At give gaver

Jeg vil meget gerne have en ønskeseddel at gå ud fra.

Er det til børn så følger jeg den helst, hvis det er ting indenfor vores budget.

Er det til voksne, så bruger jeg den bare som ideer til at finde noget helt særligt til den person som skal fejres.

Og så elsker jeg at se folk pakke gaver op.

-LOL det er god humor :thumbup:

Det er ikke et ønske, men et påbud … og det ville jeg ikke finde mig i :S
Som en anden skrev, så gi’ hende et gavekort til butikken på det beløb du har råd til at give og så kan hun selv skaffe resten … og købe til januarudsalget :høhø:

Jeg syntes faktisk ikke at du skal se på det somom at det er dig der ødelægger julen, men hende hvis hun laver en scene fordi at hun ikke får det hun har bedt om.

Nu kender jeg ikke slægtsforholdet til den person, men kan det have noget at gøre med at hun har valgt at give jer hver en gave til X antal kr og derfor skal have dækket det beløb ind igen ved at ønske en bestemt ting?

Julen er hygge og kun det hygge er så træt af det gave race.

Vi har i vores familie at gaver må koste mellem 25 og 50 kr. pr voksen og til børn max 200 kr.

Syntes det er tanken der tæller hader at få ønskesedler og jeg skriver heller aldrig ønskesedler.

En gave der er givet med tanke er det bedste jeg ved.

Jeg kunne sagtens finde på helt at undlade at give sådan en person en gave…selvfølgelig fulgt af en forklaring på hvorfor.

Både at du ved vedkommende ikke ville værdsætte andet end det forlangte, og at det altså ligger uden for dit budget at opfylde kravet.

Det er nogen år siden vi helt afskaffede julegaver i min familie…(der er ingen af dem der har små børn)…
Jeg synes gaveræset havde udviklet sig til en farce, hvor man farer rundt og køber ting, der allerede var forudbestemt af modtagerne, og det er ikke særlig spændende, hverken at skulle stresse rundt for at finde det forlangte, og heller ingen spænding ved at pakke gaver op man ved hvad indeholder.

Så kan man i stedet, hvis man vil, købe det man gerne vil ha’…til januarudsalget hvor det meste er meget billigere…

[quote=birtheras;293091]Jeg syntes faktisk ikke at du skal se på det somom at det er dig der ødelægger julen, men hende hvis hun laver en scene fordi at hun ikke får det hun har bedt om.

Nu kender jeg ikke slægtsforholdet til den person, men kan det have noget at gøre med at hun har valgt at give jer hver en gave til X antal kr og derfor skal have dækket det beløb ind igen ved at ønske en bestemt ting?[/quote]

Jeg ved ikke om det har noget med det at gøre, det kan da godt være, det har jeg aldrig tænkt over :slight_smile: Men personen har nu penge nok, så det burde ikke være sådan - men kan da ikke udelukkes.

Nej, jeg ødelægger nok ikke julen, men det vil føles sådan, men vil overveje igen hvad jeg gør :slight_smile:

Sørens del af familien er også ret specielle på det punkt…
Hans fætre og der til hørende koner og børn skriver ønskelister med priser på!! -what De er meget specifikke - endda helt ned til antal.

Hans farmor har givet os besked på, at vi KUN må ønske os noget til lejligheden. Personlige gaver må vente til fødselsdage… :? Hvis hun med personlige gavar mener det sæt håndklæder jeg fik i fødselsdagsgave… -høhø

Nej, altså vi sørger altid for at ønske os noget specifikt, så min farmor og mormor også kan følge med - de har begge rigtig mange gaver at skulle give ud. Men jeg ønsker mig også ting som: cardigans (gerne lange) str. M, dug cm x cm, etc.
Hver sin person, sine behov i forb. med at give/ønske gaver… :slight_smile:

Men når man får et ønske i hånden og der ikke gives rum til at der er forskel på økonomi - det synes jeg er direkte stridt. Min far ønsker sig intet af os i år, for han mener vi har rigeligt at bruge penge på - men han får nu en lille ting alligevel :slight_smile:

Jeg synes du bør give et gavkort på det beløb, du mener du har råd til og så er det bare det. Kan ikke hjælpe noget at du sætter dig i gæld. Julen burde handle om familien, samværet og hyggen… Gaverne er bare en (herlig) sidegevinst… :slight_smile:

Jeg har lært at der på en ønskeseddel skal være ønsker fra 20 kr og opefter.

[quote=Nevadaisy;293003]Ja, det ville være en mulighed med alle andre mennesker :wink: men den her person vil ikke have noget personen ikke har ønsket sig - det er forsøgt andre år og faldt ikke i god jord. Der er ingen at gå sammen med - ønskerne er delt ud :wink:
Normalt lever jeg med det, men i år er jeg sur for synes faktisk godt der kan blive taget hensyn til at jeg ikke har penge i år, men næ nej jeg må benytte min kassekredit så julefreden kan bevares :S den hellige julefred :fløjte:[/quote]

Det var dog som p…! Hvor gammel er vedkommende? 5 år??

[quote=birtheras;293040]Jeg ville nok give personen et gavekort (på det beløb som jeg har råd) til den forretning hvor tingen kan købes. Ønsker hun den nok, så må hun selv lægge resten af beløbet oveni.
[/quote]

Der kom du mig i forkøbet, kære med-fladsnudefreak, det var just, hvad jeg ville foreslå - andre har også nævnt det.
Jeg elsker gavekort! Så slipper jeg for at stæse rundt og bytte ting, og kan få mig noget rigtig nyttigt. F eks i matas: X antal tørshampoo af den gode, den med de 2 briter :wink:

Nope. Bare det, at den er sort (som rigtig mange biler er i disse år), gør den tudegrim i mine øjne :slight_smile: Fester har jo lignet en ren begravelse i en årrække :thumbdown:

[quote=Nevadaisy;293075]Tak skal I have. Jeg vil overveje jeres synspunkter, men ved bare det vil skabe en scene at give noget andet og det ved jeg ikke rigtig om jeg orker - jeg har jo også min lille niece at tage hensyn til, hun skal jo gerne have en god jul :slight_smile: Rart at vide jeg ikke er den eneste, der synes det er en mystisk måde at opføre sig på…
[/quote]

Mystisk? Hvis det er et lille barn eller en hys teen-ager, så måske, men en voksen? Så er vedkommende vist aldrig blevet voksen, og det er hende, der ødelægger julefreden, ikke dig. Det må de andre kunne se, og ellers synes jeg, at det er helt OK, hvis du siger det til dem.
Jeg forstår godt, at du vil tage hensyn til din niece, men det er strengt taget ikke dit ansvar :slight_smile: Og hvis du er der til at trøste hende, hvis hun bliver ked af det, så har du gjort, hvad du kunne.

Jeg glæder mig til en super-fredelig jul efter eget valg: Herhjemme med misserne -engel
For jeg orker hverken egen familie-krig eller (gamle) venners ditto…
Det siges, at politik og religion per se skaber splid. Men julen rangerer godt deroppead: Hvilken slags julemad er “rigtig”, og hvordan skal den tilberedes.
Hvem snakker (ikke) med hvem, og om hvad.
Hvem giver hvem hvad.
Kors, et cirkus, det hurtigt bliver til. -surrender
Hanne kære, stik hende et gavekort og smil! Bliv ved med at smile, så det kun er hende, der flipper ud, hvis hun gør det.
Så er der nemlig intet skænderi, men kun hendes dårlige opførsel.

[quote=Nevadaisy;293003]Ja, det ville være en mulighed med alle andre mennesker :wink: men den her person vil ikke have noget personen ikke har ønsket sig - det er forsøgt andre år og faldt ikke i god jord. Der er ingen at gå sammen med - ønskerne er delt ud :wink:
Normalt lever jeg med det, men i år er jeg sur for synes faktisk godt der kan blive taget hensyn til at jeg ikke har penge i år, men næ nej jeg må benytte min kassekredit så julefreden kan bevares :S den hellige julefred :fløjte:[/quote]

det er noget af det mest urimelige jeg har hørt endnu… jeg ville også blive meget skuffet… for hvad blev der af at give gaver med glæde og at give noget der betyder noget ?

Det bedste jeg kan sige er at du skal give hende lige præcis det der får din mave til at fortælle dig at du har gjort det helt rigtige… ike en gave for at få fred eller helt undlade for at give hende en lærestreg…

Giv hende det DU vil på en måde der får DIG til at føle dig glad for at du har gjort det du synes er det rigtige i situationen…

og jeg ønsker mig også den nye Audi RS6er - den er rocker fed og med 579 heste… PP gav mig en fin lille model af den og sagde… den får du såsnart jeg har råd skat :slight_smile:

Ikke at du skal kalde vedkommende skat - men princippet er fint…

det synes jeg personligt er en genial god ide :slight_smile:

[quote=Nevadaisy;293003]Ja, det ville være en mulighed med alle andre mennesker :wink: men den her person vil ikke have noget personen ikke har ønsket sig - det er forsøgt andre år og faldt ikke i god jord. Der er ingen at gå sammen med - ønskerne er delt ud :wink:
Normalt lever jeg med det, men i år er jeg sur for synes faktisk godt der kan blive taget hensyn til at jeg ikke har penge i år, men næ nej jeg må benytte min kassekredit så julefreden kan bevares :S den hellige julefred :fløjte:[/quote]

Så lad være at give noget? Skal man være så besværlig så er det da bare ærgeligt… Jeg synes ærlig talt at det er uhøfligt og tarveligt at være så dikatatorisk mht. gaver.

Hehe, og ud fra det svar kan du nok gætte mit svar på dit første spørgsmål. Jeg foretrækker klart nogle ønsker som jeg nogen gange giver og andre gange bare bruger som inspiration til noget helt 3.
Folk der får noget lagt til side i en butik eller lign., nej, det kan de altså godt glemme :slight_smile: