Ja, lige en lille historie fra det virkelige liv.
Vi omplacerede for 14 dage siden vores dejlige Bingo efter at hun havde været annonceret her og der i ca. et par måneder.
Hvorfor så omplacere ? Jo, det lyder nok cliche, men med en ny baby, flytning, at vænne en masse katte til, at være indekatte, at miste en kat, at lufte 4 hunde dagligt, køre børn på arbejde osv., ja, så brændte det hele altså bare på og Bingo er en ekstra stressfaktor i dagligdagen…
Anyway- der var et par ret så useriøse henvendelser, men for 14 dage siden ringede så 1 dame, at hendes kæreste var interesseret i netop sådan en hund som Bingo.
De kom og kiggede- vi snakkede længe, vi gik en tur med hende, så de kunne prøve at kalde hende til sig osv. De havde fået alt af vide om hendes plusser og minusser.
De havde en anden hund og damens mor havde vist kennel, så det lød jo godt nok og de fik Bingo med på en (er jeg sikker på )- temlig rædselsfuld køretur, for et af hendes minusser er, at hun angriber modkørende trafik, når man går og køre med hende.
Vores datter græd som pisket, da de kørte.
Har fået både adresse, telefonnummer osv. og vil gerne have, at de ringede dagen efter og skrev engang imellem- det er vel ikke for meget at forlange…
Ventede hele dagen næste dag og endelig ringede de sidst på eftermiddagen og alting var bare super duper, selvom køreturen havde været træls, men det var de jo blevet advaret om.
Da der var gået 1 uge skrev jeg så til dem, for havde ikke hørt mere. Nu kunne Bingo pludselig ikke være alene hjemme- hun hylede og skabte sig.
Ringede til ejeren, for jeg er langsom på tasterne og det går nu også hurtigere, at snakke.
Det var en nabo, der havde sagt, at hun havde hylet- de havde ikke selv bemærket noget endnu, men nu skulle han snart arbejde og det hele var så frygteligt. Bad ham om, at sætte et webkamera op eller på anden måde teste, hvad hun lavede, når hun var alene. Det skal lige bemærkes, at vi aldrig har haft bøvl med det. Hun går hen og kigger, når vi går og hun gør, når hun kan høre vi kommer tilbage, men vi har kørt forbi vores hus ind imellem, netop for at tjekke om der var nogen af hundene, der hylede…
Anyway-han vil så gå over til naboen og tjekke, for derfra kan man se hele deres hus. Jeg sagde til ham, at han så skulle køre væk, for Bingo er jo ikke dum og han går vel heller ikke på arbejde…
Tilbød så også, at tage hende tilbage, hvis det skulle være helt galt. Kan jo ikke vide om hun stadig stresser over flytning eller der kunne være en anden grund til, at hun pludselig ikke kunne være alene…
Så går der 1 uge mere og vi høre ikke mere om, hvordan det er gået eller noget. I dag ringer mobilen så, at nu må vi gerne tage hende tilbage, for hun kradser på deres dør og er åbenbart stadig helt umulig…:?
Var ved at tømme vores gamle hus, for de sidste ting og skulle også lige køre et barn på arbejde, så sagde de kunne komme ved 18.30 tiden.
De var her lidt i 7, afleverede en snor ved fordøren og sagde- her er 1 styks hund. Hun stresse efter turen og halsede, så slap hende fri og gik med ud for, at snakke lidt- hvilket åbenbart irriterede ham. Hun sprang så ind i bilen igen, hvor kæresten og en stor pige rodede efter et eller andet- det viste sig så, at være en halti. Kæresten sagde ikke et ord til mig og hun var ellers så snaksalig sidst.
Jeg tog snor på Bingo. Han sagde, at han havde været alene med hende i eftermiddag og hun var rolig og dejlig, men så kom kæresten og hendes hund og så var Bingo blevet træls- ikke mere om alene hjemme problemer…
De skulle dog smutte nu, for de skulle hjem og lave aftensmad og vi måtte finde en ny familie eller hvad nu. Sagde til dem, at det ikke bliver aktuelt- Bingo bliver her nu.
Bibsen var ikke synderligt begejstret for gensynet, men nu er der faldet lidt ro på igen- Bingo er først nu ved, at stresse ned efter køreturen.
Nu har jeg været så ærlig som jeg kunne i den omplaceringssag her, men føler sket ikke, at den nye ejer har været det samme- for kan hun pludselig ikke være alene osv. eller er de bare kørt træt i hende- jeg tror mest på det sidste…
Tak hvis du nåede med så langt.