[QUOTE=DK Thomani;715575]Jeg kan desværre ikke bruge kontaktlinser da jeg producerer for lidt tårevæske. Jeg kan kun holde ud at have dem i i omkring 3-4 timer og det er meget generende for mig.
Jeg ved ikke om nogen kan huske mine bryllupsbilleder[/QUOTE]
Jo da, Annie, det var sådan et smukt bryllup, I var skønne allesammen!
Og som sagt, der er altså sket meget også for ret nylig, dvs inden for dette år, så vidt jeg forstår.
Jeg har også for lidt tårevæske. Min “gamle” optiker i Jylland sagde det rent ud, at han ville ikke give mig linser, hvis jeg kom ind og bad om det - men når jeg nu havde dem og trivedes med det, så ville han gerne fortsætte med samme slags.
Han strakte sig langt for at hjælpe mig.
Bl.a. sagde han, at det er de færreste, der kan klare at skifte direkte fra linser til briller med under ½ times pause.
De fleste får synsforstyrrelser, der giver svimmelhed.
Jeg er heldig: Har altid kunnet skifte direkte over uden nogen form for problemer. Måske er du lige så heldig 
Og så er det da værd at benytte sig af 
[QUOTE=Else;715611]Jeg har ingen gode råd om brillepudsning; kun stor medfølelse med jer, der er nødt til at gå med briller. :trøste:
Jeg fik briller i 3. klasse, men da jeg var 16 gik jeg over til linser. Det var en stor befrielse.
Jeg fik laseropereret mine øjne for 3 år siden (gratis, fordi mit syn var så dårligt
) - og op til operationen måtte jeg ikke bære linser, så jeg fik da lige genopfrisket hvorfor jeg valgte linser frem for briller.
og jeg har virkelig ikke lyst til at skulle gå med briller. :noway:[/QUOTE]
Enig! Mere enig! Mit største problem med briller er, at det er et helvede at finde et par, som jeg kan holde ud at se mig selv med. Jeg er nærsynet, så mine briller gør, at mine i forvejen små øjne ser endnu mindre ud!
Med andre ord: De fleste briller får mig til at se sur og streng ud - eller i bedste fald, ligne Franz Schubert (chubby med små runde briller…), og ikke John Lennon på den fede måde.
[QUOTE=Ann R;715618]Har altid vasket briller i vand+opvaskemiddel og tørret i køkkenrulle - synes enhver slags stof efterlader små fibre.
Men… har gået med linser i 25 år eller deromkring, så brilleproblemet er ikke såå stort for mig
Jeg kan dog sagtens huske netop de ting Else skriver. 
Jeg har overvejet operationen
måske - en dag - hvis jeg tør…[/QUOTE]
Enig!
Og jeg tør ikke!
Lader mig fortælle af dem, der har gjort det, at det gør ONDT! Kortvarigt, men ondt!
Jeg er pivet - meget endda!
[QUOTE=TrekkieGrrrl;715627]Jeg vil så lige sige at jeg ikke har spor problemer med at gå med briller. Det har jeg gjort siden jeg var … 11-12 år vel. Jeg synes jeg ser HELT FORKERT ud hvis jeg ser mig i spejlet inden jeg har fået dem på.
Jo, det kan da være træls når det regner, men det er så EN af grundene til jeg altid har en kasket på udendørs: Skygge OG regnsafviser 
Faktisk irriterer min forrude på bilen mig mere, DEN kan jeg ikke holde ud hvis den er stribet eller dugget eller noget. den skal være GENNEMSIGTIG…[/QUOTE]
Harh
Trekkie, du er altså skøn 
Jeg ser - og har siden 7. klasse - herrens ud med de fleste briller. Helt forkert, og slet ikke mig.
Kasket finder jeg også enormt praktisk! Bl.a. løser den “problemet” med, at hende her den sarte mimose bemærker det, som en god ven formulerede således: “Alle mænd glor. Indvandrermænd glor åbenlyst.” Ikke mine ord, men rart for mig at vide.
De må kigge, lige så tosset de vil. Citat fra enn af de sange, jeg skal have på repertoiret, når jeg nu får den der guitar, er fra den “kartoffelwestern”(Nordens svar på “spaghetti-western”), der hedder “Præriens skrappe drenge”, som blev vist i TV fornylig - den er lige til mig!
Men altså, der er sket rætti-rætti meget på linsefronten, også for ganske nylig