At komme lopper til bunds

[quote=Vics;441280]OBS -surrender Og ikke for at forsvare frontline, men lopper/flåter kan ikke blive resistente overfor det. Der er lavet mange undersøgelser omkring det.
[/quote]
Helt enig - og Frontline virker altså endnu! Vi havde loppeangreb sidste år i sensommeren. Behandlede med Frontline i 3 måneder, bare med dryp i nakken. Og det virker! Havde vi gidet bruge sprayflasken, så havde vi opnået hurtigere resultater. Når folk ikke kan få det til at virke er det enten fordi man ikke anvender det korrekt - eller grundigt nok.
VH
Susanne

[quote=Susanne W;441402]Helt enig - og Frontline virker altså endnu! Vi havde loppeangreb sidste år i sensommeren. Behandlede med Frontline i 3 måneder, bare med dryp i nakken. Og det virker! Havde vi gidet bruge sprayflasken, så havde vi opnået hurtigere resultater. Når folk ikke kan få det til at virke er det enten fordi man ikke anvender det korrekt - eller grundigt nok.
VH
Susanne[/quote]

Men hvis man som jeg fx har brugt Frontline og Bayvantic, anvendt på præcis samme måde - og virkningen med Bayvantic er meget mere effektiv, så er der jo også noget med at Frontline ikke altid virker optimalt, selvom man bruger det korrekt. Jeg holder stadig på at Bayvantic ér mere effektivt end Frontline. Det er de erfaringer jeg har. :slight_smile:

[quote=Susanne W;441402] Når folk ikke kan få det til at virke er det enten fordi man ikke anvender det korrekt - eller grundigt nok.
VH
Susanne[/quote]

Så når Frontline ikke virker her hos mig men Advantage gør, så er det fordi jeg anvender Frontline forkert men Advantage rigtigt? :?

Vil lige sige at jeg altså anvender det på nøjagtig samme måde :slight_smile:

Der har i øvrigt været en tråd om Frontlines virkning herinde, med afstemning om hvorvidt Frontline virker.

Der er fifty/fifty resultat og det vil jeg ikke løbe an på når det gælder om at skulle udrydde lopper. Så hellere anvende noget der virker hver gang :slight_smile:

Mit indlæg fra tråden:

[quote=DK Thomani;357265]Vi har haft lopper en enkelt gang (det var så også nok!) og det var sidste år. Det blev opdaget i dyrlægetjekket på Middelfart udstillingen, og dyrlægen der sagde jeg skulle bruge Frontline Combo, hvilket jeg så gjorde.

Problemet med det var, at man ikke må bruge det til nakken på killinger (og vi havde 6 styks på ca 6 uger), men kun den der spray man kan få på flaske, og det virkede ikke en dyt! Killingerne vrimlede mildt sagt med lopper, og der var også lopper på vores voksne katte og hunden, på trods af at de alle var blevet behandlet med Frontline Combo.

Så var jeg ude og få killingerne vaccineret, og klagede min nød til dyrlægen. Hun fortalte at de slet ikke forhandlede Frontline produkterne mere, da deres erfaring var at det ikke virkede. Hun anbefalede mig Advantage, som jeg købte med hjem med det samme. En anden fordel ved Advantage er at den kunne jeg godt benytte til killingerne, for det må man bare de er over 8 uger og 1 kg.

Vi har ikke set én eneste loppe siden de fik advantage, og jeg har haft totalt paranoia siden, så loppekammen blev kørt gennem pelsen på dem alle hver dag i starten. Nu tjekker jeg en gang om ugen, og tjekker ekstra hvis jeg skal på show.

[/quote]

[quote=Bazan;441287]tak :slight_smile:

Men svarede dog stadig ikke på om jeg tager dem med hjem i nye lejlighed, og om jeg bør… øhm, forud behandle kattene inden de kommer i lejligheden?[/quote]

Ja, det gør du for der ligger loppeæg overalt hvor hunden færdes.

Der er kun en ting der virker mod lopper.

Det er at behandle dyret, altså væk med de eksisterende lopper og så forebyggende.
OG, så kommer det allervigtigste.
Nemlig at hele hjemmet skal sprøjtes grundigt med et middel der ikke bare slår lopper ihjel…men derimod også afliver loppeæg, pupper og larver fra lopperne.
Og der menes virkelig overalt…i møbler, på tæpper, i hjørner og sprækker, især i dyrenes kurve, sovehuler o.s.v.

Alt det andet “pjat” med vask o.s.v., det hjælper ikke en disse.

Nu flytter du så…og overlader loppehelvedet til de næste beboere ;-)))

Men så har du den fordel, at såfremt dine dyr er behandlet forebyggende efter midlets forskrifter, så er skaden ikke så stor hvis der skulle flytte lidt æg med…men det indebærer, at du skal være 100 % sikker på at hunden er loppefri og forebyggende behandlet og at kattene er loppefri og forebyggende behandlet FØR de sætter deres ben i den nye lejlighed.
Hvis kattene ikke er det, bliver de som det første overfaldet af nyklækkede lopper… og så har du hele balladen forfra.

Så diskuteres det hvorvidt Frontline virker eller ikke.

Det virker…nogen steder altså…andre steder har lopperne udviklet resistens mod midlet.
Altså ikke noget med forkert brug, men afhængigt af hvilke “stammer” af lopper der er tale om, egnsbestemt.

Altså, frontline har nu altid virket på mine dyr :slight_smile:
Ellers ville jeg ikke købe det, så allerede virkningen igår, da jeg pillede en halvdød loppe af ham.

Har umiddelbart ikke set nogen yderligere, og han klør sig ikke på samme måde.
Heldigvis nåede de ikke at være så længe på ham.

Det hele kom jo af jeg besøgte en veninde hvor hendes kat var overfyldt af loppelort og lopper :frowning:

Men det drejer sig om ca 24timer de har nået at være på ham, ved godt lopper osv når at ligge mange æg. Men burde da være til at komme til bunds i??

[quote=Sylvester;441401]Nemlig! :thumbup:
Jeg tudede af afmagt over min loppeplage på både hund og katte for en måned siden. Frontline var totalt virkningsløs.:frowning: Lopperne susede rundt på dyrene og jeg kæmmede, støvsugede, vaskede gulv m.m. Intet hjalp. Jo Advantage :yatta:lopperne er pist væk uden mere bøvl. :wehu:[/quote]

Der er jo en god grund til at man stadig ser levende lopper på dyrene selvom man har behandlet dem med frontline. Der går op til 12 timer før de små kræ rent faktisk dør. Og i den tid du har brugt frontline har det sandsynligvis virket som det skal, og det har slået en masse lopper ihjel. Men fordi du ser de levende lopper, konkludere du, at det ikke virker og skifter derfor over til advantage. Nu har frontline allerede slået de fleste lopper ihjel og derfor ser du pludselig ikke de levende lopper mere efter advantage-behandlingen.
Dette er forklaringen på, at mange ikke synes frontline virker, men derimod advantage eller bayvantic, som bliver deres 2. valg af loppemiddel.

Så frontline bliver altså stemplet som ‘ikke-virkende’ metop pga. at det er manges 1. valg. Men lige gyldigt hvilket loppemiddel der bruges til at starte med, så vil man se en del flere levende lopper i den første del af behandlingen. Sådan vil det altid være :smiley:

Lidt indviklet forklaring, men håber i kan forstå den :tihi:

[quote=Felis;441422]
Der er kun en ting der virker mod lopper.

Det er at behandle dyret, altså væk med de eksisterende lopper og så forebyggende.
OG, så kommer det allervigtigste.
Nemlig at hele hjemmet skal sprøjtes grundigt med et middel der ikke bare slår lopper ihjel…men derimod også afliver loppeæg, pupper og larver fra lopperne…[/quote]
Det skal lige nævnes, at loppepupper altså ikke kan slåes ihjel - De er meget standhaftige :slight_smile:

[quote=Felis;441422]
Så diskuteres det hvorvidt Frontline virker eller ikke.

Det virker…nogen steder altså…andre steder har lopperne udviklet resistens mod midlet.
Altså ikke noget med forkert brug, men afhængigt af hvilke “stammer” af lopper der er tale om, egnsbestemt.[/quote]
Og igen… Lopperne kan ikke blive resistente overfor frontline. Der er lavet dokumenterede undersøgelser omkring det. Jeg kan forsøge at finde materialet omkring det, ved vi har det liggende et eller andet sted.

[quote=Vics;441635]Der er jo en god grund til at man stadig ser levende lopper på dyrene selvom man har behandlet dem med frontline. Der går op til 12 timer før de små kræ rent faktisk dør. Og i den tid du har brugt frontline har det sandsynligvis virket som det skal, og det har slået en masse lopper ihjel. Men fordi du ser de levende lopper, konkludere du, at det ikke virker og skifter derfor over til advantage. Nu har frontline allerede slået de fleste lopper ihjel og derfor ser du pludselig ikke de levende lopper mere efter advantage-behandlingen.
Dette er forklaringen på, at mange ikke synes frontline virker, men derimod advantage eller bayvantic, som bliver deres 2. valg af loppemiddel.

Så frontline bliver altså stemplet som ‘ikke-virkende’ metop pga. at det er manges 1. valg. Men lige gyldigt hvilket loppemiddel der bruges til at starte med, så vil man se en del flere levende lopper i den første del af behandlingen. Sådan vil det altid være :smiley:

Lidt indviklet forklaring, men håber i kan forstå den :tihi:[/quote]

Læs lige mit sidste indlæg igen :cool:

Da jeg var ved dyrlægen med mine killinger + deres mor vrimlede de alle
med lopper, på trods af behandling med Frontline Combo 3 uger tidligere.

Jeg fik Advantage med hjem fra dyrlægen og behandlede dem alle samme
dag og der gik et par dage efter det og siden har vi ingen lopper set.

Min dyrlæge har taget Frontline ud af deres sortiment, da deres erfaring
er at det ikke virker, og dette er immervæk en klinik der har rigtig mange
kunder/klienter.

Det var 14 dage efter behandlingen med Frontline at lopperne stadig vrimlede og jeg stadig kæmmede og vaskede og tudede!!!:002:
Nu er det 29 dage siden jeg behandlede med Advantage og lopperne er ikke set siden behandlingen. :slight_smile:
Jeg har brugt Frontline igennem mange år, men pludselig virker det ikke længere her hos mig. På apoteket siger de at det hører de fra mange. Dyrlægen nægter at acceptere det og pudsede en konsulent fra Frontline på mig og det var som at få en fra Jehovas Vidner i røret!:uha: Det passer ikke at man nærmest skal dræbe hver enkelt loppe med hænderne det er jo netop derfor man køber pipetterne og Advantage virker som Frontline gjorde engang. Omgående og væk er de! :ok:

[quote=Vics;441637]
Og igen… Lopperne kan ikke blive resistente overfor frontline. Der er lavet dokumenterede undersøgelser omkring det. Jeg kan forsøge at finde materialet omkring det, ved vi har det liggende et eller andet sted.[/quote]

Jeg vil påstå at de undersøgelser er betalt af Frontline. Fakta er at lopperne er blevet resistente overfor Frontline nogensteder. Med min bemærkning om at konsulenten fra Frontline lød som Jehovas Vidner mener jeg hjernevask og at de nægter at se virkeligheden i øjnene.

Det er ikke nødvendigt at sprøjte hele hjemmet med gift eller bekæmpe lopper overalt i hjemmet som Frontline og du påstår. Bare brug Advantage på alle dine dyr og så glem resten!:slight_smile:
Sådan virkede Frontline også engang, men ikke mere.

Jeg er så taknemmelig for at jeg slap ud af loppehelvedet!

[quote=Sylvester;441657]Det er ikke nødvendigt at sprøjte hele hjemmet med gift eller bekæmpe lopper overalt i hjemmet som Frontline og du påstår. Bare brug Advantage på alle dine dyr og så glem resten!:slight_smile:
Sådan virkede Frontline også engang, men ikke mere.

Jeg er så taknemmelig for at jeg slap ud af loppehelvedet![/quote]

Advantage slår lopper ihjel på dyret og forhindrer lopperne i at formere sig.

MEN, de æg der allerede ligger gemt i hjemmet, de klækker løbende hvis der ikke sprøjtes mod dem.

Og derfor, selv om Advantage virker, så vil man fortsat opleve, at dyrene får nyudklækkede lopper på sig, som lever der til giften virker.

Og alt efter hvor mange loppeæg der ligger…og over hvor lang en periode de er drysset af i hjemmet…så kan man faktisk i flere år risikere, at der til stadighed kommer nye lopper frem.

Dog kan de ikke formere sig hvis dyrene hele tiden er dækket ind forebyggende mod loppeangreb, men alligevel kan dyrene og mennesker være plaget af det.

Og det er derfor, man uanset hvilket loppemiddel der brúges på dyrene, skal sørge for at få aflivet de æg o.s.v. der ligger og flyder overalt i hjemmet.

Og det er ikke blot noget jeg påstår, men dokumenteret viden ud fra kendskab til loppers livscyklus ;-))))

Støvsugning er ret effektivt i bekæmpningen af lopperne,
såfremt man altså smider posen ud med det samme :smiley:

Loppeægene glider nemlig af dyrene og ryger ned på
gulvet hvor larverne lever af loppeekskrementer (som
består af 90% blod) der også drysser af dyrene.

Vi havde også et kæmpe problem med lopper engang… Vi forsøgte med frontline i et par mdr og ikke en skid skete der. Vi blev ved med at have lopper… Så skiftede vi til advantage, og så var de væk for good.

Så frontline virker altså bare ikke alle steder.

Hvad er det man skal sprøjte med og hvor køber man det?