At komme lopper til bunds

Ja ved godt det er lidt offtopic.
Men min hund fik altså lopper :confused:
Men jeg tænker bare hvordan er i kommet jeres lopper til bunds?..

Jeg har vasket kurven, koge vask. Alle tæpper i huset fik samme omgang. Vaskede min hund i loppeshampo, også bagefter da han var tør givet ham en omgang frontline… eller hvad det hedder.

Har støvsuget alle sprækker i gulvet, og generalt bare støvsuget og vasket det.

Har lige fjerne en halvdød loppe fra hans boller, der syntes den jo den sad godt.

Og umiddelbart ved jeg ikke mere hvad jeg bør gøre?..
Er der noget jeg kan smørre på mig selv, så de ikke hopper på mig? vaske, gøre rent?..

Alt sengetøj osv er også blevet vasket, og gulvet i kælderen hvor han er er sten gulv… så ved ikke hvad der bør gøres mere der?..

Jeg hader de små lopper…

Og tanken får det hele til at klø på mig!..
uff…

vaske, behandle, vaske, behandle - fortsæt hver 4. uge i mindste ½ år!
Lopper kan ligge i dvale i ½ år og vente på “omgivelserne” bliver “rigtige” :thumbdown:

Det tog mig 8 måneder at blive endelig fri af lopper!:thumbdown:

øv altså:(

Problemet er jo jeg flytter her om 1 måned til en ny lejlighed. Og vil nødig tage det problem med, så båede mine katte og hund er underattack…

Du skal vente mindst 48timer fra du har badet den til du må behandle med frontline. Ellers nedsættes virkningstiden, da du vasker det naturlige fedtlag i huden væk. Det er meget vigtigt!

Men alt det andet du gør lyder rigtig godt :slight_smile: Det eneste du mere behøver er en ordentlig spandfuld tålmodighed - for når lopperne først er inden for døren, kan de være svære at komme af med igen. Dette skyldes de mange æg, larver og pupper der er i omgivelserne, som først skal udvikles til den voksne loppe og bide hunden/katten før den dør. Og ved frontline kan der gå op til 12 timer før den dør efter biddet. Så derfor kan du sagtens se levende lopper på dyrene selvom de er i behandling.
Og hvis det er frontline combo du bruger, så virker den også delvist i omgivelserne. Den tager et punkt mere af loppens livscyklus nemlig larven. Den lever af de hudskæl som hundene/kattene taber, og disse indeholder også det aktive stof, som dræber dem.

MEN igen… Tålmodighed… :slight_smile:

Jeg ville bruge Bayvantic fremfor Frontline, mange lopper (og flåter) er resistense overfor Frontline - det havde absolut ingen virkning på mine hunde. Fik de Frontline kom de gerne hjem med 5-6 flåter i pelsen og flere af dem havde bidt sig fast, da jeg så begyndte at bruge Bayvantic var det yderst sjældent at de havde ubudne gæster med hjem! :ok:

Men hvad så når jeg flytter?..
Flytter jeg så ikke fra æggene?
DVS tager jeg dem med i den nye lejlighed?:frowning:
Og risikere jeg at smitte kattene også med disse lopper?

Okay :slight_smile: Kan være jeg bruger det næste gang så :smiley:

OBS -surrender Bayvantic er rigtig giftigt for katte - brug for guds skyld ikke det! Og heller ikke til hunden hvis den er gode venner med kattene, hvis de slikker bare lidt i sig, kan de gå i voldsomme kramper:uha: Ikke et pænt syn!

Og ikke for at forsvare frontline, men lopper/flåter kan ikke blive resistente overfor det. Der er lavet mange undersøgelser omkring det.
Grunden til at din hund stadig har slæbt flåter med hjem trods behandling med frontline er, at ved frontlinebehandling går der op til 24timer før flåterne dør - derfor ses de stadig på hunden indtil de falder af. Her er bayvantic noget mere effektiv over for flåter, den virker direkte afskrækkende, så flåterne ikke engang vil springe på hunden. Og hvis de lander i pelsen får de meget travlt med at komme af igen!

Skift til Advantage :slight_smile:

[quote=Bazan;441274]Men hvad så når jeg flytter?..
Flytter jeg så ikke fra æggene?
DVS tager jeg dem med i den nye lejlighed?:frowning:
Og risikere jeg at smitte kattene også med disse lopper?[/quote]

Og er rimelig heldig at skulle flytte. Derved forsvinder alle loppens efterkommere som er i omgivelserne. Så kan du starte på en frisk :slight_smile: Selvfølgelig tager du nogle af dem med som sidder i møbler osv, men du begrænser mængden i hvert fald.

Hvis din hund har lopper, så har dine katte det med 100% garanti også!! I hvert fald hvis de er i kontakt med hinanden og opholder sig under samme tag, og det går jeg ud fra at de gør. Og hvis de ikke er behandlet, så kan jeg godt forstå du ikke kan komme dit loppeproblem til livs. Så har lopperne jo rig muglighed for at videreformere sig, hvis de ikke bliver dræbt når de bider kattene!!!:uha: Skynd dig at få dem behandlet også…

tak :slight_smile:

Men svarede dog stadig ikke på om jeg tager dem med hjem i nye lejlighed, og om jeg bør… øhm, forud behandle kattene inden de kommer i lejligheden?

[quote=Vics;441280]OBS -surrender Bayvantic er rigtig giftigt for katte - brug for guds skyld ikke det! Og heller ikke til hunden hvis den er gode venner med kattene, hvis de slikker bare lidt i sig, kan de gå i voldsomme kramper:uha: Ikke et pænt syn!

Og ikke for at forsvare frontline, men lopper/flåter kan ikke blive resistente overfor det. Der er lavet mange undersøgelser omkring det.
Grunden til at din hund stadig har slæbt flåter med hjem trods behandling med frontline er, at ved frontlinebehandling går der op til 24timer før flåterne dør - derfor ses de stadig på hunden indtil de falder af. Her er bayvantic noget mere effektiv over for flåter, den virker direkte afskrækkende, så flåterne ikke engang vil springe på hunden. Og hvis de lander i pelsen får de meget travlt med at komme af igen![/quote]
Nå ja, ej sorry… den med kattene havde jeg ikke tænkt på - godt nok har hun dem jo ikke nu, men de kommer jo hjem igen - så dur det jo ikke. :frowning: Undskyld, det var mig som ikke tænkte mig om… :sorry: Drop Bayvantic idéen!

Men ang. Frontline så virkede det som sagt ikke optimalt på mine hunde i hvert fald og har hørt rigtig mange sige at lopperne/flåter kan blive resistens overfor det - men din forklaring virker jo faktisk ganske fornuftig, også i forhold til hvad man ellers høre, for så virker det jo netop som om de er resistens overfor det, hvis ikke det virker med det samme som Bayvantic gør. :ok:

[quote=Vics;441286]Og er rimelig heldig at skulle flytte. Derved forsvinder alle loppens efterkommere som er i omgivelserne. Så kan du starte på en frisk :slight_smile: Selvfølgelig tager du nogle af dem med som sidder i møbler osv, men du begrænser mængden i hvert fald.

Hvis din hund har lopper, så har dine katte det med 100% garanti også!! I hvert fald hvis de er i kontakt med hinanden og opholder sig under samme tag, og det går jeg ud fra at de gør. Og hvis de ikke er behandlet, så kan jeg godt forstå du ikke kan komme dit loppeproblem til livs. Så har lopperne jo rig muglighed for at videreformere sig, hvis de ikke bliver dræbt når de bider kattene!!!:uha: Skynd dig at få dem behandlet også…[/quote]

Hendes katte bor jo ikke hos hende lige nu - de bliver passet og kommer først hjem her i slutningen af måneden, når hun er flyttet. Så de har heldigvis ikke fået lopperne! :ok:

[quote=Garfield.;441292]Nå ja, ej sorry… den med kattene havde jeg ikke tænkt på - godt nok har hun dem jo ikke nu, men de kommer jo hjem igen - så dur det jo ikke. :frowning: Undskyld, det var mig som ikke tænkte mig om… :sorry: Drop Bayvantic idéen!

Men ang. Frontline så virkede det som sagt ikke optimalt på mine hunde i hvert fald og har hørt rigtig mange sige at lopperne/flåter kan blive resistens overfor det - men din forklaring virker jo faktisk ganske fornuftig, også i forhold til hvad man ellers høre, for så virker det jo netop som om de er resistens overfor det, hvis ikke det virker med det samme som Bayvantic gør. :ok:[/quote]

Hehe, helt okay :slight_smile:

Nej, det er der rigtig mange der har indtryk af. Og det er også det der har sat gang i snakken om resistens, fordi mange ikke har syntes det har haft den optimale virkning. Men det er dokumenteret, at de ikke er resistente overfor frontline.
Men generelt er jeg også mere selv til bayvantic/advantage fremfor frontline. Man kan forresten også få advantage til hund :slight_smile:

[quote=Bazan;441287]tak :slight_smile:

Men svarede dog stadig ikke på om jeg tager dem med hjem i nye lejlighed, og om jeg bør… øhm, forud behandle kattene inden de kommer i lejligheden?[/quote]

Nu fik jeg lige med at kattene ikke er sammen med hunden lige pt. :slight_smile:
Men når du flytter i den nye lejlighed, så sørg for at kattene bliver behandlet forebyggende. Du får højst sandsynligt slæbt nogle æg og pupper med i møbler osv. i den nye lejlighed, så derfor skal dine katte være behandlet, så du ikke får lopperne opformeret igen. :slight_smile:

Super :slight_smile: mange tak!

[quote=Vics;441302]Hehe, helt okay :slight_smile:

Nej, det er der rigtig mange der har indtryk af. Og det er også det der har sat gang i snakken om resistens, fordi mange ikke har syntes det har haft den optimale virkning. Men det er dokumenteret, at de ikke er resistente overfor frontline.
Men generelt er jeg også mere selv til bayvantic/advantage fremfor frontline. Man kan forresten også få advantage til hund :)[/quote]
Men godt du kom med rettelsen - Bayvantic og så katte, dét er bare ikke en god kombi! Men hvis man kun har hund, så er det et super produkt som er effektivt! :ok:

Men Bazan så prøv evt. Advantage i stedet :slight_smile: hvis ikke du oplever den ønskede virkning med Frontline.

[quote=Garfield.;441393]Men godt du kom med rettelsen - Bayvantic og så katte, dét er bare ikke en god kombi! Men hvis man kun har hund, så er det et super produkt som er effektivt! :ok:

Men Bazan så prøv evt. Advantage i stedet :slight_smile: hvis ikke du oplever den ønskede virkning med Frontline.[/quote]

Ja tak - jeg har prøvet en kat det sku indlægges i 4 dage pga. bayvantic :ked::thumbdown: og så vil jeg lige pointere - det værste ved bayvantic er, at dyrlægen IKKE har en modgift! det er simpelten ikke lavet :thumbdown::frowning:
man kan bare se sin kat have det helt af helvede til, give den en masse smertestillinde, febernedsættende og kvalmestillende, samt ligge drop… meget andet kan en dyrlæge ikke gøre mod bayvantic - og det KAN altså give lever skade oveni! :frowning: Bayvantic er noget HØ! hvis man har kat :frowning:

[quote=PiaB;441395]Ja tak - jeg har prøvet en kat det sku indlægges i 4 dage pga. bayvantic :ked::thumbdown: og så vil jeg lige pointere - det værste ved bayvantic er, at dyrlægen IKKE har en modgift! det er simpelten ikke lavet :thumbdown::frowning:
man kan bare se sin kat have det helt af helvede til, give den en masse smertestillinde, febernedsættende og kvalmestillende, samt ligge drop… meget andet kan en dyrlæge ikke gøre mod bayvantic - og det KAN altså give lever skade oveni! :frowning: Bayvantic er noget HØ! hvis man har kat :([/quote]
Ja, det er også derfor det var godt at Vics kom med en rettelse - for jeg er godt klar over at det er farligt for katte, MEGET farligt, men havde vidst bare lige tænkt HUND - og ikke kat… :frowning: :sorry:

Men puha, lyder virkelig ikke spor behageligt, det du har været igennem… :trøste:

Nemlig! :thumbup:
Jeg tudede af afmagt over min loppeplage på både hund og katte for en måned siden. Frontline var totalt virkningsløs.:frowning: Lopperne susede rundt på dyrene og jeg kæmmede, støvsugede, vaskede gulv m.m. Intet hjalp. Jo Advantage :yatta:lopperne er pist væk uden mere bøvl. :wehu: