At give piller, hjælp!

Hvilket viser, at det kan lade sig gøre! :tihi:

Udover teknik, drejer det sig om vilje. Man skal tænke - evt. sige højt: “Nu skal katten have den pille. Og det kan lige så godt blive i første forsøg. Og første forsøg vil lykkes, fordi jeg gør det på nøjagtig samme måde som dyrlægen.” Katten skal kunne mærke de fysiske og mentale vibrationer af beslutsomhed. Og så er der større mulighed for, at den giver efter og sluger pillen.

vh

Andreas

Det er rigtigt :slight_smile: Men det giver 4 skarpe hjørner mindre at holde øje med :smiley:

Næste gang du kommer forbi Slangerup, prøver du lige det nummer med Fanny - ikk’? :smiley: UDEN hjælp, altså… (nu er Fanny faktisk supernem at give piller, fordi hun skal være sikker på at få al ostepastaen med, når det bliver serveret - men jeg gruer for den dag, hun f.eks. skal have dryppet øjne)

Jojo, men resten af Cup Cake fungerer stadig upåklageligt :wink: Selv dyrehospitalet nægter at deltage mere i det rodeo :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1172731]Jojo, men resten af Cup Cake fungerer stadig upåklageligt :wink: Selv dyrehospitalet nægter at deltage mere i det rodeo :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Vi havde en hunkastrat som var UMULIG at give piller. Om man pakkede hende ind i 10 dyner…glem det. Vi kunne stå 3 voksne, og opgive kampen. Så den ene gang hun havde behov for antibiotika, måtte vi køre turen nogle gange og få givet sprøjte med depot.

Ja, en bimse vil jo kun det en bimse vil - der bor en vilje af stål bag de blå øjne. De fleste er søde og nemme at håndtere og give piller - og så er der lige den ene ud af 100 der bare er komplet umulig…
VH
Susanne

Jeg vil så også lige sige, at der nok er mange katte, der ‘arter’ sig bedre, når de er ved dyrlægen.

Der er da i hvert fald forskel på opførslen hos mine alt efter om det er mig der prøver at ‘tvinge’ dem derhjemme, eller om det er Stig, der ‘tvinger’ dem på klinikken. Der er KLART mere ‘åleri’ hjemme i vante omgivelser og i ‘moars’ hænder. :wink:

[QUOTE=Diana F;1172759]Jeg vil så også lige sige, at der nok er mange katte, der ‘arter’ sig bedre, når de er ved dyrlægen.

Der er da i hvert fald forskel på opførslen hos mine alt efter om det er mig der prøver at ‘tvinge’ dem derhjemme, eller om det er Stig, der ‘tvinger’ dem på klinikken. Der er KLART mere ‘åleri’ hjemme i vante omgivelser og i ‘moars’ hænder. ;)[/QUOTE]

Og samtidig skal dyrlægen kun gøre det én gang - ikke tre gange om dagen i syv dage… Selv Galliano, som jeg bogstaveligt talt kan stille på snuden uden han protesterer, synes ikke jeg er sjov på 4. dagen af en penicillinbehandling, så han får så vidt muligt altid piller i eller på mad/guf :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1172731]Jojo, men resten af Cup Cake fungerer stadig upåklageligt :wink: Selv dyrehospitalet nægter at deltage mere i det rodeo :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Det var jo bare et forslag, ikke en garanteret løsning :rulleøjne: :tihi:

Det virker nok ikke, men har i prøvet pill pocket?

Det sjoveste var dengang, fruen ikke var så villig til at få klippet kløer, hvor nogen gravalvorligt foreslog, at jeg da bare kunne pakke hende ind i et håndklæde - og virkelig troede på, at jeg så stille og roligt kunne fiske én pote frem ad gangen inde fra det håndklæde, der jo officielt skulle “paralysere” hende.

Yeah right!!!

jeg har endnu aldrig haft to katte der kunne gives piller på samme måde ( eller som snød mig på samme måde)

ved den ene hjalp det at knuse pillen og blande den i vitaminpasta, en anden skulle have smurt pillen ind i vitaminpasta og slugte den så.

og så var der ham der uden problemer tog pillen, sank, gik i køkkenet og spiste 8 rejer for derefter at gå ind i stuen igen og spytte pillen ud :dokdok: han var rigtig træls :smiley:

og så endelig hende hvor ikke engang min daværende dyrlæge kunne give hende piller.
det var way back hvor alle mente at hvis de fik råt kød skulle de have ormekur. jeg prøvede at knuse pillen og hælde den i alt det menskemad hun normalt forkølede sig på med fint resultat - hun drak aldrig mere cacaomælk, spiste jordbæris, yoghurt, berbaise sovs osv :høhø:

næ velopdragne katte er sådan en som günther, der ser man fisker pillepakken frem - uden og smutte - og så bare spiser pillen :slight_smile:

Ork ja, endda i 2 forskellige smagsvarianter. Hvad katten mener om det? :tonguenanananana:

Oooog nu går hun og klatter blod/slim igen-igen-igen:surrender1: Har lige knus den næstsidste pille og blandet i en smule lage fra vådkosten og hældt i hende, det gik forbløffende let selvom jeg kun havde min 9-årige hjemme til at holde hende. Og så fik hun en dosis metacam også.

Har ikke mulighed for at tage afsted med hende idag da jeg som sagt har sygt barn hjemme, men så må jeg ringe og tale med dyrlægen og få en tid imorgen. Jeg er nok der hvor jeg overveje om det i virkeligheden ikke er bedre hun får fred, for hu nhar som sagt været nyresyg i 1 års snart og har kroniske mundbetændelse som følge af dårlige tænder og nu har hun så været syg i en måned med urinvejene også… Men må nok snakke med dyrlægen om det, for det er jo heller ikke et særligt fedt liv for hende hvis hun bare skal være syg hele tiden og kæmpe imod medicin 2-3 gange dagligt:(

[QUOTE=Solsikken;1172803]Oooog nu går hun og klatter blod/slim igen-igen-igen:surrender1: Har lige knus den næstsidste pille og blandet i en smule lage fra vådkosten og hældt i hende, det gik forbløffende let selvom jeg kun havde min 9-årige hjemme til at holde hende. Og så fik hun en dosis metacam også.

Har ikke mulighed for at tage afsted med hende idag da jeg som sagt har sygt barn hjemme, men så må jeg ringe og tale med dyrlægen og få en tid imorgen. Jeg er nok der hvor jeg overveje om det i virkeligheden ikke er bedre hun får fred, for hu nhar som sagt været nyresyg i 1 års snart og har kroniske mundbetændelse som følge af dårlige tænder og nu har hun så været syg i en måned med urinvejene også… Men må nok snakke med dyrlægen om det, for det er jo heller ikke et særligt fedt liv for hende hvis hun bare skal være syg hele tiden og kæmpe imod medicin 2-3 gange dagligt:([/QUOTE]

Nej, og nogle gange er kvalitet bedre end kvantitet. Jeg håber I får en god snak med dyrlægen om det skal være det ene eller andet…
Jeg måtte selv sige farvel til min huskat, ikke fordi nyrene blev dårligere på de to år (hun havde virkeligt dårlige nyrer), men fordi tænderne blev og narkose var udelukket, og da de var virkeligt dårlige bare en måned efter en 3 måneders ronaxan kur var det på tide at sige farvel :frowning: (Mea var så heldigvis ganske nem at give piller)