.
Meget stabilt kørende - og så er det gratis! :slight_smile:

Tak til Ravn for forslaget - men jeg bruger det program, der er indbygget i computeren. :ok:

Kan godt være, det andet er nemmere - men jeg er ikke så god til det tekniske på engelsk :ups:

Jeg bruger Irfanview eller Imageshack